Wednesday, February 7, 2018

Kesilapan Rafizi Ramli

Madu tualang power! Click here




Sampai bila pun, nama Rafizi akan dikaitkan dgn Syahrizat, lakinya dan duit 250 juta yg dijoli-katak oleh laki-bini orang kuat HAMNO itu.

Ceritanya mudah, kerajaan Msia bagi 250 juta kpd laki-bini itu supaya dibangunkan NFC membela lembu besar2an, supaya boleh membekalkan daging lembu di pasaran tempatan dgn harga yg lebih rendah.

Itu atas kertas.

Tapi mungkin setelah laki-bini itu berbincang atas katil, hasil kejadiaannya lain.

Kahkahkah!

Kemudian Rafizi boleh pong-pang pong-pang satu dunia bercerita duit 250 juta itu telah selamat dikekah dan difaraid sesama laki-bini orang kuat HAMNO itu.

Ini perbuatan salah dan Rafizi kena 30 bulan duduk dalam jel.

Sepatutnya Rafizi hanya perlu buat muka terkemut-kemut macam muka walaon berkecuali dlm parlimen tempohari.

Kahkahkah!

Kesukaran yg bakal dihadapi Rafizi boleh dielakkan sekiranya beliau mengambil langkah Lobai Marang Kerapu menasihati MO1.

Nasihat secara tertutup. Tutup pintu rumah. Tutup pintu bilik. Tutup tv. Tutup tingkap. Lagi afdhol kalau 2 ekor itu ditutup dgn tudung saji.

Kahkahkah!

Atau pun Rafizi boleh mengambil langkah paling mudah dalam dunia seperti mana yg telah diambil oleh bekas org kanan PAS - Parti Angeroveraudivellfireporcher SeMalaysia, yakni MEMBUNTUTI.

Sila rujuk gambar di bawah.

Kahkahkah!

Membuntuti

19 comments:

  1. Yang sebenarnya hakim nak beritahu sekalian alam, bahawa dakwaan Rafizi terhadap Mak Lembu itu adalah sesungguhnya benar belaka.

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah SWT menyediakan tempat yang baik kepada YB Rafizi di Mahsyar nanti. Amin, ya Allah.

    ReplyDelete
  3. hebat rafizi
    sabo tak lama lagi tu keluarlaaa
    ABU

    ReplyDelete
  4. sepatutnya orang yg mengelarkan mereka ulamaklah berada ditempat rafizi...seperti yg dialami,nabi kita,kena baling batu,najis,kena kejar abu jahal,abu lahab makanan disanction kena kepong oleh pemuda2 sasa qurais dgn pedang,nyawa diancam TAK PULA nabi s.a.w BERSEDONDON,Bersama abu jahal membela bangsa quraish dan islam..

    ReplyDelete
  5. Walaupun dipenjara tapi sumbangan besar utk rakyat Malaysia memerangi radish dan salahguna kuasa. Tak ramai yg berani tanggung risiko termasuk pemimpin PAS yg berlindung di sebalik jubah dan serban.

    ReplyDelete
  6. Samada Rafizi berada dipihak yang benar ataupun salah,kita tidak boleh lari daripada pengadilan oleh Hakim Maha Besar di padang Masyhar nanti....bermuhasabahlah!

    ReplyDelete
  7. Rafizi tak perlu serban 5kg dan jual ayat quran untuk jadi pejuang tulen

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kaitan ngan serban..
      nak beritahu pakai serban tuu amalan celaka ker?...

      Delete
    2. Xda pulak disebut celaka kat situ. Yg ko meroyan ni apahal??

      Delete
    3. Blur betoi 7:32 ni. Nak menunjukkan yg pakai serban tak berani berjuang spt Rasulullah saw dan sahabat2. Tp bagi kuliah/ceramah fuhh berapi2, habis semua org kena maki. Mcm siketot range rover darul naim

      Delete
    4. Aje benor 7:32..kebanyakan paklebai2 dlm ceramah bertempik2 ceramah hebat betul dia dlm ceramah.. Ajak debat terus kecut telo..dlm parlimen jd pasubunga..rupanya gaji kelantan pun minta kat najib patutla la berkecuali ajer..aje pundek paklebai2 pas..

      Delete
  8. Ostaz olamak PAS pong pang pong pang kat orang Melayu Islam dan orang Kampung kononnya depa serta kita sbg manusia hanya perlu takut Allah, bukan makhluk lain. Tapi kenyataannyĆ  ostaz olamak PAS main play safe, depa realitinya amat takut pada manusia dan makhluk pemimpin, tak berani bersuara, takut masuk lokap, soal Allah dah jadi nombor dua (takutkan makhluk lebih dari takutkan Allah), depa tak berani macam Rafizi, Mat Sabu, Mahfuz yang dah terbukti. Rafizi tak pernah jaja dan lacur nama Allah dan AGAMA, dia cakap serupa bikin. Tapi ostaz ulama PAS hipokrit, pong pang pong pang jer lebih depan orang Islam kampung tapi depa MUNAFIK BESAR, hanya tin kosong. PELACUR AGAMA! Dengan manusia pemimpin besar UMNO BN, depa macam tikus terserempak kucing. Ptuhihhh..MUNAFIK BESAR OSTAZ ULAMAK PAS. Amal KONSEP MATANG konon tapi lebih utamakan BATANG sendiri, nikah lebih. Ptuihh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua mcm tu syeikh. Tak perlu kita memunafiikkan mrk.

      Delete
    2. Baik bebenor tuan libanglibu... Insappp teman jadi nye.hahaha

      Delete
  9. Ulamak semakin hebat darjah keulamakannya semakin diuji dengan tekanan dan penderitaan, nabi pun diuji sampai berdarah-darah... agak-agak apa darjah keulamakan edy wang yang senang-lenang.....

    ReplyDelete
  10. Patutnya rafizi kata "saya berpuas hati dgn nfc,oleh itu saya ambil langkah berkecuali"... Kahkahkah..

    ReplyDelete
  11. Yg membontoti paling berbaloi. Kereta2 mewah penuh porch. Jalan2 mesti naik 1st class. Cuma tunggu buka cawangan2 alhamdulillah

    ReplyDelete
  12. Salut pada Saudara YB Rafizi Ramli
    Sy dah bagitau anak anak inilah antara pejuang negara jika beliau tak bongkar segala kes kebejatan HAMNO
    Anak cucu kita akan merempat di Malaisia ni...
    Doa kami moga saudara Rafizi & keluarga sentiasa dalam peliharaan Allah swt
    Kami kaum kaum ibu takkan lupa jasa mu saudara
    Kita lawan habis habisan PIRAUM 14 ini semua kaum ibu wajib turun berkempen untuk pejuang pejuang ini yg sedang berusaha menyelamatkan negara BRAVO & SALUT
    Rafizi
    Mahfuz
    DS Anuar Ibrahim
    Hj Mohamad Sabu
    Tuan Husam
    Tun Mahathir
    Dato Seri Wan Azizah
    Tuan Lim Guan Eng

    kita humban mulut mulut tak berinsuran yg giler kuasa
    Gila berkelahi
    Gila melobi
    Gila jd YB
    Pakturut
    Mulut makcik makcik bawang termasuk mulut loyar bawang��
    Pemimpin talam dua muka Dalam Pakatan
    Kami akan ajar kamu
    Kami memerhati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paklebai berkecuali acaner plak

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.