Thursday, July 26, 2018

Nizar Akan Bawa Masuk Cina Proton

Madu tualang power! Click here


Sebagai sebuah negeri yg kaya satu ketika dulu, untuk tidak menjuarai bidang ekonomi seperti Selangor dan Penang bahkan sama ranking dgn Perlis, Kelantan, Terengganu & Sabah adalah pelik buat Perak.

Perak besar dan kedudukkannya strategik.

Tapi malangnya Perak dipimpin oleh makhluk yg diangkat naik setelah speaker Dewan Undangan Negeri ditarik turun dari kerusinya satu ketika dulu.

Kalaulah V Sivakumar memakukan bontotnya dgn paku 7 inci di kerusi tersebut mungkin Perak akan terus diterajui Nizar.

Sepanjang pimpinan ala Gandhi oleh Zambry, tidak ada yg cemerlang hasilan Perak.

Zambry mereka-cipta entah-apa-ke-benda MB Inc.

Kahkahkah!

MB Inc itu namanya saja org putih, tapi dari segi pencapaian, serupa macam dikelolakan oleh orang yg baca paper orang putih pun merangkak-rangkak.

Kahkahkah!

Anak2 muda Perak masih terpaksa berhijrah ke KL & Selangor untuk peluang pekerjaan manakala Zambry dgn durian & tempoyak sahajalah yg dibawaknya ke hulu ke hilir.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Bermulanya kepimpinan baru Perak era P Harapan amat dinantikan oleh seluruh rakyat jelata Perak.

Kaya, miskin, capik, tempang, buta, pekak, semuanya mengalu-alukan sebarang usaha memajukan sosio-ekonomi Perak oleh kerajaan negeri PH.

Kpd DS Nizar, bawaklah Cina Proton, Cina Geely, Cina buat handphone & mana2 Cina yg ingin melabur.

Supaya ada peluang pekerjaan utk rakyat Perak.

Bukan apa, anak menantu cucu cicit Razman Zakarya pun turut akan merasa tempias aman makmur negeri Perak dipimpin kerajaan negeri khadam DAP.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Jangan Jadi Abduh

Madu tualang power! Click here



Malu la sikit. Kalau tak malu kat org Bachok, reti basa malu kat ikan pari di pasar Jelawat pun dah cukup.

Kenapa la abduh sangat.

Kahkahkah!

Bukan HAMNO dah hilang nafsu berlawan dgn PAS di Selangor, bukan sekali2.

Selangorlah idaman HAMNO sejak dulu. Lubuk segala projek.

HAMNO lawan PAS di Selangor serupa berlawan dgn batang pisang. Letih. Tak melawan.

Sekadar menang satu kerusi, wakil org asli Langat pun boleh buat.

Kerja sia2. 

PAS bukan pegang Selangor pun.

PAS merasa pangkat itu ini, EXCO itu ini, merasa jadi tukang baca doa makan sana sini dulu pun sebab sanggup ciom-molot dgn kapir harbi DAP korang tu. Kan?

Kahkahkah!

Sedarlah diri sikit. Jgn tunjuk sangat abduh tu. Kalau abduh simpan diam2 dlm rumah sendiri.

Kahkahkah!
Kahkahkah!