Thursday, August 3, 2017

Pergi Mamposlah Dgn Petrol

Madu tualang power! Click here

Image result for isi petrol

Dol,

sebenarnya kita mampu berkata, "pergi mampos lah petrol naik harga".

Pergi mampos lah petrol mahal, boleh je naik bas. Boleh je tahan teksi. Boleh naik keretapi. Ada extra boleh naik kapal terbang.

Tapi apa boleh buat. Kita telah diperangkap. Tak boleh nak ke mana. Mahu tak mahu, petrol kena beli mahal macam mana pun.

Sebabnya, pengangkutan awam kita memang macam cilake.

Bas dah nak roboh masih ada atas jalan. Teksi ada yg tak mahu guna meter. Laluan keretapi tak berubah dan bertambah sejak belum merdeka. Guna kapal terbang pun akan terjebak dgn teksi lapangan terbang.

Mana mau lari?

Buruknya pengangkutan awam kita pula ada kena mengena dengan membela satu jenis puaka yg Mahathir cipta. Puaka itu dipanggil Proton.

Seandainya pengangkutan awam kita terbaik, sumpah tak kebulur sangatlah orang dgn Proton. Baik dia naik bas, teksi atau kapal terbang.

Kalau kita dok naik bas & keretapi, aplanchaw nak beli kereta? Aplanchaw nak isi petrol?

Kita ni tanam sawit sendiri pun harga minyak masak mahal. Petrol korek sendiri pun petrol mahal.

Dol, lu masih tak puas hati?

Kalau masih tak puas hati, pergi jadi Pakistan jual karpet.

Kayuh basikal tak payah isi petrol.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Image result for isi petrol

No comments:

Post a Comment

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.