Friday, July 13, 2018

Ulat Ramasamy Naik Daun

Madu tualang power! Click here


Ada beberapa istilah yg amat tak berapa sedap digunakan yg mengaitkan kaum India.

Pun begitu bukanlah rahsia, malah ia masih digunakan hingga kini.

Contohnya, 'Kalau jumpa ular & Keling, balon Keling tu dulu'.

Satu lagi, istilah 'Keling karam'.

'Keling karam' ini dikatakan berasal dari satu insiden bot karam di Sungai Perak yg telah meragut nyawa beberapa pekerja ladang getah keturunan India.

Diberitakan dari mulut ke mulut, beberapa pekerja tersebut telah menaiki bot penambang di sebuah jeti di Sg Perak untuk menghilir ke Pekan Kuala Kangsar, ketika itu tanpa laluan darat yg elok, sungai menjadi pilihan utama.

Masalah timbul bila arahan dari tuan punya bot tidak diendahkan.

Berbuih-buih tuan punya bot memberi amaran, "Jgn bising macha, semua duduk jangan berdiri, jgn bikin goyang-goyang!".

Sekor macha pun tak ambik pot.

Semua makin naik stim, naik syeh & semakin mengada-ngada.

Berdiri-diri punya berdiri, goyang punya goyang, tak lama kemudian bot pun terbalik.

Habis semua India jatuh dlm Sg Perak yg cukup deras ketika itu.

Semua tak reti berenang, semua mati lemas mayat jadi makanan lampam & udang galah.

Yg selamat cuma tuan punya bot.

Diberitakan juga dari mulut ke mulut, letih juga si tuan punya bot keluar masuk mahkamah utk membersihkan namanya.

Sehingga kini istilah Keling Karam masih meluas digunakan di Kuala Kangsar utk menggambarkan satu situasi bising, gawat, celaru & ntah hapa ntah.

Ramasamy ni pun tengah buat perangai Keling Karam la tu.

Kahkahkah!

Yg didengkinya itu Zakir Naik. Zakir Naik bawak cerita Islam.

Kalau Zakir Naik itu putih, passport England, bawak cerita Old & New Testament & kotei pun berkulop bertaik palat mcm dia juga, kompom Ramasamy tak marah.

Kan??

Kahkahkah!
Kahkahkah!

11 comments:

  1. ZN tak pernah kutuk agama lain yg dia buat perbandingan agama dan banyak hafal kitab agama lain.

    puak hindu sikh budhist kristian syed ali akbar hishamudin rais mereka ini memang anti ZN.
    apa saja tentang Islam yg tak ikut selera mereka hentam.

    pihak kerajaan kena ambil tindakan pada mereka semua kerana menghina dan mencetuskan kemarahan ummat Islam.
    Jangan biar org Islam marah.kami cinta agama kami dan kami tak suka org hina agama kami.
    pertahankan agama adalah satu kewajipan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LAWAK..
      Pertahankan AGAMA adalah satu keeajipan
      Kah kah kah
      Menghina AGAMA adalah satu keseronokan... lebih lebih lagi agama islam...
      Lawak lawak....

      Delete
  2. Ayoyo. Keling sama keling bergaduh ada Melayu mahu gaduh sama Melayu jugak? Rule of law - no jungle law.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah gaduh sama kapir berintegriti...
      Bior ler... naik naik daun kah..
      Naik batang kah....
      Naik stim kah
      Bior ler dia..
      Kan kapir berintegriti tuuu..

      Delete
  3. Budaya berasaskan negara asal memang merbahaya... Ini bukan negara India yang perlu diselaraskan dengan penduduk bani cina dan bani melayu... kahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM kita asai dari mana ya?
      Lombok kah...
      Sulu kah...
      Patani kah...
      Negara Kling kah...

      Delete
  4. Soalan: sudahkah kerajaan india dapat perintah mahkamah india membenarkan permintaan hantar balik kepada malaysia.

    ReplyDelete
  5. Diskusi Intelektual mengenai Agama adalah wajib. Mesti ada pendekatan ilmiah yang daoat membuka minda. Bukan mengikut emosi tanpa batas sempadan akal fikiran yang berpaksikan kepada aliran akademik yang berperadapan.

    ReplyDelete
  6. Ada satu lg istilah iaitu ckp serupa labun keling....hahaha.paham2 jeler maksud nye .hahahaha

    ReplyDelete
  7. ramai org malaysia yg lari keluar negara kerana melakukan kesalahan dan permintaan ekstridisi malaysia tidak dihiraukan oleh negara yg pesalah ini menetap.tiada siapa yg meroyan melalak macam org gila.
    kerajaan india banyak berlaku zalim pada org Islam dan sangat marah bila ramai org peluk Islam.jadi mereka buat usaha utk halang perkara ini.

    mereka ini terlampau lantang menghina agama Islam.terutama beberapa blogger dan wartawan yg mengaku Islam tetapi menghentam agama Islam atas apa yg tak mengikut selera mereka.
    kita tak pernah kutuk atau masuk campur hal agama lain sebab bukan urusan kita
    tetapi puak ini seolah2 jadi pakar dalam urusan agama Islam.

    kerajaan dari dulu lagi tak ambil tindakan atas mereka ini.harap majlis agama siasat mereka yg mengaku Islam dan KDN siasat mereka yg bukan Islam.

    ReplyDelete
  8. Urusan dua negara berdaulat ikut undang-undang. Kalau dah dibenarkan stay, ikut undang-undang yang ada di sini. Diskusi ilmiah jangan sampai emosi dan mengganggu keharmonian kaum, agama dan negara.

    Jangan sebab kita nak jaga seorang Muslim yang dipanggil balik ke negara asalnya, kita satu negara berbalah dan kafir-mengkafir macam yang pernah dianjurkan seorang Ulama parti agama dulu. Protect our rule of law. Ikut undang-undang dan perlembagaan.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.