Friday, April 20, 2018

Master Chief Lebai

Madu tualang power! Click here


Kalau gelaran jadi ukuran, Zahid Hamidi pun ber'Dr'. Zamry Kadir pun. Abdul Azeeeez Raheeeeem pun ber'Dr'.

Entah2 Broheng Ali pun sikit hari lagi bertitle Dr.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Setuju. Org pantai timur bijak. Amat setuju.

Cuba perhatikan statistik pencapaian sekolah rendah & menengah mereka. Cemerlang.

Dapatan kajian menunjukkan kecemerlangan mereka ada kaitan dgn diet pantai timur yg menyajikan lebih ikan dan juga budu.

Bukan main2, ini hasil kajian.

Akan tetapi Dol,

bila lu dah keluar dari kampung, belajar tinggi, dapat kerja sedap, lu mula cari benda sedap.

Kahkahkah!

Dah mula kenal KFC, McD, pizza, air tin, sos tiram, lobster dan juga sotong. Tak ada sotong tempatan, impot pun jadi.

Itu pasal bila dah tua, penyakit mcm2 datang.

Gout la, senak sana sini, kebas itu kebas ini.

Kahkahkah!

Jantung pun kena repair byk kali, sebab asyik nak luruh.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

25 comments:

  1. bukan setakat gout sana sini,senak sana sini tapi penyakit baghal,bengong,suka maki hamun dan sewaktu dgn nya..

    kah!
    kah!
    kah!
    kah!

    ReplyDelete
  2. Adakah sijil...ijazah...kelulusanjadi prasyarat untuk menjadi pengurus yang baik... Lim Goh Tong tak ada sebarang sijil tetapi pekerjanya ramai yg berpendidikan tinggi. Boon Siew juga buka seorang cendekiawan tetapi empayar perniagaannnya mengkagumkan...tak payah nk sombong dengan kelulusan tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya siKapir lebih bagus banding siMuslim.. setuju..

      Delete
    2. 3:10 bodoh sgt otak xberkembang

      Delete
  3. Sombong ja pak hadi ni.kata sarjana islam,kalau sarjana islam xda perangai mcmni..maki hamun barua babi anjing nyamuk biawak kaldai mcm2 binantang xberdosa jadi mangsa.. ni bukan sarjana islam,ini sarjana candat sotong nama nya.

    ReplyDelete
  4. Kejap nak jadi punaiSIHAT jap jadi king maker sekarang nak jadi king. Yang pasti CASH IS KING$$$$$$$. Anugerah yang layak buat masa ni Ialah KING MAKIE. PIL KUDA JANGAN LUPA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapu kuat kau niii...

      Delete
    2. Kau marah kat ayah kau ker DoL..

      Delete
  5. SARJANA MAKIAN HAMUNAN SMH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dol sarjana nii sangat sesuai dianugerahkan kepada kau DoL.. mesti berbanga bapak kau DoL..

      Delete
    2. Lebai dodol dtg lg.kahkahkah

      Delete
  6. Sarjana Makian Hamunan SMH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii pon sama layak menerimanyer.. berbanga orang tua kau DoL..

      Delete
    2. Lebai dodol baik g masak dodol jelah nk raya ni.hahaha

      Delete
  7. Phd Islamik kalau dalam bidang haiwan Islam, serangga Islam dan maki hamun-sumpah seranah-kapir mengkapir aku percaya. Gelarannya Prof Ungku Dr Emeritus Ir Yang Arif YAB YM YB YOYO O Dato Seri Tuan Haji Ulama No dua Dunia Abdul Hadi Awang. Kahkahkah!

    ReplyDelete
  8. Apa yang kau merapu nii DoL..

    ReplyDelete
  9. Masters in political science aku boleh terima. Tp islamic political science? Jgn malukan islam. Akhlak hadi dgn tgna beza mcm langit dan bumi. Tgna buat org tertarik kpd islam tp hadi buat org meluat kpd islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best Komen setakat ini
      (Y)

      Delete
    2. TGNA terbaik... menarik yg tidak Islam kepada Islam...
      yg ni jadi sebaliknya... buat yg Islam pun makin jauh dari rasa hormat

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.