Wednesday, February 21, 2018

Menteri Gula-gula Getah

Madu tualang power! Click here


Gambar atas & bawah cukup untuk menceritakan segalanya.

1. Penoreh yg derita ialah Melayu.
2. Derita Melayu dgn harga getah terlalu murah masih gagal diselesaikan oleh menteri Melayu sejak zaman Tok Kaduk lagi.
3. Chinchong tetap kaut untung walaupun getah harga 5 kupang sekilo sekali pun.

Dol, getah torehan Si Melayu itulah yg akan menguasai 65% pasaran dunia menjelang 2020 nanti.

Getah yg akan menjadi tayar kereta motor, menjadi kondom & sarung tangan.

Hasil torehan Si Melayu itu akan pergi ke segenap pelosok dunia.

Tapi yg penoreh Melayu bumiputera Islam dapat ialah RM1-40/kg.

RM1-40/kg!!

Inilah akibatnya melantik menteri bumiputera Melayu Islam yg tak tahu ujung pangkal, yg dia tahu cukup bulan ambik gaji+elaun puluh ribu, sesekali melawat kawasan sambil sedap-sedap seluk poker seluar, garu telur sambil kunyah gula2 getah.

Cepat2 cekik dgn gula2 getah.



7 comments:

  1. Padan muka org melayu. Pantang berdepan dgn menteri kaki mengeletaq teloq kecut tak berani nak tegoq. Tgk video org2 felda di pahang mengamuk sakan air tak ada, terpaksa angkut air tak bersih dr telaga atau sumur dgn baldi. Tp bila pru dok undi dacing jg. PADAN MUKA KAMU SEMUA. Tak tahu guna kuasa mengundi

    ReplyDelete
  2. Kah kah kah....brimmm....brimmm..

    Brimmmmm....pastu masih gak undi amno penipu

    ReplyDelete
  3. FELDA kan ader....

    ReplyDelete
  4. Salah melayu sendiri xnak berubah.. Ckp pun xguna bro..tgk skrg ni melayu marah kek hamno sbb gst lah getah murah la barang mahal lah tp nt nk dokek pru nt bn labun kalu undi ph nt cina memerintah terus kecut telor semua melayu balik pangkah hamno balik..gitu lah kesah nye melayu oh Melayu.. Kek ado yg nk berubah pun sikit jo 20-40 percen jo bak kato tuan penasihat 25%..jgn marah nt ente kena jual lag.kahkahkah

    ReplyDelete
  5. walaun dengan walauntitFebruary 22, 2018 at 9:45 AM

    apa nak kesah orang melayu ni.. bila dah dapat lubang libur sejuk lah dia..(bukan libang libu aaaa)

    ReplyDelete
  6. Ntahlah tp ada dlu terbaca kajian mana ntah kata melayu ni antar kaum paling bodoh.ada juga la bbrp fakta tp aku xsetuju maklumla masa dlu aku sokong hamno kuat tp la ni br teringat balik pembacaan dlu tp ntah mana ntah artikel nya..mcm betul pulak analisa nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong la cari balik artikel tu.

      Kahkahkah!

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.