Friday, July 13, 2018

Ulat Ramasamy Naik Daun

Madu tualang power! Click here


Ada beberapa istilah yg amat tak berapa sedap digunakan yg mengaitkan kaum India.

Pun begitu bukanlah rahsia, malah ia masih digunakan hingga kini.

Contohnya, 'Kalau jumpa ular & Keling, balon Keling tu dulu'.

Satu lagi, istilah 'Keling karam'.

'Keling karam' ini dikatakan berasal dari satu insiden bot karam di Sungai Perak yg telah meragut nyawa beberapa pekerja ladang getah keturunan India.

Diberitakan dari mulut ke mulut, beberapa pekerja tersebut telah menaiki bot penambang di sebuah jeti di Sg Perak untuk menghilir ke Pekan Kuala Kangsar, ketika itu tanpa laluan darat yg elok, sungai menjadi pilihan utama.

Masalah timbul bila arahan dari tuan punya bot tidak diendahkan.

Berbuih-buih tuan punya bot memberi amaran, "Jgn bising macha, semua duduk jangan berdiri, jgn bikin goyang-goyang!".

Sekor macha pun tak ambik pot.

Semua makin naik stim, naik syeh & semakin mengada-ngada.

Berdiri-diri punya berdiri, goyang punya goyang, tak lama kemudian bot pun terbalik.

Habis semua India jatuh dlm Sg Perak yg cukup deras ketika itu.

Semua tak reti berenang, semua mati lemas mayat jadi makanan lampam & udang galah.

Yg selamat cuma tuan punya bot.

Diberitakan juga dari mulut ke mulut, letih juga si tuan punya bot keluar masuk mahkamah utk membersihkan namanya.

Sehingga kini istilah Keling Karam masih meluas digunakan di Kuala Kangsar utk menggambarkan satu situasi bising, gawat, celaru & ntah hapa ntah.

Ramasamy ni pun tengah buat perangai Keling Karam la tu.

Kahkahkah!

Yg didengkinya itu Zakir Naik. Zakir Naik bawak cerita Islam.

Kalau Zakir Naik itu putih, passport England, bawak cerita Old & New Testament & kotei pun berkulop bertaik palat mcm dia juga, kompom Ramasamy tak marah.

Kan??

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Najib Bermasalah Bayar Bil

Madu tualang power! Click here


Tidak boleh katanya.

Yang tidak boleh ialah naik kapal terbang kerajaan keliling dunia bawak anak menantu, ipar duai, suku sakat, kroni, besan, percuma ikut suka hati bila2 masa.

Tidak boleh duit derma berbilion2 utk pertubuhan masuk akaun sendiri, sepatutnya masuk akaun pertubuhan.

Tidak boleh & tidak perlu melantik org tengah dlm pembelian kapal selam yg "tak boleh menyelam & tak tahu hape ke gune nye itu", kemudian bagi komisyen ayor lior RM500 jute.

Tidak boleh menyusahkan org dgn cukai melampau 6%.

Byk lagi benda yg tak boleh dibuat, Najib buat.

Tapi kalau nak bayar bil Astro, boleh je. Pi beratur di pej pos.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Kalau nak berkawan rapat kamcing dgn Chief Lebai pun, ah lan was sahlan!!! Boleh sesangat.

Kahkahkah!