Tuesday, October 31, 2017

Penyakit Mat Maslan Yg Mudah Berjangkit

Madu tualang power! Click here

Minyak masih disubsidi, dedah Irwan Serigar

       
Dalam rancangan rasionalisasi subsidi 2014, subsidi minyak sepatutnya sudah dimansuhkan.
Bagaimanapun, sekarang – tiga tahun selepas itu – Ketua Setiausaha Perbendaharaan Tan Sri Irwan Serigar Abdullah mendedahkan ia sebenarnya masih berjalan.
------------------------------------------------


Ada 2 perkara penting yg perlu diketahui di sini;

1. Kaplevuto-abah-sapa-berjambul subsidi petrol ni menatang hapa? Kahkahkah!

Aplanchaw punya subsidi kalau harga petrol masih mahal. Subsidi sepatutnya menurunkan harga barang. Kalau ikut gila Mat Maslan 3.85, GST pun menurunkan harga barang. 

Kahkahkah!

2. Si Serigar ini menteri. Dia tidak berpijak dibumi nyata, dia berada diawang-awangan.

Dia tak tahu pun turun naik harga petrol. Dia fikir harga petrol sama sahaja dgn harga 65 tahun dulu.
Kahkahkah!

Si Serigar ini sampai mati pun agaknya dapat petrol percuma, sebab dia pegawai kerajaan kelas atas-atasan. Dia tak tahu pun nak isi petrol macamana, kerana dia ada drebar yg digaji kerajaan untuk membawanya ke sana ke mari & merangkap juga tukang isi petrol kereta dia.

Kalau disuruh Si Serigar ini mengisi petrol ke dalam kereta, mungkin dia akan bukak hood depan dan isi petrol ke dalam radiator. Dia bukan tahu satu hapa. 

Manusia kalau dah otak low level macam ini, kalau ditanya pun apa yg sesuai digunakan untuk mencuci cermin depan kereta, mungkin dia jawab, "Cuci dgn petrol la"

Kahkahkah!

Phewww... kahkahkah! Kahkahkah!



7 comments:

  1. heheheh..heheh..ko libang pencipta dan menambah baik bahasa melayu ibunda kita..

    Kaplavuto,aplanchaw,partiaudiq7porsherange rover se-malaysia.....Betul2 menkayakan bahasa ibunda kita..

    bahasa pada mangkuk-mangkuk ayun yg kureeengakal..

    nanti gaji aku bln depan nak order madu ko!!nak tanya penghantaran camnerr?

    ReplyDelete
  2. Apa nak diherankan. Dgn bukti video najib kt nak perkasakan USA pun dia nak main silap mata lg

    ReplyDelete
  3. Guna Poslaju syeikh. Brader Poslaju tu akan hantar sampai atas meja makan.

    Kahkahkah!

    ReplyDelete
  4. Elaun Perjalanan pegawai kerajaan... memang subsidi sungguhlah.

    ReplyDelete
  5. Mamak trlalu bernilai di Msia diberi jawatan tggi dan bintang kebesaran yg tggi. Entah betul ke otaknya boleh pakai?

    ReplyDelete
  6. Apa nak hairan..duit penuh poket 7 keturunan x abis mkn maka menteri2 sanggup menjadi bodoh bebal dan tolol

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.