Thursday, August 3, 2017

Pergi Mamposlah Dgn Petrol

Madu tualang power! Click here

Image result for isi petrol

Dol,

sebenarnya kita mampu berkata, "pergi mampos lah petrol naik harga".

Pergi mampos lah petrol mahal, boleh je naik bas. Boleh je tahan teksi. Boleh naik keretapi. Ada extra boleh naik kapal terbang.

Tapi apa boleh buat. Kita telah diperangkap. Tak boleh nak ke mana. Mahu tak mahu, petrol kena beli mahal macam mana pun.

Sebabnya, pengangkutan awam kita memang macam cilake.

Bas dah nak roboh masih ada atas jalan. Teksi ada yg tak mahu guna meter. Laluan keretapi tak berubah dan bertambah sejak belum merdeka. Guna kapal terbang pun akan terjebak dgn teksi lapangan terbang.

Mana mau lari?

Buruknya pengangkutan awam kita pula ada kena mengena dengan membela satu jenis puaka yg Mahathir cipta. Puaka itu dipanggil Proton.

Seandainya pengangkutan awam kita terbaik, sumpah tak kebulur sangatlah orang dgn Proton. Baik dia naik bas, teksi atau kapal terbang.

Kalau kita dok naik bas & keretapi, aplanchaw nak beli kereta? Aplanchaw nak isi petrol?

Kita ni tanam sawit sendiri pun harga minyak masak mahal. Petrol korek sendiri pun petrol mahal.

Dol, lu masih tak puas hati?

Kalau masih tak puas hati, pergi jadi Pakistan jual karpet.

Kayuh basikal tak payah isi petrol.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Image result for isi petrol

Mencari Hantui Altantuya Di Paris

Madu tualang power! Click here

MACC to visit France if Razak Baginda charged in Scorpene case

MALAYSIA’S anti-corruption body will send investigators to France to learn more of the French investigations into Malaysia's 2002 purchase of submarines if it is true that Abdul Razak Baginda, former adviser of Prime Minister Najib Razak, has been charged with graft.

----------------------------------------------------------------------------------------

Image result for paris nightlife

Fungsi sebenar SPRM/MACC ini cuma menyediakan peluang pekerjaan kepada umat Melayu dan menahan pukat menangkap ikan bilis.

Pukat bilisnya rapat-rapat jaringan talinya, jerung pun kompom boleh sangkut. Tapi rabaklah pukat & jerung boleh mengganas di tempat lain. 

Kahkahkah!

Satu lagi fungsi SPRM/MACC ini menawarkan peluang melancong percuma gamaknya.

Kahkahkah!!!

Perancis tu Dol... nak pergi Paris tu Dol... Kahkahkah!
Sapa tak nak berjalan-jalan free.

Ada Eifel Tower. Ramai mem rambut perang. Ada tarian angkat2 celah kangkang putih melepak.
Boleh melepak hotel kelas-kelas tinggi.
Dol, sapa tak mau pergi Europe.

Kahkahkah!

Percaya lah, Razak Baginda ini sampai masuk liang lahat pun tak akan merasa pegang jerejak besi jel.

Kalau dah sampai Paris, kapal selam entah ke mana Razak Baginda entah ke mana.

Kahkahkahkah!!!

Image result for scorpene malaysia scandal