Thursday, January 18, 2018

Bangganya Jadi Melayu, Kan?

Madu tualang power! Click here


Punca kejadian ini ialah Madey.

Madeylah yg gatei telor supaya Msia membuat kereta sendiri, sedangkan dapatan kajian menunjukkan Msia tak payah gelenyar, lebih baik membeli shj kereta luar.

Kahkahkah!

Kemudian Ploton jadi lubuk duit kpd vendor wiper, vendor karpet, vendor kusyen Bumiputera Melayu Islam.

Vendor2 ini hidup menghisap darah Ploton.

Barangan hampas tak ada kualiti, harga 4 kali lipat dari harga pasaran.
 
Vendor2 berpuaka ini senang-lenang sejak zaman Madey, kemudian zaman Dolah, sampai zaman Najib, Ploton pun kena let go lah, berbulu Najib dgn projek kesayangan Madey ni.

Bukan sebab Najib nak berjimat dari tiap tahun 'menghulur' kpd Ploton pun.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Dol, 

Ploton dulu tu dari awal lagi, ialah satu projek wajib melingkup. Tiap tahun rugi, tiap tahun berhutang dgn kerajaan.

Bersyukurlah kita projek ini telah dapat kpd China. Kompom lah mereka akan maju jaya satu masa nanti.

Jgnlah beriri-hati kalau Melayu selaku tuan tanah Malaya ini tak dapat 5% diskaun2 sekali pun.

Ini tandanya umat Melayu sudah berpendapatan tinggi. Getah buku kampung pun sekarang harganya RM35/kilo. Tak perlu diskaun2 lagi. Bayar cash pun boleh.

Kahkahkah!

Kesian org Hokkien.

Kahkahkah!

5 comments:

  1. Stock clearance......Siapa cepat dia dapat.....

    ReplyDelete
  2. Bhai LL...

    Babi lah jadi Melayu... Hahaha... Lebih baik jadi orang Hakka... dah tentu makan babi....... Hahaha

    ReplyDelete
  3. Touche. Sound arguments. Keep up the amazing work.

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah rakyat china pun tak sudi nk drive ploton...macam2 model keta china nk dibawa masuk tapi sebuah pun model ploton dijual di china....

    ReplyDelete
  5. Perodua ok je bai..proton jugak haup..kalau dlu mungkin salah madey tp yg sekarang jual pada china tu xkan salah madey lg kot..apapun madey dh taubat/taubuat apa yg dibuat dlu skrg nk perbetuikan.mari kita sokong madey sbg pm.. Sbb kalau kita xsokong madey scara otomatik undi kita menang kan bn. Xkan nk lantik hadi jd pm kut..nt naya tiap kali parlimen dia xdak g program tahnik tahik apa ntah. Kahkahkah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.