Wednesday, June 6, 2018

Cara2 Menangkap Jamal Yg Telah Menjamal

Madu tualang power! Click here



'Menjamal' ertinya melarikan diri akibat perasaan takut yg teramat sangat setelah bertahun2 lagak mcm Chief Mafia.

Bukan Chief Lebai ya. Kahkahkah!

Entah apa yg dibuat Muhyiddin kita pun naik hairan, mcmana sebuah badan penguatkuasa yg penuh kelengkapan senang2 dijamal-jamalkan oleh Jamal Jamban.

Kahkahkah!

Sekejap Jamal Jamban diberitakan berada di Pulau Karimun, Indonesia, sekejap berada di Teluk Pelangai, pagi berada di Hawaii & petang dah ada di Songkhla.

Kahkahkah!

Jamal Jamban yg hebat atau penguatkuasaan kita yg lemah? Kalau nak cekup Jamal Jamban pun nak contact Interpol, letih la.

Kahkahkah!

Macam ni la Muhyiddin, ada satu cara kompom keras boleh mencekup Jamal Jamban.

Kita kena tahu, Jamal Jamban itu Melayu. Orang Melayu lemah dgn Hari Raya.

Jadi, pada malam 27 likur pasang pelita minyak tanah banyak2 keliling rumah ibu Jamal Jamban.

Pasang lagu raya Dendang Perantau dari pagi sampai ke petang membawak ke malam. Jantan berhenti.

Bawah rumahnya buat gotong royong kacau dodol & masak rendang.

Tepi rumah suruh kutu2 kampung bakar lemang.

Kompom Jamal Jamban mengelejat nak balik kampung, kena pulak ada member hantar gambar mak dia duduk depan pintu mcm tunggu anak balik kampung.

Kompom cair punyalah! 

Kahkahkah!!!

Nak bagi lagi cair, suruh budak2 main mercun pop-pop depan rumah.

Kahkahkah!

Merangkak Jamal Jamban balik kampung. 

Kahkahkah!!!

13 comments:

  1. A good idea... tambah lagi jika ada anak2 dan isterinya yang duduk bersama2 untuk menyambut kehadiran hari lebaran... gerenti leleh lentok bro jamal nak balik kampung....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa takbir raya sekali terus dia ngongoi nangis macam budak kecik .. .

      Delete
    2. Ngongoi tu apa?kalau nyongo tu teman tau ler

      Delete
  2. apa punya muhyidin awal awal lagi tunjuk lemah,nak tahan jamal jamban pun tak dapat macaman nak tahan najib dan kuncu2 nya,tukar muhyiddin pi jaga pati pula

    ReplyDelete
  3. Hebat2. Depa semua bermula dari specis yg meragukan rasuah salah guna kuasa liberal. Menang pun xubah apa2. Libang libu pun terus libang libu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggulah lepas ni geng2 lobai lak dipanggil sprm!haha penangan geng yg dikatakan leberal tangkap lobai rasuah.

      Delete
  4. Daripadabuang masa habis tenaga tangkap samseng taik kucing bapok menangis hidung berdarah kena tumbuk lebih baik pergi serbu rumah Keling Irwan Serigala carik harta karun....jangan-jangan jumlah rampasan boleh melebihi Keling Azeeez Rahim

    ReplyDelete
  5. Dol, jgn lupa suruh budak2 main meriam buluh depan rumah mak dia tu
    kahkahkah!!

    ReplyDelete
  6. Bhai LL...

    Lagu dendang perantau nih cuma sesuai buat Mokhtar Senik ja... dier kan Al Maunah.... hahaha...

    ReplyDelete

  7. Perbandingan diantara Rafizi Nuar(Anwar) n Jamal..

    Nuar nih ibarat CAHAYA yg sgt terang yg sentiasa menyuloh kgelapan demi kegelapan yg GELAP GELAP..

    Wktu takde sorg pun berani suloh Madey dia dah suloh awal2 lg sbb tuh dia di pitnah Liwat-1 n disumbat kdlm! Sbbnya Madey sgt takut dgn CAHAYA terang yg Nuar suloh wkt tu-PKFZ Ekran Perwaja MAS dll..


    Wktu Najib jd PM, takde sapa berani suloh 1MDB, tapi Nuar awal2 lg jd org pertama bersama Rafizi mnjd CAHAYA yg terang yg akhirnya pitnah Liwat-2 dicanang utk dia disumbat pulok kdlm!!

    Klu Madey betul2 betul2 betul2 jujur sejujur2 nya ingin melihat CAHAYA kegemilangan Msia, berikan jwtn PM itu secepat yg mungkin kpd Nuar dgn team2nya sprt Rafizi Mat Sabu Husam Dr Dzul LGE Tony Phua Syed Saddiq dll yg jls kelihatan selfLESS bnar2 selfLESS yg tiada AGENDA peribadi n kpntingan kroni, yg semata2 hanya nak berkhidmat, n sggup mnjd lilin jer tu hu hu..

    Ingat, CAHAYA itu selfLESS n mnjd sbnr2 CAHAYA yg selfLESS itu tidak pernah takut dicerca dipitnah diLIWAT-LIWAT kan n dihumban kdlm penjara!!

    Kini, tiba2 Nuar nak cepat jd MP semula tu..mungkin dia dah dpt menghidu ssuatu yg 'GELAP' mcm dulu mungkin akan berlaku, hu hu...almaklumlah kroni2 lama dblakang Madey n penulis2 otai blog upahan pon dah lama lapaq projek n betul2 lahap klapaq tu!?

    tengok camner Jamal tu, snang2 maseh boleh lepas?
    Adakah polis atau Ketua Polis KP negara yg salah?
    Adakah Muhyidden yg jd menteri kpd polis yg salah??
    ATAU Madey yg lantik Muhyiden tuh yg salah???

    Org bijak akan slalu kaji dr PUNCA/kapla..
    Ikan pon rosak/busuk bermula dr KAPLA sampai keusus!


    Ddlm Msia baru, dgn CAHAYA yg sgt2 terang itu, tiada sorg pun yg dpt lepas apb ddpti mngkhianati rkyat wpun SATU sen! ha ha..

    Smoga sdr admin juga mnjd sbnr2 obor mmbawa CAHAYA yg sgt2 terang itu yg sentiasa selfLESS yg terlalu indah sprt surah An-Nuuur(CAHAYA) yg disebut ddlm QURAN itu..

    Ddlm CAHAYA QURAN yg maha7TERANG itu, tiada apa2 yg dpt disembunyikan lg!!!

    Wktu ddlm GELAP, kita dibuli ditakut2 diugut2 seolah2 Madey Najib Menteri2 n Ketua Polis negara tu hebat sgt n POWER sgt n takleh cakap sembarangan kat dorang nanti kena cekup tak pasal2 ha ha..sdangkan kita rkyat nih yg lantik depa tu tau!?

    Skrg apb sudah ddlm CAHAYA...Madey ka, Daim ka, Najib ka, pah Pidah ka KP ka, termsuk semua mentri2 yg ada tuh kita wajib n WAJIB suloh seterang2nya!

    Krn kita sbg rakyt yg lantik depa kat sana!

    Arap2 Madey n penulis2 blog pro Madey baca tulisan aku nih..n jdkan bulan nuzul QURAN yg penoh CAHAYA nih utk suloh HATI korang dulu agar bnar2 mnjd seterang2 CAHAYA agar sgl GELAP klahap projek mcm dulu2 tu dibuang jauh2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pjg beno tulisan pulak kecikbeso2 penin aku mace nyer..

      Delete
  8. Nasib Najib Razak bertambah buruk apabila gagal menjamalkan diri.
    (Lari ke dalam kebun kelapa sawit.)

    Pemuda Umno dahulu suka menjamalkan diri akhirnya kini berubah pondan.
    (Samseng dan angkuh)

    Sudah siap kerja buat jamal sikit bos!
    (Dapat upah rasuah bila buat kerja sedikit)

    Kumpulan rock yang menjamal dalam majlis kahwin itu diboo oleh penonton.
    (menari dangdut secara pelik)

    Daripada kau menjamal depan rumah lebih baik tukar baju sekarang!
    (Bertuala sambil selit berus gigi di telinga depan khalayak ramai)

    ReplyDelete
  9. Mampukah kdn mereformasi pdrm? Pdrm bermasalah selagi mentaliti mcm x-igp si twitter berleluasa

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.