Tuesday, July 24, 2018

Kazim Punya Auta Mengelejat

Madu tualang power! Click here


Tahfiz kelolaan Kazim ini biar pun pernah terpalit dgn kisah budak senior jantan berahikan budak junior jantan  yg ramai pun tak tahu kesudahannya, haruslah diperakui pusat tahfiz tersebut telah ramai menghasilkan para huffaz.  

Kazim ni kelakar orgnya. Ceramah agamanya laku sebab ada perencah Ajinomoto. Pak lebai2 & makcik2 yg ke ceramahnya boleh bergelak sakan.

Dia pernah bercerita ada satu wanita bertanya, adakah batal solat kerana tetek berayun lebih 3 kali ketika rukuk?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Ada satu ketika dia buat muka sedih basi yarabi & mengumumkan bahawa dia tak akan berceramah lagi kerana ada ugutan.

Aplancaw sapa nak ugut tauke sekolah tahfiz. Ugut nak bawak lari jambu?

Kahkahkah!

Itulah level Kazim Entertainer Extraordinaire.

Kahkahkah!

Dia juga selalu dpt masuk TV sedangkan kualiti syarahannya dgn Norazli Taliban pun lagi bagus.

Kahkahkah!

Kazim mewah di zaman HAMNO. Dia bebas ke serata pelosok Malaya membawa brand ceramahnya. Amat masyuklah sebab dia ada kable besar berapi-api dgn HAMNO.

Masuk zaman PH, mengelejat la Si Kazim. MB dah lain. EXCO pun dah lain. Tukang jaga bubu & lukah pun dah orang lain.

Dulu kata kalau bukan HAMNO yg memerintah dia nak lari berhijrah.

Sekarang pergilah berhijrah kalau berani, kalau nak tau langit tinggi rendah.

Kalau sekadar ilmu macam gitu, sebelum berhijrah bawak la Maggi 2 kontena kot-kot kalau tak boleh cari makan.

Kahkahkah!

14 comments:

  1. Asraghfirullah 'azhiim, Tuan Liang Libu ni hebat sangat ke? walau pun setinggi mana atau sehebat mana ilmu kita tak baik menghina seseorang sebegitu rupa.
    Allah Maha Agung, jika Allah berkehendakan sesuatu pd bila-bila masa Allah boleh laksanakan, jika Allah inginkan tuan atau keluarga tuan merana atau merepat sepanjang hidup Allah boleh lakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus peringatan ni tp jgnla satu pihak je,kasi pada kazim sekali peringatan mcmni.islam kan adil utk semua

      Delete
  2. Semasa ceramah berkempen di Perak kononnya dia dapat ugutan akan di baling taik dan telur ayam dan kerana dia seorang yang berdakwah kerana Islam dua akan tetap berceramah pakai baju hujan...

    HAHAHA

    Tolong cerita pasal dia di tawar kan jawatan MT UMNO tetapi dia menolak selepas berjumpa beberapa orang termasuk 2 orang ulama yang menasihati dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenornya dia tak layak jadi mt umno sbb tak cukup haul.

      Delete
  3. LL ...ini ustaz pandai cari makan . Gergaji 4 mata. Kiri makan..kanan pun makan. Tarik makan tolak pun makan. Hihihi nasib baik dia tak hantar anak2 tahfiz ni pergi kutip derma sumbangan kt stesyen minyak..pasar malam dan jugak kt depan bank....

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun gergaji 4 mata sekurang-kurangnya ada jugak pusat tahfiz untuk mengajar anak-anak ilmu agama, dapat jugak balasan dr Allah, tapi kau bagaimana, mana anak-anak kau. kau dan anak2 kau dah berapa surah Al Quaran dah hafal. Cuba-cubalah cermin diri

      Delete
    2. Aku bujang lagi. Tak peduli pasal tu semua. Kalau keluarga ko tu dah beriman dan alim ulamak oklah. Peduli apa dengan keluarga orang lain. Pusat tahfiz ni berlambak merata2. Yang jadi ustaznya duk hantar anak2 tahfiz kutip sumbangan merata2...itu bukan fungsi pusat tahfiz pun...

      Delete
    3. Bhai..konsep ibadah tu luas. Bukan hanya buka tahfiz aje dah beriman dan bertakwa. Hafal surah perlu dengan amalnya...LGE pun hafal surah2 tertentu..

      Delete
    4. Hafal surah? Teruknya tahap pikio walaun... Xleh nk komen walaun seteruk mcmni.kahkahkah..

      Delete
  4. Aku suka zakir naik. Aku tak suka kazim

    ReplyDelete
  5. Bhai LL...

    Kazim ni ka yang cerita Nabi makan roti jala cicah kari? Huhuhu.... Masyuk-Masuk

    Pendakwah sepatutnya tak takut mati.... tapi kalu pendakwah pun takut mati.... payah la... jadi macam Zakir Naik la....

    patut pendakwah hanya takut Allah Taala jer.... berserah sepenuhnya kepada Allah....

    pendakwah mana boleh jadi penakut...

    ReplyDelete
  6. Saya mungkin tidak bersetuju dengan pandangan Ustad Kazim berkaitan politik.. usaha beliau berkaitan agama sesuatu yang saya terkesima.. semuga ALLAH merahmati beliau.. Aamiin.

    ReplyDelete
  7. semoga kazim dapat hidayah sepenuhnya....
    jgn bertopengkan sek tahfif demi kelangsungan hidup
    jgn hidup atas airmata orang lain.....
    tp seolah2 dia oppoturnist

    ReplyDelete
  8. Dulu celupar sgt kazim.skrg merayu2 minta nyawa..Byk lain pusat tahfiz lain blh idup tanpa bantuan. Yuran tahfiz dah ada..brp byk mau mkn daaaa..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.