Monday, October 30, 2017

Lebai-lebai Suka Yg Botak & Licin-licin Belaka

Madu tualang power! Click here

Komisyen balak diguna untuk beli Wisma Tok Guru, dedah Husam

Kelulusan kawasan balak seluas 5,500 ekar kepada tiga buah syarikat yang dimiliki orang yang sama didedahkan sebagai modus operandi untuk membiayai pembelian tapak Wisma Tok Guru.
Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan, Datuk Husam Musa berkata, beliau dimaklumkan secara jauh bahawa salah seorang ADUN Kelantan telah mengutip sejumlah wang daripada pengarah syarikat yang terlibat.
----------------------------------------------------------------------------------


P/raya akan datang akan terserlahlah perebutan maha hebat utk menjadi calon PRU di kalangan org2 kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia).

Politik ini utk merebut kuasa. Dapat kuasa boleh merebut peluang buat duit yg mudah.

Cara paling mudah buat duit ialah dgn memohon tanah hutan kerajaan negeri atas alasan utk dijadikan kawasan perladangan.

Apabila permohonan lulus, tanah hutan itu akan dibersihkan dan segala pokok kayu ditebang dan seterusnya dijual sebagai balak.

Kemudian barulah operasi perladangan bermula.

Yg memohon biasanya tak ada pengalaman dan modal utk kerja perladangan skala besar. Mereka cuma menumpu kepada durian runtuh hasil balak. Hasil balak ini tidak memerlukan banyak kepakaran dan modal. Manakala mengelola tanah pertanian seluas 5 500 ekar bukan perkara mudah.

Kebanyakkan mereka yg dapat tanah tersebut akan menyerahkan kepada pihak lain utk tujuan perladangan.

Hasil balak sahaja sudah cukup untuk membuncitkan perut anak cucu cicit hingga 7 keturunan.

Senario diatas boleh dilihat secara begini,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia)' telah memberi kelulusan kepada pengerusi jawatankuasa tanah Kelantan iaitu,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia)' itu juga untuk meluluskan pemberian tanah milik kerajaan negeri seluar lebih 5500 ekar kepada Akademi Yakin yang dipengerusikan oleh,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) itu juga dan diserahkan konsesi kepada tiga syarikat yang ada kaitan dengan,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) itu juga... 

Habis botak licin hutan-hutan. Puak-puak ni kalau dibagi peluang, dgn orang-orang asli sekali depa nak jual.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Walaon dapat hapa?
Letih memancing tak dapat-dapat cabutan bertuah, nak berak pun kambus pasir, air tak disediakan.

Kahkahkah!
Kahkahkah!


15 comments:

  1. Lidah syaitan yang direjam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berhujahlah dengan fakta sebelum menuduh orang syaitan atau iblis. Jika tidak, kau yang lebih jahat dari iblis laknatulloh.

      Dalam kes meniupu tanah balak ni memang jelas dan nyata Nik Doremon yang luluskan untuk tiga syarikat yang sama tetapi dimiliki oleh orang yang sama. Tujuannya Lebai Doremon ni nak mengabui mata walaun-walaun bongok, kononnya lain-lain syarikat yang dapat...Kebetulan walaun yang tinggal dalam PAS sekarang ini semuanya bodoh baghal, jadi mudah la ditipu.

      Untuk memajukan tanah beribu-ribu hektar itu memerlukan syarikat yang mempunyai beratus juta modal dalam bank...Hakikatnya, 3 syarikat tersebut tidak pun mempunyai sumber kewangan yang kukuh.... dalam bahasa mudah TAK LAYAK pun mendapat tanah tersebut.

      Sudah tentu apabila tanah tersebut diperolehi kelak segala pohon kayu/balak akan ditebang dan dijual....sekelip mata si sengkek tadi akan jadi kaya raya membahagi hasil tipuan dengan geng kopiah lebai ini.

      Bukankah cara yang terbaik adalah membuka tender supaya semua rakyat/ahli perniagaan yang layak dapat mengambil bahagian. Tapi jika ditenderkan tak dapatlah pak lobai nak minta imbuhan kan....

      kau ni kecik-kecik tak nak mampos...sudah besar bodoh teramat... taat membabi buta dan tak mampu menggunakan akal untuk berfikir!

      Delete
    2. Saudara 9:24 PM, betul tu. Saya setuju dengan anda. Bagi saya Anon 9:24 AM tidak patut berkomentar begitu.

      Delete
    3. Anon 9:24. Itu sbb dipanggil wala-un pun. Dgn lebai2 atasan dia main angguk2 sj. Dgn org yg dianggap musuh caci maki tak lekang

      Delete
  2. Tangan syaitan (membalak dengan rakus) itulah yang terlebih dahulu direjam. Lidah tulisan ini hanya membongkar kedurjanaan. Maka, jangan cepat menghukum orang. Hukum puak sendiri terlebih dahulu. Jangan cepat mensyaitankan orang. Lebih elok mensyaitan diri sendiri yang jelas kesyaitanannya. Reti bahasa tak lagi ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi lembu...siapa yg membalak dgn rakus?....aku rasa kau lah setan yg sebenarnya...kau tak reti bahasa ke?

      Delete
    2. WOIIIIIIIIII Walauuuuuuuuun geng ko lak yg pelahaptu..eahh..ewahh..geng dia yg sapu nak kata orng lain syaitan.

      Delete
    3. Anon 5:10. Saudara faham tak komentar saya? Saya mengecam orang yang membalak di Kelantan. Mereka itulah syaitan. Kenapa saudara memaki saya pula? Baca dan fahamkan komentar saya elok-elok.

      Delete
    4. Komen saya juga sebenarnya merupakan respons saya kepada Anon yang paling atas (Anon 9:24) yang bercakap "Lidah syaitan yang direjam". Saya harap perkara ini difahami. Sekian.

      Delete
    5. ...maksud saya Anon 9:24 pagi (am), bukannya Anon 9:24 malam (pm). Jangan keliru pula. Ada kebetulan yang unik kali ini. Hadoi...

      Delete
    6. Nama pun walaun jgn dek layan..walaun tu sifat nya penuh caci maki dan pengecut.. Hujah seketul terus cabut lari..itulah walaun.. Hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. boleh nyanyi gerimis mengandung???

      Delete
    2. Gila itu Lebai.
      Hutan pun mau sapu licin.
      Ingatkan pegang tasbih kuat berzikir rupanya tengah kira komesyen jualan balak. Mampoooss lagi baik

      Delete
  4. Dulu org politik umno yg buat kerja mcm ni. Bila tgna dah tak ada, org pas pula buat kerja mcm ni? Jgn kafirkan aku

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.