Friday, November 24, 2017

Meniaga Majlis Konvo Tadika Lagi Untung

Madu tualang power! Click here

Untung kaw-kaw!

Memaksa budak Tadika memakai jubah, mortar board, beratur dan menerima scroll di atas podium adalah satu penderaan mental.

Sepatutnya seusia begitu, budak2 itu dilatih dahulu cara menggonyoh jubur tahik yg betul supaya serdak-serdak tahik yg melekat dijubur tanggal sepenuhnya demi kebersihan.

Tak guna ajar doa makan, doa tidur, sembahyang, doa masuk jamban tapi basuh ponggong pun tak bersih. Kan?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Main konvo-konvo ini pun satu bentuk perniagaan.  Cuba tanya tauke kompeni main konvo-konvo ini, ada kena mengena dgn guru besar, guru kelas, tauke kantin, pengerusi PIBG, AJKKKKK PIBG?

Kahkahkah!

Jgn tak tau dah ada sekolah buat majlis konvo Tahun 6 Di hotel. Rabak pocket mak bapak.

Lagi pun, konvo Tahun 6 ni konvo untuk kaplebuto hapa?
Kahkahkah!

Melayu ni cukup pandai meniru org putih. 

Mula-mula buat konvo-konvo, kemudian buat majlis tari-menari tamat Darjah 6.

Waktu mendaftar Tingkatan 1, perut dah boyot mengandung 2 bulan.

Kahkahkah!

Tadika Cina & sekolah Cina ada ke main konvo-konvo ni? Cikgu-cikgi sekolah chinchong tak ada stim lah nak mengurus acara mcm tu. 

Kahkahkah!

Dol,

Main konvo-konvo Tadika & sekolah-sekolah bumiputera Melayu Islam ini ialah perancangan halus, licik & amat jahat pendeta-pendeta Yahudi & Nasrani untuk melemahkan sosio-ekonomi Tanah Melayu amnya dan bumiputera Melayu Islam khususnya. 

Kahkahkah!

Pulak tu, balik rumah depa bekalkan jajan utk anak kau mencekik sampai cirit-birit.