Tuesday, February 7, 2017

Hadiah Terbaru Kerajaan BN Utk Rakyat Yg Dihargai

Madu tualang power! Click here


Satu hari nanti, isi angin tayar kereta pun kena bayar. Siap dgn GST! Kahkahkah!!!

Kalau dulu, org tak berduit nak ke klinik gigi swasta, boleh pergi klinik gigi kerajaan. Bayarannya amat murah.

Sekarang mana mau lari? Cabut sendiri la. Kahkahkah!!!

Peningkatan ini terlalu tinggi. 

Cabut gigi, dari RM1 dah jadi RM15. Ini dah naik 1,400%!
Cuci dari RM2 dah jadi RM55! Gilo! Ini naik 2,750%!!!
Tampal dari RM2 dah naik RM25. Naik 1,250%!!

Naya rakyat jelata. Negara bapak kapitalist Amerika Syarikat pun tak buat macam ni punya kenaikan. Kahkahkah!!!

Pun begitu, memandangkan rakyat makin dihempap GST & anak badak, maka kerajaan BN dgn sukachita menangguhkan perlaksanaan kadar itu.

Ianya akan bermula 1 Mac 2017.

Sapa nak cabut gigi, cabut sekarang sementara masih murah.

Sesiapa yg gagal membayar harga baru nanti, gigi busuknya akan disumbat kembali ke dalam gusi sebagai denda malas membaca.

Kahkahkahkah!!

Kalau Petrol Naik RM12-00 Seliter?

Madu tualang power! Click here


Dol,

sejujur seikhlasnya, petrol naik la berapa belas ringgit sekali pun, lu tetap pergi petrol pump jugak.

Kahkahkahkah!!!

Larat ke nak membayar teksi, membayar Uber, Grab car tiap hari nak pergi kerja? Kahkahkah!

Nak keretapi? Lu nak pergi mana? Keretapi tak masuk Terengganu. Kah kah kah kah!!!

Nak naik Air Asia? Lapangan Terbang Antarabangsa Badak Berendam belum beroperasi sepenuhnya. Lapangan Terbang Antarabangsa Ipoh pun khabarnya trek pendek. Takut kapal terbang masuk dalam ladang sawit je. 

Kah kah kahkah!!!

Begitulah pilunya pengangkutan awam Malaysia.

Semuanya bergantung kepada kereta motor. Ini semua angkara nak melakukan Protong la ni.

Kah kah kah!!!

Bersihkan lah hati nurani. Kuatkan semangat utk terus membayar harga petrol walau naik sampai RM22-00 seliter pun.

Kalau tak isi petrol, lu tak boleh balik kampung. Sanggup beraya dgn Bangla Nepal?

Kah kah kah!!!