Tuesday, April 3, 2018

Gambar Madey Dah Jadi Mcm Puaka

Madu tualang power! Click here



Dalam sejarah negara kita, tidak keterlaluan jika dikatakan hanya Tok Guru Nik Aziz, Anwar & Mahathir yg cukup karisma sebagai pemimpin.

Mungkin ada nama-nama lain seperti Ghazali Shafie, Rafidah Aziz, Ustaz Fadzil Noor dan lain-lain yg tertinggal namanya, namun 3 org di atas akan tetap sebaris dgn nama-nama besar pemimpin dunia.

Hadi Awang kena tunggu dulu.

Kahkahkah!

Tok Guru Nik Aziz akan dikenang sampai bila-bila sebagai pemimpin tidak kira dari puak Islam, puak Buddha, puak Hindu, Cina, Melayu, India, Siam mahu pun org asli.

Asas beliau hanyalah kesederhanaan. Tak perlu Porsche, Audi, Vellfire & Range Rover.

Kahkahkah!

Setakat ini negara kita juga belum lagi dapat melahirkan tokoh pidato sehebat Mat Nuar. Satu ketika dulu, Mat Nuar pernah 'membuih-buihkan' satu mamat HAMNO dari Terengganu.

Kahkahkah!

Tapi Mat Nuar memilih jalan perit dalam karier politiknya. Dia lebih rela duduk dalam jel dari belayar dalam Equanimity.

Mat Nuar ini amat bahaya di mata pemerintah. Oleh itu Madey  dulu terpaksa penjarakan Mat Nuar sebab dia melawan tauke dan lebih hebat dari Madey sendiri.

Hadi Awang kena tunggu dulu.

Kahkahkah!

Kata org putih, 'credit must be given, when credit is due'. 

Pujian harus diberikan bila kena tempatnya.

Pujian harus diberikan kepada Madey kerana dia memilih utk meletakkan jawatan apabila didesak oleh panglima-panglimanya kerana didapati muka Madey shj boleh menyebabkan HAMNO/BN kalah dlm PRU satu ketika dulu.

Tapi ketika itu sebenarnya Madey boleh saja memilih utk kekal PM & mereput berakar atas kerusi PM sampai mati & dia boleh menggunakan pelbagai akta melindungi dirinya.

Ketika ini Madey juga boleh memilih utk jadi Dolah ZZZZZ dm menangani isu-isu yg menekan sekarang ini.

Dolah ZZZZZ tak byk bunyi. Dapat pegang Petronas.

Nak menunjukkan betapa gabranya HAMNO/BN dgn Madey  & betapa powernya Madey yg umur dah dekat seratus, nak tampal gambar Madey di tiang lampu pun tak boleh.

Kahkahkah!

Hadi Awang kena tunggu kalau nak jadi legend.

Lagi pun setakat ini gambar Hadi Awang tampal kat mana pun HAMNO/BN tak risau.

Tampal penuh satu jambatan pun tampallah.

Kahkahkah!

Apa nak risau? Pegang negeri sepenggal pun tumbang tak kebah-kebah.

12 comments:

  1. Siapa kata gambar hadi tak gerun? Kalau ditampal kat tadika kemas terus senyap kanak2 tadika selama sepenggal tau! Itu lah penangan tim.olamak donia.....jgn hang nak ngata2 dipanah petir nanti kot!

    ReplyDelete
  2. Gambar Mahathir memang tak lawa langsung, kalau nak dibandingkan dengan gambar Najib bibir merah menyala sebab Rosmah sapukan gincu.

    ReplyDelete
  3. Gambar dibawang tampal kat jamban jer boleh menolong orang cepat buang no. 2 sebab tak leh duduk lama lama tengok gambar dibawang...ooopps nanti! Aku nak kasi glamour dibawang jadi de´Ba-Wang....90 juta tak kan pakai nama kampung jer kan?

    ReplyDelete
  4. Macam tu keadaannya bila dah tak ada kuasa. Dulu semua pemimpin bawahan yang ada mencium tangan TM bila berjumpa..sekarang..gambo pun tak boleh tampal. Gambo LL pun tak boleh tampal...terpaksa pakai topeng Lord Vader....kakaka

    ReplyDelete
  5. Gambaq pak hj hadi kena tampai dalam jamban ja....Madey ...dia power pasai duk makan madu tualang..kikikiki

    ReplyDelete
  6. ana suka tengok sorban Tontontv sbb lg besor drp sorban ahWANG eddy tuh.. rasanya gambar Tontontv lg glamor sbb sampai kat German!

    ReplyDelete
  7. Bhai, rakaman audio 'ana tahu' akan jadi bahan bukti dilondon. Sarawak report dah masukkan rakaman tersebut dalam draf pembelaan balas.

    ReplyDelete
  8. Kadang2 aku rasa Malaysia dah balik ke zaman batu....propaganda yg disiarkan dalam media yg dikontrol oleh kerajaan boleh menyebabkan rejim komunis russia dulu dan rejim kim il sung sekarang berasa malu dan rendah diri.
    bab- bab mengampu pula menteri2 umno yang ada mengalahkan perangai eunuch2 maharaja china yg dikembiri buah pelir disuatu ketika dulu....
    Najib ternyata dalam ketakutan yang amat sangat....barangkali setiap malam tidurnya sering mengigau dicekik orang tua umur 93 tahun....kerana itu perbuatan semakin pelik tak masuk akal. Chief lobai wajib mententeramkan sahabat baik ini....

    ReplyDelete
  9. yop oiii
    cuba miker letak gambor najib bibir merah..tingting tangting..mcm lagu baru siti tu..kahkahkah..kompom SPR suka bebenor..kahkahkah..

    ReplyDelete
  10. Jgn biarkan rakyat terus dizalimi..pru kali ni ramai2 kita tolak bn dan pas...

    ReplyDelete
  11. Pahlawan bugis takut dgn gambar org tua kerepot?!!? Biar betul

    ReplyDelete
  12. semenjak pemergian TGNA, PAS mmg menyimpang dah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.