Tuesday, June 26, 2018

Kera & Lotong Pun Tau Malu

Madu tualang power! Click here


Jgn ambk pot org main api ka, main guli ke atau main telur sendiri.

Jgn sebuk. Buat je kerja sendiri.

Malu la sikit kat kera & lotong, yg awak & the gang dulu dikucai dikacau main taik dek Arul Kanda, apa kes?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Monday, June 25, 2018

HAMNO Dan Demam Yg Tak Akan Kebah-kebah

Madu tualang power! Click here


Apabila HAMNO mengadakan pilihanraya dalaman utk penggal 2018-2021, bukan sahaja dari kalangan ahli HAMNO sendiri malah pemerhati atas pagar, para walaon dan para khadam DAP turut berharap HAMNO akan berbuat sesuatu untuk bangkit setelah makan tanah dalam PRU14 baru2 ini.

HAMNO perlu berubah sebagai pembangkang yg hebat.

Intronya bagus, demokrasi nampak muncul semula dalam HAMNO.

7 nama disebut2 merebut jawatan president setelah HAMNO dibodohkan utk tidak mempertandingkan 2 jawatan tertinggi parti sejak zaman Mahafiraun lagi.

Hatta Jamal Jamban yg tak berapa betul pergi opis pakai tuala itu pun diterima hasratnya merebut jawatan Ketua Pemuda HAMNO.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Sememangnya demokrasi telah kembali ke HAMNO.

Roh demokrasi, bersama kain kapanya, keranda & bau busuknya telah kembali dalam bentuk Papagomo!

Kahkahkah!

Demokrasilah sangat, hinggakan Ketua Wanitanya pula mengisytihar utk meneruskan legasi Syahrizat.

Legasi Syahrizat yg akan dikenang orang sampai bila2 ialah legasi lembu & taiknya yg telah ditabur merata-rata.

Kahkahkah!

Itu belum lagi kalau diambik-kira Zahid Hamidi menang presiden.

Kahkahkah!

Idop Melayu!
Idop Melayu!


Sunday, June 24, 2018

Lalang Bani Israel di Bagan Serai, Perak

Madu tualang power! Click here


MP lalang ini cuma menang majoriti 172 undi di Bagan Serai.

Menang pun berlawan dgn calon wanita payung terjun dari PAS yg asalnya bakal dicalonkan di DUN Selinsing, Perak.

Tapi disebabkan Al Maulana sohibussamahah Al Kastami pun teringin bertanding di situ, maka calon wanita itu diterjunkan di Bagan Serai.

Itu pun terkancing gigi jugaklah Noor Azmi nak menang. Kira jumlah undi sampai 18 kali pun baru menang 172 undi.

Org HAMNO sendiri pun stress tgk muka dia ni.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Al fadil Dr Noor Azmi ini memang champion. Champion bab menjilat.

Kahkahkah!

Licin Najib dijilatnya dlm bab GST. Dlm bab GST, Al fadil Dr Noor Azmi cuma ranking bawah Mat Maslan.

Itu pun sebab dia tak declare CGPA.

Kahkahkah!

Chief Lebai pun licin botak habis dijilatnya dlm bab Arr-you-you Tree-pai-pie.

Kahkahkah!

Beginilah Dol,

Di Bagan Serai yg majoriti penduduknya bersawah padi, lalang adalah satu masalah kpd bendang mereka.

Lalang subur gemuk2 menghisap baja, sedangkan padi kurus kering tak dapat khasiat.

Mereka ada satu istilah utk lalang-lalang yg jenis degil disembur racun makin subur, direndam dalam tong racun pun tak mati-mati.

Lalang species ini digelar Lalang Bani Israel.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Saturday, June 9, 2018

Sahur Ikan Sepat Malam Jumaat

Madu tualang power! Click here


Sahur dgn goreng ikan sepat kering sedap ni. Memang mendapatlah.

Goreng sekali dgn bawang & cili padi/kering. Kasi garing sikit.

Perghhh... menitik2 merocik3 ayor lior komer oi!!

Done menggoreng, kau pun online jap sambil  baring2 sebelah anak.

Kau amat yakin bahawa mata kau telah berkelip 2 kali.

Kali pertama kelip, jam baru pkl 4 pagi.

Kali kedua, dah pukul 6.

Melepas. Esok cuba lagi.

Kah3 kah3 kah4!!!!


Pembaca yg budiman,

di kala engkau membaca tulisan ini, aku dlm perjalanan ke Kelantan.

Ptuihh! Harga petrol masih RM2-20/liter.

Tetapi, petrol RM3 pun tak mengapa asalkan HAMNO dah makan tanah & Najib bukan lagi PM.

Kahkahkah!

Selamat Aidilfitri kpd semua.

Thursday, June 7, 2018

Lebai Dan Permasalahan Air Menurut Perspektif Mohd Amar TMB Kelantan

Madu tualang power! Click here


Allahyarham Nik Aziz pernah berkata pintunya dibuka utk SPRM 24 jam sehari. Ini dituturnya pada 25/4/2012.

Sekarang Mohd Amar dah lain bunyi.

Menurutnya, adalah lebih afdhol audit dalaman shj yg meneliti Air Kelantan Sdn Bhd. SPRM tak payah susah2.

Ini bab air Dol. Bab air Kelantan.

Kahkahkah!

Bab air, Kelantan memang champion.

Kahkahkah!!

Kelantan ialah negeri yg mendapat kurniaan air yg mewah. Pantainya memberi air masin sejak zaman dinosour.

Hutan gondolnya memberi air banjir di zaman Najib Pink Colour.

Dan sejak zaman berzaman sesetengah Lebai dikurniakan air berlebih-lebihan utk berbini 3-4 org.

Kahkahkah!

Batang Yang Rebah Ditenggek Orang

Madu tualang power! Click here



Sewaktu batang mencanak meninggi, banyaklah babi, badak, unggas, pemburu, petani, tumpang berteduh di pangkal.

Lebai yg baru balik dari surau dgn sampul tebal pun memang dah kompom singgah menggesel belakang berkurap di batang.

Kahkahkah!

Batang yg dah tumbang, apalah gunanya cuma menyusahkan menghalang orang lalu lalang.

Batang tumbang biasanya dikerat-kerat dan diletak melintang atas parit untuk yg nak berak datang bertenggek.

Kahkahkah!

Wednesday, June 6, 2018

Cara2 Menangkap Jamal Yg Telah Menjamal

Madu tualang power! Click here



'Menjamal' ertinya melarikan diri akibat perasaan takut yg teramat sangat setelah bertahun2 lagak mcm Chief Mafia.

Bukan Chief Lebai ya. Kahkahkah!

Entah apa yg dibuat Muhyiddin kita pun naik hairan, mcmana sebuah badan penguatkuasa yg penuh kelengkapan senang2 dijamal-jamalkan oleh Jamal Jamban.

Kahkahkah!

Sekejap Jamal Jamban diberitakan berada di Pulau Karimun, Indonesia, sekejap berada di Teluk Pelangai, pagi berada di Hawaii & petang dah ada di Songkhla.

Kahkahkah!

Jamal Jamban yg hebat atau penguatkuasaan kita yg lemah? Kalau nak cekup Jamal Jamban pun nak contact Interpol, letih la.

Kahkahkah!

Macam ni la Muhyiddin, ada satu cara kompom keras boleh mencekup Jamal Jamban.

Kita kena tahu, Jamal Jamban itu Melayu. Orang Melayu lemah dgn Hari Raya.

Jadi, pada malam 27 likur pasang pelita minyak tanah banyak2 keliling rumah ibu Jamal Jamban.

Pasang lagu raya Dendang Perantau dari pagi sampai ke petang membawak ke malam. Jantan berhenti.

Bawah rumahnya buat gotong royong kacau dodol & masak rendang.

Tepi rumah suruh kutu2 kampung bakar lemang.

Kompom Jamal Jamban mengelejat nak balik kampung, kena pulak ada member hantar gambar mak dia duduk depan pintu mcm tunggu anak balik kampung.

Kompom cair punyalah! 

Kahkahkah!!!

Nak bagi lagi cair, suruh budak2 main mercun pop-pop depan rumah.

Kahkahkah!

Merangkak Jamal Jamban balik kampung. 

Kahkahkah!!!

Monday, June 4, 2018

Chief Lebai Dah Sampai Putrajaya

Madu tualang power! Click here


Zul Nordin Calon Peguam Negara

Madu tualang power! Click here


Masalah baru ini timbul bila Madey ingin melantik bukan Melayu sebagai Peguam Negara yg baru sedangkan sebelum ini jawatan itu tradisinya disandang org Melayu sejak turun temurun.

Madey mungkin berpendapat calonnya itu terbaek dalam pendakwaan Najib & the gang satu hari nanti, tapi ada sekelompok Melayu yg berasa jawatan itu hakmilik bumiputera Melayu Islam sampai kiamat.

Yg tak bersunat & kepala yahanu masih berkulop, tak layak.

Kahkahkah!

Kelompok ini mungkin risau Peguam Megara yg berkulop akan mengganggu adat istiadat Melayu. Mereka amat bimbang org Melayu tidak lagi dibenarkan bersunat.

Kahkahkah!

Dapat Peguam Negara pak turut pun tak apa asalkan jgn ganggu hak kami utk tidak berkulop!

Kahkahkah!

Kalau dah susah sgt nak cari calon, itu tak boleh, ini tak boleh, panggil Zul Nordin je la.

Kompom Najib & the gang tak boleh lepas dibelit Zul Nordin.

Kahkahkah!