Thursday, October 11, 2018

YB Drebar Van Kilang

Madu tualang power! Click here

 


Kita jgn lupa Mad Bashah bekas MB Kedah lulusan SRP.

Bekas pengerusi Tabung Haji DS Azeeeez Raheeeeem ada ijazah luar negara.

Sebenarnya, kalau berduit, title 'Dr.' pun boleh borong. Seisi rumah boleh dapat gelaran Dr.

Yg orang berbulu ialah mulut longkang, tak ada adab & tak sedar diri diuntung.

YB dari Melaka itu memenuhi kriteria diatas, memang mcm haramjadah.

Walaupun dia dah mohon maaf, tapi satu Malaya dah tahu dia manusia jenis apa.

Orang tak ambik pot lu ada SPM ka, ijazah ka, yg ptg perangai cun.

Lebai pun toksah bertepuk-tampar la sgt, dia punya gaya, dia punya lilit serban 5 kilo, dia punya jubah blh sapu taik ayam, ada yg mulut mcm longkang jugak.

Lebai mengaji tak habis pun ada. Kan?

Kahkahkah!!!

6 comments:

  1. Lebai mana boleh ditegur! Nanti ada pulak yang akan cakap, malaikat akan turun tolong tibai orang2 yang dah menjatuhkan maruah Pak lebai parang kontot serban berjela.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abu Jahal pon tak boleh ditegur..

      Delete
  2. Jiwa yg rosak ni susah ni dibaik pulih... gagak dicelup cat putuh pun akan ketahuan jugak warna asalnya... pandainya yb ini berlakon sampai terpilih jadi calon ph. Kalau ada anugerah pelakon terbaik boleh diserahkan pada dia. Susahnya nk kawal emosi dan rasa besar kepala pasal dah jadi yb ni... kena tukar dah yang berhormat ni jadi panggilan tok wakil aje. Gelaran yb menjdikan ramai yg besar kepala dan ego.... berbalah dengan rakyat tak akan bawak apa2 kebaikan....

    ReplyDelete
  3. Yb mcm ni lah yg memalukan ph.elok ph gugur exco mcm ni. Ganti dgn yang lain br nampak ph tegas dalam bertindak. Tak mcm umno penuh rasuah pun mrk angkat jd pm..adatla jd yb kena marah sbg seorang yg mesti bijak kawal situasi.kalau dia berdiam diri pun lg baik..ni maki hamun bukan mcm yb dah..mcm babi ada lah..kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Yb...
    Yang bangang..
    Yang bodoh..
    Yang biul..
    Yang bahalol..
    Yang bengong..

    Kriteria di atas amat sesuai utk yb / exco dri melaka..

    Bukan nk kutuk pekerjaan asal dia dari driver van kilang..
    Bukan semua driver bodoh dan tak sekolah..

    Cuma cara dan pembawakkan mamat tu selepas bergelar yb xlxl di terima dek akal..

    Lain kali buat kaji selidik dlu sblm buat keputksan dan ambik tindakkan yg perlu..

    Bukan guna fikiran singkat..

    Harap lps ni dia perbetulkan balik title yb tu dari yg bengong kpd Yang Berkhidmat dan Berhemah..

    ReplyDelete
  5. ni semua makhluk prosak dr dalam parti.....
    dah rakyat angkat tak sedar diri plak dah.....
    kaduk naik junjung Nampak gaya....

    ni ada sorang dalam Tripple Helix jd perantara

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.