Tuesday, August 1, 2017

Jubah Labuh Bukan Untuk Sapu Taik Ayam

Madu tualang power! Click here





Msia berPMkan orang keturunan India selama dua puluh tahun lebih.

Perak berMBkan mamak pun telah hampir 2 penggal.

Tabung Haji pun mamak yg pegang.

Sebenarnya ramai mamak-mamak yg memegang jawatan penting sebagai pentadbir dalam negara.

Ada yg gelap legam. Ada yg tak berapa gelap kerana darah mereka telah bercampur dgn orang tempatan.

Tapi gelap cerah putih melepak bukan ukuran.

Bilal bin Rabah hitam pekat purple orang keturunan Afrika, namun statusnya tinggi disisiNya. Mohamad Ali tinju pun gelap. Malcolm X pun gelap.

Yg orang menyampah ialah perangai.

Perangai yg korup.

Perangai korup juga boleh masuk menyelinap masuk melalui serban 5 kilo, terus ke ubun-ubun. Perangai korup boleh masuk melalui jubah labuh menyapu taik ayam.

Serban 5 kilo atas kepala, bila 1MDB lalu bawah hidung masih tak reti nak bersuara apa guna?


6 comments:

  1. Ye... yang ni setuju sgt2.. benci bukan pasal bangsa tp sikap... benci bukan pasal darah tp tindakan... agama mana sekalipun takde yg menyuruh jd jahat... semua nak jadi baik.... yg jahatnya org yg diberi amanah utk melaksanakan...

    ReplyDelete
  2. Yang korup memang cilaka..
    Yang fitnah orang korup 1001x cilaka.

    ReplyDelete
  3. Please Yeop please..

    Bab2 itam ke kelabu ke putih ke atau kurap ke takpe..

    Tp tolong yeop bab2 jubah n sorban 5kg jgn campor!

    Sbb lobai2 jubah sorban tuh dah makin sinonim dan rapat sesangat dgn "RIBUT" smenjak kblakangan nih..

    Ada sesetengah org buat fitnah dan tuduh RIBUT tu sbg bala' keatas lobai2...itu TAK betoi, yg sebenor nya hempap terajang RIBUT tuh, sbg lambang kaseh sayang sbb membela 1MDB drp campor tangan kuasa asing ha ha..

    ReplyDelete
  4. Mamak kutty pun Islam, apa masalahnya dan apa salahnya?

    Yang salah dan bermasalah sekarang ialah Mamak kutty ni yang tuduh DSAI meliwat tanpa membawa 4 orang saksi.

    Sampai sekarang pun Mamak kutty ni masih berpendirian bahawa DSAI adalah seorang peliwat.

    Betul ke DSAI suka meliwat?

    Mamak kutty dan DSAI je yang tahu.

    Selesaikan permasalahan ini dulu dan jangan biarkan rakyat keliru.

    Berkata benarlah, jangan jadi manusia hipokrit!!!

    ReplyDelete
  5. Kalau kulit putih melepak bibir merah bak delima merkah macam Si Najib tu pun tak guna seduit jika takutkan mak badak dan kuat menipu rakyat kah kah kah....

    Dan juga serban kau Lebai yang sebesar bakul tu dan jubah putih bersih menyapu lantai tak akan dapat membersihkan hati yang hitam kotor kerana menyembunyi kebenaran serta menafikan kemungkaran ... percayalah cakap teman ni Yeop...

    ReplyDelete
  6. Setuju....warna kulit bukan ukuran tp perangai tu yg jadi ukuran. Kalau putih melepak pun tp keje fitnah sana sini rembat balak suka ati jual agama pulak demi menghalalkan dedak (xsebut nama pas pun) tarak guna juga bro..tp dlm byk2 gambor atas tu ada paling itam tu xleh tahan la bro libanglibu.. ilang selera makan teman..kahkahkah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.