Thursday, September 20, 2018

The Making of A Lebai

Madu tualang power! Click here

Sekarang ini, bila sebut lebai saja, terbayanglah geng2 Lebai sebelah sana.

Terbayang Lebai motor besar, Lebai AudiVellFirePorscheRangeRover, Lebai bini ramai, Lebai tin Milo & bermacam lagi persepsi negatif terhadap Lebai, walhal dahulu kala golongan ini amat popular & disukai orang di segenap kampung.

Ini terjadi akibat perbuatan segelintir Lebai ekstrem.

Lebai-lebai yg terasa lebih mulia & lebih berpengetahuan dari orang lain.

Dol, cuba baca keratan dibawah;



Budak Shukri ni pun dah dalam proses nak jadi Lebai nampak gayanya.

Kahkahkah!

Mula2 main Power Rangers, tak lama lagi petah la tu main babi, anjing, cipan, serigala semua keluar.

Kahkahkah!
Kahkahkah!


9 comments:

  1. Bila baca tak mcm rupa tulisan orang cerdik. Serupa budak darjah satu sembang power rangers. Kahkah

    ReplyDelete
  2. jadi lebai haiwan lah nampaknya…

    aku syorkan pergi zoo, mana tau jumpa haiwan yg cif lebai belum sebut atau tak pernah jumpa...

    ReplyDelete
  3. Tak hairan bila murshidul am pun pakai analogi anjing yang terang2 satu analogi orang yang baru bangun tidur maka analogi budak2 tadika yang dipakai oleh ahli PAS ni sangat2 lawak. pak lebai dah pakai analogi Power rangers? Mungkin lepas ni ada ahli2 PAS yang akan buat perbarisan dengan pakai costume power rangers sambil diperiksa oleh Hj Hadi pakai costume Ultraman? lawak betuilah puak2 Parti akal Singkat ni!

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete
  4. Sapa yang raksasa tu....PAN ke... kan Amanah ni parti nyamuk aje... kena gabung jugak ke nak lawan... hihihi

    ReplyDelete

  5. Power Rangers memang di cipta macam itu. Kejap bergabung kejap tidak. Nama pun robot.

    Tapi dalam politik kalau nak bergabung, bergabung lah. Nak berkerjasama, berkerjasama saja lah.
    Mesti ada pendirian.

    Bila PAS buat skill sendiri, guna isu agama, UMNO keliru.

    Bila UMNO guna skill sendiri, yang tak tentu arah, PAS tercengang-cengang..

    Ada yang pakai warna Merah hijau... mana pulak datang nya ?

    Keliru lah... Jadi tak syok cerita nya.

    ReplyDelete
  6. Kahkahkah...geng power rangers lebai rupanya. Kata kuat bila sendirian...ni nok jadi power rangers plok. Jari anjing sudoh, jadi musang sudoh....kahkahkah...minggu depan jadi charlie angels plok...kahkahkah..

    ReplyDelete
  7. lebai spesis baru.. LEBAI POWER RANGERS aka LEBAI kartun

    ReplyDelete
  8. aku sedang tunggu 15pemimpin pas pakai baju oren!

    ReplyDelete
  9. Kan nik amar kt org kelantan cerdik, sbb tu dia undi pas.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.