Sunday, February 11, 2018

Menoreh Getah Di Rusia

Madu tualang power! Click here


Selagi ada pokok getah di Malaysia, selagi itulah masalah harga tidak akan selesai.

Punca utamanya bukanlah disebabkan permintaan dunia. Permintaan tetap tinggi.

Getah asli tetap pilihan pengeluar tayar, kondom dan sarung tangan.

Punca harga getah sentiasa rendah ialah kerana majoriti penoreh getah Malaysia sekarang ialah orang Melayu.

Kita kena bersetuju bahawa golongan ini tidak berpelajaran tinggi dan tidak punya banyak pilihan dalam hidup. Justeru, mudah ditindas.

Dol,

lu kena juga bersetuju bahawa penoreh-penoreh ini tiada nilainya dimata ahli politik Melayu HAMNO. Mereka sudah cukup dihadiahkan sekampit beras dan sehelai kain pelikat bila menjelang PRU.

Getah buku RM1.60/kg, ikàn kembung RM14/kg, petrol RM2.30/liter, gula RM2.90/kg.

Nak suruh org berjimat mcm mana lgi? Boleh putus pinggang selalu kena cerut.

Masalàh ini terlalu kronik, sekor menteri Melayu HAMNO pun tak jumpa penyelesaiàñ.

Bagi menteri Melayu HAMNO, penyelesàian mudah ialah kalau tak suka menoreh di Msia, pergi meñoreh di Rusia.

Atau kalàu nak lagi mudah, "jual tanah hang kat aku".

Ptuih!


5 comments:

  1. Macam mana taukeh-taukeh bisnes nak untung kalau harga getah dinaikkan? Bisnes-bisnes mereka membayar cukai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naikkan harga bahan asas getah. Bukan merugikan bisnes yg membayar cukai, kurang untung aje.

      Delete
    2. Nasib leee noreh d rusia kalu dsuruh noreh dbulan ...syukor..

      Delete
  2. Telinga puak hamno dh tebal mcm getah scrab...bagi hamno kalau penoreh tu semua kaya, camne nk kempen kata hamno je yg bela mereka

    ReplyDelete
  3. https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=-Wjze2lKAv0

    Dengar dari saat ke 0.40 hingga ke 1.00, video tahun 2012 'kami dah kaya dah'. Kata2 angkuh tu yang buat saya kurang peduli dengan golongan ini.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.