Wednesday, October 3, 2018

Isu Pakaian Pun Kecoh

Madu tualang power! Click here



Bagi yg tak tahu hukum-hakam, baik diam.

Tengok je apa org bijak pandai buat.

Fungsi utama pakaian ialah menutup aurat. Bagi lelaki ada syarat2nya, begitu juga utk perempuan.

Kalau chief boleh berpakaian begitu, maknanya dibolehkanlah. Tambahan pula mendapat sokongan pakaian sebegitu bukanlah utk upacara keagamaan.

Malaysia telah berubah.

Dulu, Ku Li makan tanah gara2 pakai tanjak Kadazan. Utusan Malaysia pukul canang bahawa itu tanjak Kristian. 

Apakata, kalau muktamar sebelum ini barisan pimpinan Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia (PAS) berkeris bersampin, akan datang bermuktamar dgn berpakaian macam chief.

Warna oren terang labuh merambu-rambu, kemudian setiap  tengkuk sorang ada kalung bunga.

Kahkahkah!

Kemudian kat luar dewan jgn bagi org meniaga nasik dagang lagi, cari orang meniaga murukku, vadai & menjamu selera nasik atas daun pisang. Wow!!

Kahkahkah!

Barulah dikatakan kelainan.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

17 comments:

  1. Kalungan bunga saja tidak cukup... kena calit kapur putih kat dahi...itu pun tak boleh sembarangan....kena ikut hairaki... contoh chief lima line, deputy chief empat line.... kalau level nik abduh, tontowi, khairudin q7 tiga calit dah cukup....

    ReplyDelete
  2. fuhh.. naik seri molek hj hadi pakai kaler oren..

    ReplyDelete
  3. Dulu Nik Amar kutuk Amanah guna warna oren kononnya warna Tok Cha (sami). Sekarang boleh pula. Ya, mereka boleh dan halah semuannya. Orang lain tak boleh dan haram semuanya. Itulah PAS. Baguslah tu. Matang...

    ReplyDelete
  4. Itulah lain kali jangan komen DSAI macam2. Sekarang kan `mengata dulang paku serpih`. Nama mcm `orang suci` tapi mulut, masyaAllah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu buta cuba lihat dari pandangan islam jangan pandang dari pandangan anti pas yg istikomah perjuangkan islam.

      Delete
    2. bila pula pas perjuangkan Islam? ruu 355 pun tak lulus parlimen! hanya lulus d pdg merbok.

      Delete
    3. Dulu pas istiqomah.skrg dah istiqonar hahahah

      Delete
  5. Cif ni dah nyanyuk kot. Singkat sgt ingatan dia. kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Tula paklebai punya perangai.. Tang dia semua boleh maki hamun semua binatang nak sebut boleh sesajer.tang org lain semua xboleh senang2 je lari akidah jatuh kapir..pundek lahanat punya paklebai pas...

    ReplyDelete
  7. kah...kah..kah.....mengata orng dia yg lebih...

    chief...ini yg penting aku yg control/jadi ketua..

    dia cukup jealous dgn nuar..
    bila nuar buat penerapan nilai2 islam pada thn 80'an dulu,diapun sebuk buat amanat hadi.
    nuar berjaya economy negara ok,tapi sichief berjaya porak-perandakan masyarakat melayu kg.
    masa nuar kena jail,dia kat luar goyang kaki/jual air lior.1999 dia jadi mb terengganu sepenggal jer.
    mat nuar kena tuduh liwat saiful-dia diam 1000bahasa.
    najib dituduh terang2 ada accont ambank 2.6bil...dia kata kena ada saksi.
    mat nuar lawan umno,dia sedondon dgn umno.
    mat nuar berpakaian india takboleh...DIA BOLEH.
    mat nuar difitnah lokman adam...dia ambil milleage...

    HASAD...HASAD...HASAD...Tak pernah redha,nikmat yg diberikan allah pada orng lain...
    mat nuar masuk penjara total 11tahun...dia bersenang2 dgn orng2 berkuasa..dulu bodek paklah,pastu bersedondon ngan najib,sekarang ni bodek tun!!!
    apa punya ulamak penakut pada manusia.

    ReplyDelete
  8. Nak undi kapir punya pasal. Musykil apa pasal Lebai belakang pandang lain macam jer? Nak pakai oren jugak kot?

    ReplyDelete
  9. Mencari cari alasan sejuta alasan boleh dicari untuk itu untuk ini begitu sebegini akidah dan cabana cabang dan ilmu tauhid juga sebegitu cabana cabang dari sudut berpakaian ataupun bersepatu lazimnya kita boleh berfirasat orangnya sebegini Dan sebegitu pakaian juga melambangkan jiwa bangsa kaum keturunan dan aliran aliran anutan acap kali juga kita alpa lupa kita ini dari aliran yang mana budaya yang mana.. KeTabsuban kadang kala menyesatkan dan ditiru oleh orang orang yang tidak memahami maka terus terusan menyesatkan parkara ini tidak harus terlepas pandang.

    Orang melayu punyai principles masuk ke kandang kambing maka nyembik masuk reban lembu mengembok air dan minyak tak bercampur ini bangsa lain akan meremehkan akidah orang melayu Muslims dalam persolatan kita berinteraksi dgn tubuh berinteraksi dgn tuhan wama ana minal Muslimin wajarkah kita dipuja dan dipuji dgn kalungan bunga berbaju kuning seumpama dewa?ataupun ada portrait portrait pemimpin melayu dikalungi bunga penghias gereja atau kuil?

    Orang Islam bersolat berdoa berpuasa berzakat berzikir sebagai meditation tubuh berinteraksi dgn tuhan Allah Allah ya rohman ya rohim dsbginya mengharap hidayah syukurilah mendamba jiwa jiwa yang tenang....islam juga sesuatu yg dpt dicontohi diikuti difahami dimengertikan..non Muslims mencontohi jejak jejak ini mencontohi orang Muslim ataupun muslimah kini berlaku sebaliknya malahan lebih teruk dari itu..

    Sekian sahabat
    Wabilahitaufik Wal hidayah
    Asalamualaikum

    ReplyDelete
  10. Cif lebai tengah gila meroyan pakai warna oran sebab parti yang warna oren tgh mendapat kemenangan yang jauh mengalahkan parti hijau. Skrg ni oren is the new black.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bhai,

      warna oren adalah warna baju lokap sprm!!!

      Delete
    2. Salah tu.org umno buat baju oren tp tulis srpm.hahahah

      Delete
    3. Berlatih pakai baju oren nanti boleh melompat masuk Amanah.

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.