Friday, November 24, 2017

Meniaga Majlis Konvo Tadika Lagi Untung

Madu tualang power! Click here

Untung kaw-kaw!

Memaksa budak Tadika memakai jubah, mortar board, beratur dan menerima scroll di atas podium adalah satu penderaan mental.

Sepatutnya seusia begitu, budak2 itu dilatih dahulu cara menggonyoh jubur tahik yg betul supaya serdak-serdak tahik yg melekat dijubur tanggal sepenuhnya demi kebersihan.

Tak guna ajar doa makan, doa tidur, sembahyang, doa masuk jamban tapi basuh ponggong pun tak bersih. Kan?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Main konvo-konvo ini pun satu bentuk perniagaan.  Cuba tanya tauke kompeni main konvo-konvo ini, ada kena mengena dgn guru besar, guru kelas, tauke kantin, pengerusi PIBG, AJKKKKK PIBG?

Kahkahkah!

Jgn tak tau dah ada sekolah buat majlis konvo Tahun 6 Di hotel. Rabak pocket mak bapak.

Lagi pun, konvo Tahun 6 ni konvo untuk kaplebuto hapa?
Kahkahkah!

Melayu ni cukup pandai meniru org putih. 

Mula-mula buat konvo-konvo, kemudian buat majlis tari-menari tamat Darjah 6.

Waktu mendaftar Tingkatan 1, perut dah boyot mengandung 2 bulan.

Kahkahkah!

Tadika Cina & sekolah Cina ada ke main konvo-konvo ni? Cikgu-cikgi sekolah chinchong tak ada stim lah nak mengurus acara mcm tu. 

Kahkahkah!

Dol,

Main konvo-konvo Tadika & sekolah-sekolah bumiputera Melayu Islam ini ialah perancangan halus, licik & amat jahat pendeta-pendeta Yahudi & Nasrani untuk melemahkan sosio-ekonomi Tanah Melayu amnya dan bumiputera Melayu Islam khususnya. 

Kahkahkah!

Pulak tu, balik rumah depa bekalkan jajan utk anak kau mencekik sampai cirit-birit.


6 comments:

  1. Sikit2 salahkan yahudi. Sebenornya melayu tu yg ngok. Nmpak je berkopiah jubah tapi ngok.

    ReplyDelete
  2. ‘’Sebenornya melayu tu yg ngok.’’
    Nii nak beritahu bapak awak ngok kuasa 10 ker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat x hebat kuasa 10 smpi pas kelantan dh menggelupur ler nampak nye.hahaha

      Delete
  3. Saya tau.ni semua salah dap kan.kahkahkah..

    ReplyDelete
  4. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete
  5. Itu pun nak jadikan isu ke?

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.