Thursday, July 5, 2018

Gambar Pilu Najib

Madu tualang power! Click here


Gambor semalam.

Inilah sejarah negara kita, akan tertulis selamanya seorang bekas PM kena masuk kandang dalam mahkamah.

Ini gambor dlm mahkamah bukan dlm Dewan Parlimen.

Dalam Dewan Parlimen, gaya Najib bukan begini.

Gayanya persis pahlawan Bugis yg dibangga2nya itu.

Hebat menjawab & menepis soalan2.

Di dalam mahkamah, ada hakimnya. Di sini tiada lagi Si Balaci Speaker Pandikar Amin yg boleh dibarua-baruakan supaya menghalang segala macam soalan tentang 1MDB.

Jawablah tuan bekas PM Penguasa Malaya dgn tenang & jujur segala soalan tentang 1MDB yg tuan kemut-kemutkan sangat dahulu.

Jawablah dgn berapi-rapi tapi jgn merapu-rapu.

Kahkahkah!

Bab merapu-rapu kena tinggalkan sikit utk Chief Lebai.

Kahkahkah!
Kahkahkah!



23 comments:

  1. Tuan hakim...sesungguhnya masalah air di selangor lebih parah lagi dari masalah 1MDB

    ReplyDelete
  2. Aik, banyaknya pakai baju itam! Ada berkabung orang mati ke? Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hitam berkabung... otak kafir betul...

      Delete
  3. “Selama 42 tahun, beliau (Najib) memikirkan rakyat sebaik bangun tidur sehingga tidur malam semula. Marilah kita memikirkan tentangnya sekali ini ketika beliau sangat memerlukan kita

    “Marilah kita ingati beliau buat sekali ini tatkala beliau amat memerlukan kita. Anda boleh mengaibkan seseorang tapi Allah tahu.
    “Walaupun menghadapi ujian getir hari ini, beliau masih tersenyum, ketawa dan memeluk kami, beliau lebih risaukan keluarga berbanding diri sendiri,
    Hidup Najib, Hidup BIJAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idup idup idup...
      Idup idup kena tipu..

      Delete
  4. Pertama kali aku tengok pahlawan bugis masuk dlm kandang tertuduh..
    Hahaa...
    Muka mtk simpati dari para pencacai..

    ReplyDelete
  5. Ini yang aku tak tahan ni...asyik asyik chief lebai aku yang kau kenen...kutuk Najib sorang udah le...jangan usik chief lebai. Kawan udah le tengah pening....nak simpan duit derma UMNO yang datang dari tabung MDB, kang datang pulak SPRM korek...nak dipulangkan...hmmmm kantoi la nanti. Si Nik Beduh ni pun satu hal...mulut longkang dok gi ghoyat sampai orang sempat buat rakamang pulok....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak salah pun. Akar umbi wala pada pemimpin. Yang orang tak sukai adalah pemimpin atasan tu. Rakyat mengharap sebijak TGNA tetapi sayang sekali... kalau tak tentu PAS sekali bersama menperkukuhkan PH. Dendam mendendam tak sampai ke mana...

      Delete
    2. wala' pn wala' jgk tp xkan la asas agame pn xtau . tuhan bg akal sruh fikir n agame jgk melarang wala' yg membubi bute! ..

      Delete
  6. Hari ni hyari kau Najib...esok hari chief lebai pulak....sori sori...silap cakap....saya bayar denda, jom minum kopi saya belanja....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak bodoh tak beberapa bodoh... sengal jer...

      Delete
  7. Dulu 'cash king', skrg 'kong king', minta tok lebai jampi sikit......kesian.

    ReplyDelete
  8. Sepatutnya dia lantik sipandikar tu jd loyar dia. Boleh sipandikar tepis semua soalan2 yg tak menyenangkan...... kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Hukum dulu, nanti bukti Tommy beri tahun depan.. Kalau tak, tak menepati manifesto 100 hari. Janji masuk lokap sehari dan duduk dalam kandang dah lepas syarat.. Sabit ke tidak sabit belakang kira.. Janji Rakyat nampak Najib dah bersalah. Janji ditepati kata Tun Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua tak tau apa2 pun. Yang pasti...jika Ketua Pejabat atau Jabatan hilangkan duit kerajaan walau pun 10 sen pun akan d audit dan boleh dikenakan tindakan tatatertib.

      Delete
  10. laaaa...kesiannya dia. Tapi bila pikir2 balik, lantak ko la bijan. Dlu ada kuasa ko byk balaci tolong cover. Abis lebai2 pun tlg cover sehingga lebai pun mencapai kepuasan maximun bila jumpa balaci ko....kahkahkah...2 kali pancut lebai2 tu. Kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa dia dulu, jatuhkan belon pun boleh kena dakwa dimahkamah.

      Delete
  11. Lepas ni MahaKUTTY punya turn lepas Anwar angkat sumpah sebagai PM

    ReplyDelete
  12. ANAK NAJIB KT DIA SENTIASA INGAT RAKYAT. MASALAHNYA DIANTARA KEPENTINGAN RAKYAT DAN KEPENTINGAN ANAK BINI, NAJIB TEWAS KPD ANAK BINI.

    YG SEDIHNYA NAJIB JUGA TEWAS KPD CINA GEMUK JOLOW.

    SINDROM DENIAL NAJIB.. ADAKAH KITA SELAMA INI DITADBIR OLEH SEORG ZOMBI KG PISANG?

    ReplyDelete
  13. Hadi Awang buat tak tahu selepas tergolek-golek si Najib jatuh. Masa kempen Hadi Awang paling birahi nak berpeluk si Najib. Sekarang jenguk pun tidak. Alahai dunia akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah kalah ape nk peluk nye lagi..cer kalau najib menang.. Peluk xlepas3 ler dgn paklebai. Kahkahkah

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.