Monday, February 6, 2017

Taawun Wala'on Taawunta

Madu tualang power! Click here


Bila kita baca kenyataan-kenyataan akhbar pemimpin tinggi PAS akhir-akhir ini, kita akan berasa seolah-olah;

1. Laki bini itu bukanlah penyamun.
2. RM2.6 bilion yg lesap itu kecik saja nilainya. Apa ada hal?
3. Kaplevuto apa, mana ada GST dikenakan kepada rakyat dalam negara ni.
4. Kaplavana hapa, harga petrol dah 17 tahun tak naik-naik.
5. Harga karipap masih lagi sepuluh sen 3 bijik.
6. Ringgit sama nilai dgn dolar Spore, malah lebih tinggi dari dolar US.
7. Segala macam Bangla & Nepal semua tu adalah pelancong, bukan pendatang haram.
8. Pekebun kecil kita sedang menikmati harga RM20-00 sekilo getah.

Kah kah kah kah!!!

Lebai ini lama sangat duduk di Tanah Suci. Habis lupa sejarah negara.
Kah kah kah!!!



Mengkarung Airline System - MAS

Madu tualang power! Click here


Tanah KTMB telah selamat jatuh ke tangan Cina S'pore.

Pulau Batu Puteh pun telah selamat jadi milik Spore.

TNB dah berjoint-venture dgn syarikat China.

Protong akan bergeli-geli dgn syarikat Geely. Pun dari China.

Lorong belakang, tengah, tepi, atas di Chow Kit telah lama dimonopoli ayam-ayam dari China.

Sikit demi sedikit, harta benda & tanah sekangkang kera kita ini disapu China.

Non-mengkarung Airline System

Kalau Protong boleh dilepas kepada syarikat China, syarikat Mengkarung Airline System kita itu bila nak dibagi kpd China?

Buat hapa dibela syarikat yg tak reti buat untung. Syarikat yg menggemukkan vendor nasi lemak. Vendor petrol dan segala macam vendor lagi.

Buat hapa ditatang syarikat yg membayar harga berbelas-belas malah berpuluh kali ganda utk barangan yg dibeli dari vendor?

Itu sebab Mengkarung Airline System itu rugi setiap tahun, Membazir macam lahanat. Kaplevuto cam haram tiap tahun mintak suntikan.

Dah dapat kat China nanti, kita cadangkan vendor-vendor itu disuntik botox bebanyak supaya pinggang dia jadi ramping, dadanya jadi montok. Kahkahkahkah!!!!

Kemudian lepaskan di Chow Kit, belakang mati, Lrg Hj Taib, pandai-pandailah korang cari makan.

Jangan gatal-gatal nak jual nasik lemak di MAS lagi.

Kah kah kah kah!!!