Saturday, October 13, 2018

YB Sesumpah

Madu tualang power! Click here


Kpd yg tak kenal, yg baju merah HARAPAN sedang beramah-tamah dgn Wan Azizah itu ialah Ahli Parlimen Bgn Serai.

Dia menang atas tiket HAMNO/BN.

Di zaman Najib, sesumpah ni adalah panglima GST. Rankingnya cuma bawah Mat Maslan.

Depa dok kata, dia menang pun setelah 5 kali kira undi.

Depa dok kata, org HAMNO sendiri pun tak mau kat dia.

Depa dok kata, dia keluar HAMNO & sekarang menjaja badan ke PH kerana kununnya HAMNO telah sabotaj dia.

Depa jugak dok kata dia ni menang dgn calon PAS, calon perempuan. Calon payung terjun. Calon saat akhir.

Itu pun menang tak sampai 200 undi.

Kahkahkah!



Thursday, October 11, 2018

YB Drebar Van Kilang

Madu tualang power! Click here

 


Kita jgn lupa Mad Bashah bekas MB Kedah lulusan SRP.

Bekas pengerusi Tabung Haji DS Azeeeez Raheeeeem ada ijazah luar negara.

Sebenarnya, kalau berduit, title 'Dr.' pun boleh borong. Seisi rumah boleh dapat gelaran Dr.

Yg orang berbulu ialah mulut longkang, tak ada adab & tak sedar diri diuntung.

YB dari Melaka itu memenuhi kriteria diatas, memang mcm haramjadah.

Walaupun dia dah mohon maaf, tapi satu Malaya dah tahu dia manusia jenis apa.

Orang tak ambik pot lu ada SPM ka, ijazah ka, yg ptg perangai cun.

Lebai pun toksah bertepuk-tampar la sgt, dia punya gaya, dia punya lilit serban 5 kilo, dia punya jubah blh sapu taik ayam, ada yg mulut mcm longkang jugak.

Lebai mengaji tak habis pun ada. Kan?

Kahkahkah!!!

Tuesday, October 9, 2018

Jenaka Selasa

Madu tualang power! Click here


Dr M tolak pelawaan Hj Hadi bukan sebab tak ada batu, tapi sebab dia sibuk nak berkempen utk Anwar di P Dickson.

Nak forum ka, diskusi ka, kat tangga parlimen pun boleh buat.

Rajin2 la pi sidang parlimen.

Kahkahkah!



Thursday, October 4, 2018

Hari Ini Kita Telah Kehilangan Lagi

Madu tualang power! Click here


Berat mata kita memandang, berat lagi bahu sanak saudara memikul.

Semoga dipermudahkan, diampunkan kesalahan & beroleh syahid.

Amin.

Wednesday, October 3, 2018

Isu Pakaian Pun Kecoh

Madu tualang power! Click here



Bagi yg tak tahu hukum-hakam, baik diam.

Tengok je apa org bijak pandai buat.

Fungsi utama pakaian ialah menutup aurat. Bagi lelaki ada syarat2nya, begitu juga utk perempuan.

Kalau chief boleh berpakaian begitu, maknanya dibolehkanlah. Tambahan pula mendapat sokongan pakaian sebegitu bukanlah utk upacara keagamaan.

Malaysia telah berubah.

Dulu, Ku Li makan tanah gara2 pakai tanjak Kadazan. Utusan Malaysia pukul canang bahawa itu tanjak Kristian. 

Apakata, kalau muktamar sebelum ini barisan pimpinan Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia (PAS) berkeris bersampin, akan datang bermuktamar dgn berpakaian macam chief.

Warna oren terang labuh merambu-rambu, kemudian setiap  tengkuk sorang ada kalung bunga.

Kahkahkah!

Kemudian kat luar dewan jgn bagi org meniaga nasik dagang lagi, cari orang meniaga murukku, vadai & menjamu selera nasik atas daun pisang. Wow!!

Kahkahkah!

Barulah dikatakan kelainan.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

BerQ7 & BerFortuner Pula Ke PD

Madu tualang power! Click here

Bilamana kita ingin membicarakan senario politik semasa negara, amatlah tidak senonoh sekiranya kita meminggirkan pengasas wawasan Punat Audi.

Kahkahkah!!!

Cebisan kejituan pemikirannya yg mengutarakan isu fil qudha semasa PRU satu ketika dulu adalah contohnya.

Kahkahkah!

Juga rentetan episod Animal Planet setelah pemilihan partinya  yg jadi haru biru hijau.

Kahkahkah!

Mujur muncul PRK P Dickson, Chief Lebai merangkap pengasas Punat Audi berpeluang lagi merelevankan diri yg semakin tidak relevan.

Dalam ghairah berahi diacu mikrofon, MCKK yg ntah hapa ke bendenye itu pun kena petik.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Mat Nuar bertanding kerusi 60% bukan Melayu pun jadi isu. Kali ini Mat Nuar main bertujuh orang.

Kahkahkah!

Dol,

Mat Nuar pernah bertanding area Melayu & menang besar. Biasa.

Tetapi, Chief Lebai sama sekali tak akan bertanding diluar area lebai-lebai. Jgn harap akan keluar dari kepompong selesanya.

Kepompong air masin.

Apa yg dibuat Mat Nuar itu adalah strategy yg telah digunakan oleh mana2 ahli politik pun. Strategy berkebolehan utk menang.

Juga sesekali tidak boleh dinafikan Mat Nuarpun mahukan kelainan, Kan?

Lebai serban 5kg pun nak merasa rumah banglo, kalau dah berpuluh tahun duduk rumah kampung. Lebai pun teringin berpoyo-poyo dgn Q7 & Fortuner, kalau kaki dah lenguh main kereta manual. Alangkan kaki dah lenguh2 pun, lebai pasang lagi sorang, kan?

Kelainan sikit. Itu je. Kan?

Kahkahkah!
Kahkahkah!



Friday, September 28, 2018

Chief LGBT Puan CT Qossim vs Mat Nuar di PD, Amacam??

Madu tualang power! Click here

Ezam bunyinya akan bawak kotak berkotak-kotak ke PD.

PAS yg main sorong-tarik antara berani dgn kecut telur, penyudahnya menamakan seorang veteran tentera yg akan menentang Anwar.

Kemudian muncul Isa Samad yg diharap2kan dicekup Madey, diberitakan pulak akan masuk bertanding.

Bekas pelayan restoran jugak khabarnya akan mencuba nasib.

Strategi bertanding ramai2 ini kononnya boleh memecahkan undi & undi yg masuk kantung Anwar akan menyusut.

Yg pastinya undi Melayu akan pecah. Undi India akan pecah sedikit. Manakala undi Cina solid utk Anwar.

Yg masih kelabu asap ialah undi LGBT. Puak ni ramai. Boleh menggoncang struktur politik negara.

Kahkahkah!

Puak yg menikus puas hati di zaman BN ini bukan main mengelejat menggeledik bila PH Berkuasa.

Kahkahkah!

Apalah salahnya kalau Chief LGBT Puan Ct Qossim turut bertanding?

Meriah kempen dgn tarian gelek & ber'aww-aww' kesana kemari berkempen.

Kahkahkah!

Nak bagi kempen lagi syiok, mintak tolong mamat yg sumbat ekzos dia dgn beg plastik merah, Saiful BauKari.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Thursday, September 27, 2018

Lebih Afdal Kalau Anak Rosmah Sendiri Jinjing Beg

Madu tualang power! Click here



Dalam nak disoal-siasat pun masih sempat menghambakan orang.

Jinjing beg bawak lipstik & tisu lap hingus pun masih nak mengharapkan pembantu.

Akan datang jgn bagi dia bawak pembantu. Suruh anak sendiri yg gemuk2 sihat2 terlebih makan berzat itu yg menjinjing beg tangannya.

Baru dia tau rasa duduk terpengap dlm pejabat SPRM selama 13 jam.

Kencing berak tak selesa. Makan minum diatur orang. Nak berehat tidur baring tak selesa. Ruang terhad.

Itu baru pejabat SPRM. Belum lagi lokap atau jel.

Barulah betul punya solidariti dgn Azeez Rahim.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Wednesday, September 26, 2018

Apabila Mikrofon Disorong Ke Bawah Dagu

Madu tualang power! Click here


Dol,

dalam byk2 Lebai, ada jugak yg kelakar. Bukan semua lurus pembaris.

Kahkahkah!

Janganlah tersinggung dgn kenyataan di atas. Perlu difahami bahawa peluang utk merasa disorong mikrofon ke bawah dagu bukan mudah didapati.

Kalau asyik mikrofon Harakahkahkah disorong bawah dagu, sekali-sekala dapat mikrofon Malaysiakini, meremang la bulu roma.

Kahkahkah!

Tuan haji di atas ni boleh buat lawak macam2, boleh buat orang ketawa, sebab tuan haji pun tengah senang hati.

Apa kata anak jantan tahfiz tuan haji yg meleleh air kunyit turun ke keting?

Rasa nak telan mikrofon. Kan?


Bertabahlah Azeez Rahim

Madu tualang power! Click here



Dol,

kita bersangka baiklah.

Kita kena bersangka baik atas dasar seseorang itu tidak bersalah sehinggalah terbukti dia bersalah.

Kita kena bersangka baik terhadap bekas pengerusi Tabung Haji yg menguruskan simpanan pakcik2 & makcik kampung yg berpenat lelah bekerja membanting tulang siang malam pagi petang, menabung berdikit-dikit utk nenunaikan haji ke Mekah.

Doakanlah beliau tabah bermalam dilokap yg khabarnya meriah dgn tahanan2 lain.

Moga2 beliau semakin jitu jati dirinya apabila berpeluang berkongsi jamban ramai2 & makan nasi bungkus ramai2.

Bertabahlah, rakan2 lain akan menyusul.

Muhibbah tu Dol.

Kahkahkah!