Sunday, April 29, 2018

Warna-warni Penamaan Calon PRU14

Madu tualang power! Click here

Warnanya tak banyak.

Biru tua, biru muda, hijau, merah & putih.

Tapi, warninya banyak dipenamaan calon kali ini berbanding PRU sebelum ini.


Ini Nik Omar anak Nik Aziz bukan Nik Amar yg punya berbijik2 kereta tu.

Kahkahkah!

Tak tahu lah apa nasib Nik Omar selepas membuat keputusan di saat akhir utk bernaung di bawah panji Amanah.

Pun begitu, rasanya sbg orang berilmu beliau sudah tentulah telah berfikir panjang dan sudah lama membuat keputusan.

Cumanya selepas ini beliau kena biasalah mendengar ayat Animal Planet spt anjing, babi, nyamuk.

Kahkahkah!


Gambar di atas pula bukanlah di Zimbabwe atau Rwanda.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Ini di Rantau, N Sembilan jang oiii!

Mat Hasan pun tongah poning kepalo ni mcm mano pencabar terdokeknya yg dah sebelah kaki akan mengalahkannya tak dapek masuk dewan.

Tambah poning laie mcm mano calon PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) yg tak ado kono mengono turut tertolan buah batu sendiri langsung tak mau bertanding.

Kahkahkah!


Kemudian ada satu lagi masalah. Printer kementerian rosak & tak cukup dakwat.

Hari ini dia print lain, esok dah print lain pulak.

Kahkahkah!

Printer pun dah setua tuannya HAMNO, jadi sewajarnyalah pucuk pimpinan PKR mengelak dari kemungkinan berdepan situasi begini.

Ramai lagi calon jantan betina yg layak.

This is Zimbabwe my friend.

Kahkahkah!!



Kutu-kutu di bawah ini pun sama. Semua pakat nak masuk suratkhabar & Facebook atas kecuaian sendiri.

Dol, Bangla pun ke hulu ke hilir bawak IC.

Lu yg cakap berdentum-dentam tentang tadbir-urus yg baik tapi sendiri punya IC pun boleh lupa.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Mcm ni nak lawan HAMNO?

Berapa puluh kali nak masuk lubang taik biawak yg sama?

Kahkahkah!


Last but not least,

Kahkahkah!
Kahkahkah!

My parting shot.

Kahkahkah!

Sekarang ni habis Theresa Kok, Guan Eng, Kit Siang masih cirit-birit & kencing tak lawas sejak semalam.

PAS dah masuk area DAP!

Kahkahkah!

Depa bawak cerita seram sejuk malaikat dah ada IC.

Kahkahkah!
Kahkahkah!


33 comments:

  1. LL...masing2 berebut nk jadi calon..tak tengok betul2 sama ada bontot tu bersih atau bau taik...hihihi yang kena kes naya tu kita simpati jugaklah tapi yg sampai isi borang dan kes lupa bawak ic ni apa ke hal.....hahaha dah tua pun ic lupa bawak....

    ReplyDelete
  2. Habislah Melayu Islam dalam kawasan DAP-MCA. Mereka akan dikapirharbikan oleh Geng Perasan Aku Suci.

    Kalau nasib baik mereka hanya akan dimaki hamun jadi biawak, anjing, babi, nyamuk, jebon, barua, broker, anak butir tahi...KAHKAHKAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas dah gila

      Delete
    2. Apa yang kau tulis nii labu... guna laa akal kau yang sikit tuu..

      Delete
    3. Walaun al kentuti dah masuk 7:13. Masuk2 terus sembur sana sini sampai 7:24,tapi tak ada hujah dan fakta. Cuma nak lepas geram semata2. Bukan ciri org islam yg berakhlak

      Delete
    4. AHLUL JEMAAH LL yang berakhlak ISLAM.. berhujah penuh dengan fakta dan nas.. ptui..

      Delete

  3. Bro LL, aku ada mimpi Nik Aziz hepi dikelilingi oleh bidadari dgn sgt sempurna sekali cukup tangan dan kaki, tup2 aku terperanjat besor bila shiekh ahWANG Edy pulok mimpi sebelah kaki arwah tak dok lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii sorang lagii menulis pakai taik kat bontot..

      Delete
    2. abis sang lebai pakai taik buat dakwat ke? patut la bile ckp jer busuk semesia .. rupe'2nye taik bau!. hehehe

      Delete
  4. Kiki. .. Lawak .. . Nota ... Kan best mimpi 10 may gst dah takda .... Petrol seliter rm 1 jer.. .😎😎

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau vapak vapak penyamun menang boleh ler kau mimpi gitu..

      Delete
    2. vapak vapak penjual e-game .. patut la besor'2 serbanye, tempat susut pitis hk untung jual e-game ... hehehe

      Delete
  5. Kesian RO SPR Rantau dol. Rupanya RO SPR Rantau adalah macai Hassan Mat Bacul Nogori 9. RO SPR Rantau buat onar jadi Ketua Polis Rantau selama 1 jam nak bagi Mat Hassan menang free. Kesian RO SPR Rantau kebulor nak Mat Hassan jadi Mat Bacul MB Nogori bertutur-turut. Masuk DUN free dol Mat Bacul.

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya dia mimpi azizan razak bkas mb kedah tu...tp dh confuse dh antara rupa azizan ngn nik aziz. Maklumla asyik dok renung muka jibby jer semenjak dua menjak ni..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. DoL.. taik banyak sangat kat bontot kau tu DoL.. mengapu jer nulis nyer... kalau aku kata tak bebaloi ibu kamu meneran keluar kamu.. kamu marah.. memang tak bebaloi..

      Delete

  7. Wktu Nik Aziz jd mursyidul dulu ddlm apa keadaan sekalipon GETIR nya bertanding PRU takde pulok nak bawa cerita "mimpi2" nih..

    Semenjak arwah Haron Din dan kini Hashim Jasin jd morsyittool, 2 org kuat ahWANG Ardy nih sgt kuat berhujah dgn "mimpi2"

    Alangkah hebat dan mulianya apb kaki PONTENG U-Turn FITNAH-pilkuda Memaki hamun serta klepet sdondon mencuri dpt bbrp kali bermimpi jumpa nabi..

    Dah sama jd mcm cerita "GEMPAR" jibgor dpt kewarakan dan kesyumulan masuk kdlm makam nabi ler pulok!?

    Jgn terkejut klu pasni jibgor pon "mimpi" dah jumpo nabi gak!

    ReplyDelete
  8. Aku mimpi arwah tgna tuduh nik abduh derhaka.... eh kejap, ni bukan mimpi. Nik abduh sendiri yg mengaku!! kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer tanya bonda Nik Omar.. anak yang mana derhaka?? Cer tanya kan..

      Delete
    2. yg dh terang'2 mengaku derhakekan dgn ayah xnk ulas ke?
      ape faedahnye n nape hal personal org kau nk campor .. ajaran islam jd batu api?

      Delete
  9. Pakatan pun salah jugak.nape Xprepare awal2..calon2 yg kemungkinan xlayak xpayah masuk..dh tau spr barua umno xbwk plak bwk pas spr,mmg senangla spr dpt point xkasi masuk..Skrg dh ilang brp kerusi.. Rugi betul.tp paling win nik omar masuk amanah..mmg gegak gempita la pas kelantan silap gaya pengaruh nik omar blh menangkan ph kelantan. Yahuuuuuu

    ReplyDelete
  10. Ini sabotaj bukan sebab tak prepare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu nii.. taik lalat di pipi orang kau berbau... taik sekelet kat jebor sendiri kamu tak berbau..

      Delete
  11. Buek malu orang Rombau yo kau Mat Asan samo KJ. Takdo maruah ko monang tipu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dia... kalau calon dah bodoh piang jangan pulak nak salah kan orang lain pulak... jangan sama jadi bodoh piang...

      Delete
  12. Maka bermula lah pemujaan terhadap Nik Omar oleh ULAT ULAT TAIK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puja-puja biasanya datang dalam mimpi. Mimpi kaki sebelah, mimpi Nabi, mimpi jadi PM. Hahahaha.

      Delete
    2. ULAT-ULAT TAIK tu species walauns.

      Delete
  13. Demi jual negara kepada China tongsan, muka Presiden China Xie Jin Ping dibenarkan SPR jadi billboard kempen MCA. Jual negara kepada China masa kempen dibenarkan SPR tanpa was-was.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden china boleh, x-pm 22 tahun tak boleh. Mana perkasa, pilkuda, jamban, isma, ngok2 melayu... Tak dak teloq ka

      Delete
  14. Dimaklumkan..
    Bonda Nik Omar akan turun berkempen bagi memastikan calon PAS DUN Cempaka menang.. alamak Nik Omar..

    ReplyDelete
  15. Ulat Gonggok jatuh ke dalam Tong Taik.. tetaplah nama nyer Ulat Gonggok .. cuma berbau taik laaa..

    ReplyDelete
  16. Meninggikan sedikit suara kepada BONDA.. pon boleh ditakrifkan sebagai ANAK DERHAKA.. alamak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga yang mengaku bapanya sumpah anak derhaka sampai menangis belakang pintu. Alamak!

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.