Thursday, January 25, 2018

Tarbaek Dari Facebook: Urutan Keperkasaan Melayu

Madu tualang power! Click here

Posting hari hari ini agak panjang. Posting copy & paste je pun.

Kahkahkah!

Aku copy & paste dari wall Mohd Fauzi Mohd Yusoff.
___________________________________


⚡YDP Agung --> melayu
⚡Sultan dan Raja --> melayu..
⚡Yang DiPertua --> melayu..
⚡Gabenor bank negara --> melayu..
⚡Perdana Menteri --> melayu..
⚡Menteri kewangan --> melayu..
⚡Menteri pelajaran --> melayu..
⚡Menteri pertahanan --> melayu..
⚡Menteri dalam negeri --> melayu..
⚡Menteri penerangan --> melayu..
⚡Menteri belia --> melayu..
⚡Menteri sukan --> melayu..
⚡Menteri kepengunaan --> melayu..
⚡Ketua Menteri sorang aje bkn melayu.. dgn kata mudah Menteri2 & timbalannya majoriti melayu..
⚡Ketua hakim negara --> melayu..
⚡Peguam negara --> melayu..
⚡Ahli2 parlimen --> majoriti melayu..
⚡ADUN2 --> majoriti melayu..
⚡Kabinet kerajaan persekutuan --> 95% melayu..
⚡Exco2 kerajaan negeri --> 95% melayu..
⚡Ketua polis diraja Malaysia --> melayu..
⚡Ketua turus angkatan tentera --> melayu..
⚡Ketua2 agensi kerajaan --> melayu..
⚡Ketua2 jabatan --> melayu..
⚡Pegawai2 Daerah --> melayu..
⚡Ulamak2 --> 100% melayu..
⚡Penghulu2 -> 95% melayu..
⚡Ketua2 kampung --> 90% melayu..
⚡JKKKP --> 95% melayu..
⚡Professor2 --> 90% melayu..
⚡Guru2 besar --> 95% melayu..
⚡Guru2 kecik --> 90% melayu..
⚡Ustaz2 --> 95% melayu..
⚡Ustazah2 --> 99% melayu..

📌 58% penduduk Malaysia --> melayu..
📌Agama rasmi persekutuan Islam, majoriti penganutnya --> melayu...

Melayu.... oooh melayu !!

🔪Yang bagi s'pore kepada Lee Kuan Yew --> melayu..!!
🔪Yang serahkan pulau batu putih kepada spore --> melayu..!!
🔪Yang serahkan tanah KTM dari Bukit Cagar mengunjur ke Woodland --> melayu..!!
🔪Yang serahkan Tanah Tinggi Genting kepada cina --> melayu..!!
🔪Yang gadaikan rezab tanah orang melayu dari 3.1 juta hektar, 88% dijual, kini tinggal 12% aje --> melayu..!!
🔪Yang menjual air Johor dgn harga murah ke spore --> melayu..
🔪Yang jualkan saham2 melayu dari 52 bilion kini tinggal 2 bilion --> melayu..
🔪Yang serahkan 2 telaga minyak bernilai 320 billion kepada Brunai --> melayu..!!

😆Yang tipu melayu --> melayu..!!

🔪Yang merosakkan pemikiran melayu --> melayu..
🔪Yang brainwash otak melayu, kata cina jahat --> melayu..
🔪Yang suka melayu naif otaknya --> melayu..

✅Yang buat hutang negara lebih 700 bilion --> melayu..
✅Yang tak mahu bayar royalti kelantan --> menteri melayu...
Majoriti rakyat kelantan --> melayu..
✅Yang teraniaya melayu..
Yang menganiaya melayu..

🔪Skandal PKFZ --> Ling Leong Sik (MCA sekutu melayu) tipu kabinet melayu..
🔪Skandal MAS --> CEOnya melayu..
🔪Skandal PERWAJA --> Eric chia (kawan pemimpin melayu) tipu melayu..
🔪Skandal BMF yang mati org melayu..

❗Barisan Nasional --> 13 gabungan parti pelbagai kaum, hanya UMNO yang melayu..
❗Pakatan Rakyat --> gabungannya 3 parti, semuanya ada melayu...

🔥Malaysia tanah melayu.. tetapi Melayu nomad di tanah melayu..
🔥Melayu terpingir di bumi melayu..
😩Lemahnya melayu... ditudingnya jari kepada bukan melayu..

Maaf.. sekadar mencoretkan isi hati marhaen melayu.. Yang tak mewakili mana2 etnik melayu.. atau mana2 ėNGO2 Melayu..

Kawan Pelik..... Yang mundur, melayu.. Yang layu melayu.. tetapi Cina DAP yang dipersalahkan oleh Melayu...

UMNO, dulu kini & selamanya parti melayu walaupun SUAnya pernah umumkan ada hampir suku juta bukan Melayu dari kalangan komuniti Siam & peribumi Sabah.

*Kini PAS pun seperti Umno memusuhi DAP malah lebih hebat mengalahkan Umno sendiri pulak* .

11 comments:


  1. DAP.. kafir harbik.. DAPigs.. Yahudi.. Jirat Cina.. n bla bla bla hudud RUU tahallufsiasi taawun tabaiyyun n yg LAST n yg cantik sekali bila mati mintak pi tanam kat California ha ha..

    Lebai tedung Selar/KingCOBRA n semua majlis SYORRRUUU Olarrmak ada akai buleh faham ka!?

    Sorry bhai, Olar2 mana ada akai ye dok!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah tanam di California.
      Tambahan pulak kalau mati di California, elok ditanam di sana shj.

      Delete
    2. Mmg betui xsalah tuan libanglibu tp yg salah dok ngata kaper harbe kaper harbe tp nape tanam kat negara kaper harbeee jugak...xjijik ke dgn negara kaper harbee tu..kan pas je suci murni sesuci embun pagi..bangun pagi gosok gigi..kikiki

      Delete
  2. Err...yg entot anak dara melayu pastu buang bayi....melayu. Tanya kt jantan melayu...lubang kaum mana nak tembak....eh lubang minah salleh kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Admin kena sebut betul betul MELAYU Umno yg buat ONar semua tu.

    ReplyDelete
  4. Puak gila mencarut..

    ReplyDelete
  5. Tu la kan skrg pas pulak ratib salah kan dap 24jam..rsnye puak2 ni apa benda salah pun disalahkan dap..ruu355 smpi skrg xdilaksanakan dikelantan pun mesti salah dap..dr bangun tidur zikir salah dap salah dap smpi mlm nya tidur balik salahkan dap.. Kalau tgh tidur tu tergezut terkentut terjaga pun mesti salahkan dap juga..begitulah analogi mudah pas skrg...mujur ada dap tempat disalahkan kan..kalau xda dap payah juga nak salahkan siapa.. Kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Bhai LL...

    Nasib baik gua Bukan Melayu.... hahaha.... Gua BUGIS.... Ya .... Gua keturunan Lanun.... Aper ader hal....

    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....pasal menyamun ni melayu kata DAP bukan bugis, .....Selamat menyamun lanun bugis!

      Delete
  7. salehin mohyi dun pas selangor,hari2 dok kutuk dap/pkr,tapi bila bab fulus..nak ngadu sultan lak..woi lobai nak amik peruntukkan selangor yg bercampor babi dap...halal ka!!!

    ReplyDelete
  8. Selain drp keluarga penyamun, kroni2 dia dan hartawan2 melayu, yg paling merempat pun --> melayu..!!

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.