Thursday, January 11, 2018

Walaon Terus Melongo & Melopong

Madu tualang power! Click here



Duit 90 juta atau 200 juta draw dari Affin Bank tidak boleh membeli karisma.

Karisma juga tidak boleh dibeli walau dgn wang ringgit 2.6 billion sekalipun.

Balutlah kepala dgn serban 5 kilo sekali pun, kalau dah jenis gabra, gabra jugaklah.

Selubung dgn jubah sapu taik ayam pun, nampak jelas gigilnya.

Kahkahkah!

Karisma adalah anugerah. Tak semua pemimpin dikurniakan karisma.

Yang ramainya pemimpin poyo & buat2 poyo.

Antara pemimpin berkarisma yg kita ada/pernah ada contohnya seperti Harun Idris, Ghazali Shafie, Madey, Mat Nuar dan Nik Aziz.

Manusia berkarisma seperti nama-nama di atas boleh membuat mulut kita melongo masuk lalat semasa mereka berucap.

Merujuk kpd gambar di atas, selain walaon, sapa lagi yg melopong mulutnya tanda kagum bila Chief Lebai bercakap sedemikian?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Orang dah tak ambik pot dah cerita lebai-lebi ni.

Berhubunganlah, bercengkeramalah, ikut-sukalah, tak sapa ambik pot.

Kahkahkah!

HAMNO umur dah dekat seratus, PAS (Parti-Audiporschevellfirerangerover-Semalaysia) pun dah ganyut.

Nak berhubungan macam ni? Setakat laga-laga bulu roma aje kot?

Kahkahkah!

Sorang sakit jantung, sorang lagi kena gout.

Kahkahkah!

9 comments:

  1. Kahkahkahkahhhhh.... Mahal gelak tu, tuan. Kahkahkah, tapi memang betul pun apa-apa yang tuan kata. Kahkahkahkah...

    ReplyDelete
  2. Pas..ilmu agama tinggi.. Ilmu politik bodoh.. 60 tahun dlm politik..pun kena tipu dok lagi.. Bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmu agama tinggi? Nampak macam Hidung je yg tinggi.

      Delete
  3. Mcm mana nak cemburu dgn org yg mempertahankan jaguh penyamun sedunia? Tlg bagi tau

    ReplyDelete
  4. Najib ada kharisma x???

    ReplyDelete
  5. jadi dengan ini sahihlah bhw pas dan umno memang ada hubungan sulit yg dr dulu dinafikan oleh pemimpin2 pas.

    sejak berita terima dedak dr kbk (kepala bapak kau) terus lunak pd umno. tiada lagai salah dan silap oleh umno. mcm org bercinta, apa nampak hanyalah keindahan umno wlp dengan jelas dah jadi raja kelepetokrasi dunia...

    ReplyDelete
  6. Penulis nie mabuk ketum..yang lain ampu telur penulis kukukuki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telur ko plak dh kene picit kakmah ker .kukukuki...

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.