Tuesday, October 24, 2017

Bangunan Puaka Berwarna Oren Di Salor, Kelantan

Madu tualang power! Click here



Tanah yg nak direbut Kerajaan PAS (Parti Audivellfireporscherangrover Se-Malaysia) di Salor itu bukan besar mana pun. Lebih kurang 200 kangkang kera saja.

Kahkahkah!

Bukan tanah itu yg membuatkan Kerajaan PAS (Parti Audivellfireporscherangrover Se-Malaysia) Kelantan menitik air liur tapi, di atas tanah itu ada satu bangunan puaka berwarna oren. Juga sebab bangunan puaka itulah tempat Husam minum kopi O dgn geng-geng dia.

Itu saja.

Jangan persoalkan sapa pemilik asal tanah.
Jangan soal kenapa dijual.
Kenapa sekarang baru nak jual.
Macamana seorang mamat makan gaji boleh beli tanah RM700k.
Jangan timbul isu datuk itu datuk ini.
Jangan ungkit wasiat si mati pemilik tanah tersebut sebelumnya.

Jangan. Itu kerja bodo. Zaman sekarang ini, apa jenis tanah pun kalau nak dinamakan atas nama kaldai pun boleh.

Kahkahkah!

Cuma cuba persoalkan, kalau komputer rosak kena panah petir yg ruginya RM80k, parti PAS (Parti Audivellfireporscherangrover Se-Malaysia) ini serta-merta menadah keluarkan tabung tin milo, tapi bila nak beli tanah juta-juta, senyap-sunyi tiba-tiba muncul duit setambun.

Duit datang dari langit mana?

Mintak tolong la walaun, tolong sedar diri, Ayah Pin dah mati. Duit tak akan turun dari langit ke-17.

Kahkahkah!!

15 comments:

  1. Udah kembali..
    Beruk makyie..

    ReplyDelete
  2. busuk hati geng walaun
    bela rakyat tak tau
    bina ekonomi tak tau
    urus hutan tak tau
    urus banjir tak tau
    355 lagi lah tak tau

    yg taunya bermusuh dn dendam
    yg taunya buat demo
    yg taunya buat perhimpunan

    dlm umno ada jamal jamban
    dlm pas ada pemuda pas ala jamban

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tau tadah tin mintak duit.......buat business suma lingkup......duit aku kat kohilal x bebayor lagi yop ooiii.....geram betul...

      Delete
    2. kohilal tu Pas punya ker. Lagi masa tu zaman arwah UFN. Jgn buat fitnah

      Delete
    3. fitnah apa nye yop.....duit saham bayor bulan2...bila dah tutup....aku mintak balik duit tu...sampai skreg x dibayor nyo....

      Delete
    4. Anon 7:06.. Saham ape yg bayor bulan2 tu ramai xtahu..cuba cter sikit ramai nk tau cter sebenar cmne malaon pas merompak duit rakyat...

      Delete
  3. ado pun yop......lamo nyer bertapo.....kikikih

    ReplyDelete
  4. Oittttt kau baru kuar dr hutan ke nie hehehe

    ReplyDelete
  5. Elaun udah masuk yop.

    ReplyDelete
  6. dan tikus2 pon terus cuba membaiki labu2 mereka yg semakin rompong

    ReplyDelete
  7. JHO LOW DERMA DAHHH

    ReplyDelete
  8. Yehaaaa..tuan aji lebai libanglibu kembali lagi....lama ilang (ang p mana ngeja apa)7X...hahahahahahaha

    ReplyDelete
  9. Teman ingat dah jatuh pokok tualang ..... lame bebeno Yeop menghilang....

    Kenape la ahli-ahli PAS PAS sekarang benak-benak belake...dari yang tua-tua peringkat Nik Doraemon membawa ke peringkat pertengahan umo macam Tontowi, Mokhtar Arsenik, Razman hingga ke geng PEMODE diketuai anak kandung Tok Ketua Al Maksum Ulamak Sedoniya.... semuanye dah jadi caca merba..... ketandusan ilham dan hilang arah tuju.... itu baru tanah 200 kangkang kere...bayangkan kalau Najib tabur dedak 200 guni...mahu bebunuh sesame sendiri kah kah kah....

    ReplyDelete
  10. pemuda pas hilang krebeliti dah.Nak cari publisiti murah.Dah meluat

    ReplyDelete
  11. maaf yop,teman dh sedekah alfatihah dah ritu..ingatkan dh arwah..kah..kah..kah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.