Friday, August 4, 2017

Ternyata Rafizi Lebih Popular Dari Chief Lebai

Madu tualang power! Click here

Derma melimpah diterima Rafizi tanda komitmen rakyat menentang rasuah

Menurut Rafizi, dalam tempoh 10 hari lalu, sejumlah 7,435 rakyat Malaysia telah menyumbang dengan jumlah RM1,585,014.49. Jumlah yang diterima ini adalah lima kali daripada yang diperlukan untuk membayar NFC.
"Daripada 5,135 orang penyumbang, 1,575 merupakan orang Melayu, 2,903 Cina, 348 ialah orang India, 40 bumiputera Sabah dan 91 ialah bumiputera Sarawak.
"Lebih kurang 2,300 orang penyumbang tidak diketahui memasukkan wang ke mesin deposit tunai yang kami tidak dapat kenal pasti mereka," tambah beliau.
------------------------------------------------------------------------------------
Image result for tabung tin milo

Masa mula2 Rafizi keluarkan rayuan memungut derma utk membantunya menyelesaikan tuntutan yg dibuat oleh mahkamah, ramai yg skeptik apakah rakyat Msia akan membantunya.

Ternyata tanggapan itu meleset jauh.

Terkini, sumbangan yg diterima Rafizi telah jauh menlangkau jumlah yg dikehendaki. Kutipan telah melebihi RM1 juta lebih.

Ini satu tanda penghargaan kpd Rafizi yg memang nampak benar kesungguhannya membanteras rasuah.

Penderma datang dari segenap pelosok masyarakat.

Seramai 2,300 orang menderma melalui ATM. Ini yg mahal. Ini yg presiden Parti Audivellfireporscherangerover Semalaysia (PAS) tak boleh buat.

Kahkahkah!

Makcik tua pun bermurah hati bagi RM20-00. Memang mahal. Terharu lah. Terasa ingin menitiskan air mata.

Kahkahkah!

Seekor MP PAS juga sudi menghulur. Akhlak terpuji.

Cuma kita nak tahu jugak mana pergi segala lebai, segala ustaz, ustazah yg mengarak Rafizi ke sana ke mari semasa PRU dulu? Kes lembu Syahrezat yg didedahkan Rafizi itu telah membuahkan bukan sedikit undi utk Parti Audivellfireporscherangerover Semalaysia (PAS). Jangan buat tak sedar diri. Malu la sikit.

Kalau tak sedar diri jugak, pergi masuk bilik duduk diam-diam minum Clorox.

kahkahkah!

Patutnya Rafizi ini dilantik presiden Parti Audivellfireporscherangerover Semalaysia (PAS) menggantikan Chief Lebai sekarang.

Berbulan Chief Lebai tadah tin Milo sebab nak ke London melawan Claire Brown, walaon cuma boleh bagi RM78,000-00. Hapa kelas bai...

Kahkahkah!
Kahkahkah!

28 comments:

  1. Cakap Pizi MP Pondan sapa nak percaya...memang kaki kencing+ kaki kelentong + kaki putar....cakap perasan sendiri jelah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah bodo nya walaung ni.pas derma tin milo dpt brp?rafizi dpt brp?siapa yg percaya xpercaya ni.blh x jgn tunjuk bodoh tu walaung. Kahkahkah

      Delete
    2. Kelentong lebihh..

      Delete
    3. AnonymousAugust 4, 2017 at 3:34 PM SPECIS BODOH NI

      Delete
    4. Najib dan sahabat2 lebai dia lg kuat kelentong

      Delete
    5. Klu kau tak berani berjuang spt rafizi kau 1000X lebih pondan

      Delete
  2. Betul2 dato libanglibu... Aku pun mmg nk derma tgu2 jg kot mana2 artikel tunjuk no akaun rafizi. Malas nk cari2 sangat..tgk2 aku blum derma lg dh terkumpul 1.5juta...aku nk derma 10 engget jew..maknanya ramai support rafizi walau dicacihina langkah kejang tp ramai suka keberanian rafizi ni.bukan saja berani malah bijak dan aktif ada2 je scandal die bongkar...nak harapkan pas?????syrkt xda opis pun blh tipu pas kelantan...blum lg israel tipu..Kahkahkah.btl kata dato libanglibu.. Pas xda kellas!!!!!nama je kelas menagaji memacam.tp apah pun xtau..pasal lucah no 1 serah kat pas.. Sebijik tiru umno. kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pon suka keberanian YB Rafizi...
      Keberanian mengelentongg.

      Delete
  3. Jangan bandingkan parti yang penyokongnya orang biasa yang tak berduit dengan parti yang penyokongnya tokey balak, arak, judi, rumah urut, disko, kelab malam, karaoke, dangdut dan sebagainya. Hanya orang bodoh saja yang membuat perbandingan sebegitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmmm.nak tanya balak kelantan yg kena rembat tu siapa mb nye yer.kahkahkah.blh x jgn tunjuk bodoh walaupun mmg walaung2 bodoh2 belaka.kahkahkah

      Delete
    2. Setuju sangat sangat..

      Delete
    3. Tauke2 balak pas takkanlah takde sekor pun yang derma kat haji hadi? Ke derma setakat RM 10 je ?

      Delete
  4. rafizi ni masa declare harta ada duit dlm tabung haji +-rm400k. merasa dia dpt dividen +-rm30k.

    tp duit dah perabih tubuh invoke dan buat jelajah 1mdb.

    tp salute lah boleh dpt rm1.5juta dlm masa 10 hari.

    akhirkalam, mcari kebenaran adalah lebih dicintai dr menjual agama.

    "ada org buat seminar solat caj rm80." kalau dah tua Bangka tp masih perlu hadir seminar solat?

    sepatutnya semua feqah solat puasa tu dah katam sebelum baligh lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu belum kira panggil ustaz2 pas dtg ceramah igt pree ka.kena bayaq jg nooo....agama jd bisnes pas..

      Delete
    2. Mabuk ketom budak niii..

      Delete
  5. Kesiang wala'ung, sampai kemek tin milo, pass sana pass sini, berpeluh ketiak dlm jubah dan hangit dlm serban, setelah berbulan-bulan, baru dpt 78k jer? Betapa malangnyer ketua lobai yg berkabilah bersama anggota puak yg tak sanggup utk berkorban wang ringgit, kerana mungkin mereka meragui akan bil rm yg tersebarluas yg dimiliki siketua lobai setelah berta'awun dgn siklepet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg beli q7 utk bini takkan tak boleh sua kurang2 10K

      Delete
    2. Ahli2 pas nak derma RM10 pun sakit. Skang banyak benda yang mahal. Itu mahal ini mahal. Susah2 sangat derma je 5 kupang.

      Delete
  6. Aku sikit pn tk prcaya kenyataan rafizi ni..hanya lembu2 sahaja yg prcaya...rafizi menipu dirinya sndiri...kononnya mendapat sokongsn orang ramai...padahal duit tu dari dot3...aku tak mau fitnah la sbb aku tak ade bukti

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak ada bukti,jgn sebut. diakhirat nanti Allah tanya apa dot3 tu... lu jwb apa?

      lu ikut perangai lebai maksum lu, fitnah org tp tak sebut nama. didunia boleh lepas lah... diakhirat tetap kena tanya sapa sipenjual pil kuda...

      hanya org gila aje fitnah org yg dia tak kenal.

      Delete
    2. Kau kata tak nak fitnah tapi kau sendiri dah melemparkan tuduhan. Ni dia geng2 lebai yang jahil tapi mengaku alim ulamak. Islam pun tak kenal lagi tapi dah dok melaung konon2nya dialah pejuang Islam! Geng2 lebai ni pejuang app ye? Pejuang duit? Pangkat? Nama? Nafsu? At least Rafizi tu dok berjuang untuk kebenaran berbanding dgn MP2 PAS yang dok berjuang dengan duduk diam membisu dan jadi pasu bunga dalam Parlimen. Setakat pakai serban tu bukan berjuang namanya. Yahudi pun pandai berserban dan Abdullah bin Ubai pun pakai serban, wei!

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
    3. Aku pon tak caye gak...

      Delete
    4. Cakap lebai lg tak leh percaya

      Delete
    5. Dalam PAS skang banyak spesies abdullah bin ubai dan abdullah bin saba'.

      Delete
  7. heheh..den memang tak cayo lobai lontoih..sobab itu dermo timilo dapek sikit.
    kat nismilan geng2 lobai lontoih dah abissssss,yg tinggal semuonyo orang2 tuo.abissssss ramai dah masuk bersatu dan amanah..

    ReplyDelete
  8. Jgn dihina cip lobai. Itu lobai olamak no isnani tau. Cip lobai mne de masa nk bongkar sana, selak sini hal raswah. Cip bgn kol 4 pg. Pastu sahur, solat subuh, kol 8 candat sutun, smpai kol 12. Rehat 2 jam utk solat zuhur n lunch. Kol 2 - 2.30, sign approval borang keahlian baru yg melambak tuh. Then, spstutnya kne g parlimen baca doa selamat utk najib. Pastu, kol 3, smbung candat sutun smpai solat asar pun atas bot. Kol 6 lps siap mndi, siap2 truih p surau blakang hujung nun. Lps isyak balik mkn, then tgn gigil nk mencandat. Kol 10 x leh thn, p candat lg n lg dan lagi. Kol 12 balik tdo 1 jam, truih bgn utk qiamullai. Cenggitu lah rutin cip lobai. Mne de masa nk cek akaun, nk byr lawyer lg.

    ReplyDelete
  9. Tak do sapo ondak bagi domo kek PAS tu dah, sobabnyo ea kalo banyak yang dapek dikutipnyo nanti dorang poyi boli keto lamborgini dan tambah bini. Tak cayo den dah kek puak lidah biawak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia cuma harap derma najib skrg. Berjuta2

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.