Tuesday, April 3, 2018

Senangnya Jadi Pasu Bunga

Madu tualang power! Click here


Negara kita, walau dgn segala benda hebat spt KLCC, Sepang Circuit, KLIA, Scorpene, panda, 1MDB dan sebagainya, Malaysia masih dikelompok dunia ketiga.

Negara dunia ketiga ialah negara yg masih terkial-kial dlm segala segi hanya utk meniru negara maju, usah sebut mencapai status negara maju.

Taraf kita masih lagi satu aras dgn Zimbabwe. Toksah dok kembang idong sangatlah.

Kahkahkah!

Antara ciri-ciri negara dunia ketiga ialah peratusan keluar mengundi yg terlalu rendah.

Ini berlaku kerana tempat mengundi yg jauh (Sabah & Sarawak), tak ambik pot tentang politik dan ada juga kes baik aku pergi mencandat sotong.

Kahkahkah!

Pada PRU lepas dianggarkan 7 juta org yg layak tapi tidak keluar mengundi.

Perkara sebegini merugikan pembangkang, sebaliknya amat menguntungkan pemerintah kerana pihaknya telah sedia kumpulan tegar yg akan mengundinya.

Keadaan akan kekal ditakuk lama kerana tiada juga jumlah undi baru utk pembangkang.

Terbaru, gerrymandering/persempadanan semula telah diluluskan. Kebiasaannya HAMNO/BN akan menang kaw-kaw selepas gerrymandering.

Tak cukup dgn gerrymandering, berkemungkinan pula PRU akan diadakan dlm bulan posa.

Dol, lu nak ke dlm keadaan petrol RM2-20/liter balik kg 2 kali dalam bulan posa? Sekali utk mengundi, sekali utk beraya.

Itu belum kira tol, makan minum & kencing berak anak beranak.

Kompom ramai tak balik mengundi.

Lainlah kalau ahli parlimen/ADUN spt 2 ekor di atas. Depa ada elaun petrol.

Geng2 pasu bunga otak tepu ini, dlm parlimen dia duduk diam2 menyejukkan teloq. Keluar parlimen baru mcm2 tak betul tentang gerrymandering.

Berbantah-bantah kena dlm parlimen, berbantah-bantah dlm Horrorkah tak tak ada guna.

Besok dgn Horrorkah itu la org buat kesat taik kucing.

Kahkahkah!

5 comments:

  1. Dia pun tau jd pasu bunga lg syok duit dpt sedap dpt kat German. Duit berkepok2 masuk poket..jd pembangkang apa dpt..kahkahkah..silap gaya masuk penjara mcm mat nuar..jgn tertipu dgn title ulamak ostat semua tu

    ReplyDelete
  2. Lebai2 pas yang jadi pasu bunga taik ayam kat dlm parlimen. sialan tul.
    Dah tu chief lebai monteng memanjang.. gi mesyuarat ahh, gi candat sotong ahh, mende ni pak lebai oii?
    Berambus lahhh dari parlimen, buat suwey je !

    ReplyDelete
  3. Skrg jadi PUNAIsihat lagi best. Kalah ke menang ambo tak kisah. Silap2 aribulan jadi punaisihat berjawatn menteri. Kau ada. Setakat dapat elaun yb n kalau kalah pun oencen dah ada. Setakat 4 bini senang2 nak tanggung beb

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah....pas dan umno akan bersatu, hj eddy wang akan buka satu jabatan baru...Jabatan Tahnik Malaysia, peranannya utk mencegah monopoli dlm urusan tahnik

    ReplyDelete
  5. yop oiii
    teman rasa..mmg dlm pasu bunga ade bubuh baja taik ayam kan...kahkahkahkah..mmg elok lerr walaun2 sume dok ngn taik..kahkahkah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.