Wednesday, July 12, 2017

Nik Abduh & Serambinya

Madu tualang power! Click here

Kelantan bukan Mekah, Kelantan hanya serambinya, kata Nik Abduh

Ketua Pemuda Pas Nik Abduh Nik Aziz dalam nada sindiran hari ini seakan mempertahankan kewajaran kehadiran penyanyi rock Awie  mengadakan persembahan di Kelantan pada Sabtu lalu.
"Awie datang ke Kelantan meninggalkan bekas yang baik. Siapa pun datang ke Kelantan dengan niat yang baik, Allah akan menyantuninya dengan baik insya Allah.
"Adapun orang yang niatnya tak baik, walaupun duduk di Kelantan, yang luas akan jadi sempit, yang harum akan bertukar busuk dan siangnya akan bertukar malam 24 jam.
"Kelantan bukan Mekah. Kelantan hanya serambinya," ujarnya seperti dipetik dari laman facebooknya hari ini.
-------------------------------------------------------------------------------------

Apa yg dicakapkan oleh Nik Abduh itu ada benarnya.

Kelantan cuma serambi. Serambi kalau kita belek-belek kamus, maknanya ialah sebuah ruang untuk melepak.

Kalau selepas makan minum, biasanya orang dulu-dulu akan ke serambi utk melonggarkan otot kaki sambil pekena rokok daun atau lagi syok ada air ketum. Apa ada hal, serambi je.

Nak kasi best lagi, boleh keluar daun pakau main sampai subuh. Main pakau je pun, main benda lain bawak masuk dalam bilik la. 

Kahkahkah!

Kalau ada penyanyi jenis kaki pecah muka bini lalu depan rumah, boleh jemput naik. Apa ada hal, kat serambi je Dol... 

Kalau ada tauke kelab malam pun, boleh jemput naik. Tak kisah, kat serambi ni, Firaun pun boleh naik.

Kahkahkah!

Kalau bapak Si Abduh ini masih hidup, yakinlah kaki pecah muka bini pun akan dilayan.

Tapi yakinlah, kaki pecah muka bini itu akan ditazkirah.

Bukannya bagi peluang kaki pecah muka bini sebesar-besar pentas untuk mentazkirah anak muda Kelantan dengan Surah Jerangkung.

Betul tak Dol?

Kahkahkahkah!
Kahkahkahkah!

25 comments:

  1. Lobai2 bangang dah terlebih sedut karbon tu yg otak d bontot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik amar ada tak alamat sykt climate protector sedut karbon tu? Cuba check...betul ker dia kerja sedut karbon?

      Delete
    2. Jangan sebut BONTOT nanti big big boss marah ler pulak.. hi hi hi hi

      Delete
    3. Kalau lebai pon kau bangang kan..
      Mak bapak kau tak dibangang kan ker..

      Delete
  2. Blog pun libang libu. Muah muah muah

    ReplyDelete
  3. Serambi dangdut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selangor
      serambi massage
      Serambi jackpot
      Serambi segala serambi ader..

      Delete
  4. Replies
    1. Johor
      Serambi bapak segala rock
      Serambi bapak segala lanun

      Delete
  5. Analogi Nik Beduh tu, betul-betul macam sial bunyinya. Jawapannya ala-ala loyar buruk gitu, rupa-rupanya loyar beruk!
    Kah kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sial untuk awak jugak...

      Delete
    2. Secara tak langsung, anon 9:55pm telahpun mengakui bahawa Nik Abduh itu sial. Syabas anon 2:49am sebab umpan anda telah mengena.

      Delete
  6. IQ mamat ni sama rendah dengan IQ Donald Trump. Dua2 jenis kuat bercakap tapi otak lemah. Memanglah kelantan tu bukannya Mekah. Tapi untuk digelar serambi Mekah mestilah ada ciri2nya. Maka kalau ciri2 yang menyerupai Mekah dah tak ada maka lepas ni tak usahlah dok canangkan Kelantan (dibawah PAS) sebagai serambi Mekah lagi. Dalam nada yang sama Parti islam pun ada ciri2nya dan kalau dilihat PAS yang ada sekarang ni, ciri2 tu semua dah hilang. Yang jelas PAS sekarang ni ciri2nya mirip kepada UMNO. Maka layaknya PAS dipanggil sebagai serambi UMNO (yang mengamalkan Amal mungkar nahi maa'ruf).

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  7. Muga2 Allah melaknat tangan mu wahai libang libu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:45,mudah2an Allah tak laknat lidah mu dan lidah abduh ,Nabi tak laknat umatnya malah berdoa kesejahteraan untuk semua.

      Delete
    2. Allah dah laknat PAS sebagai BABI dahulu.

      PAS+IKATAN = GAGASAN SEJAHTERA @ PIGS hahahaha

      Delete
    3. bagusnya akhlak walaun pas ni. mcm ni kata islam? phuiiii. pas perosak islam ada la....

      Delete
    4. Aminn aminn aaminn.

      Delete
    5. Doa untuk anon 8:45am..
      Aaminn aaminn aaminn aaminn

      Delete
  8. xfaham aku apa dlm kepala otak ni abduh ni.. xda pekdah sekupang pun dia ni. patutla pertandingan dlm las aritu dia kalah teruk... oh yaa.. tengah nik abduh laku bersuara.. lepas pru nt nik beduh kalah xleh nk bersuara.. hahahahahadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak faham coz otak katogeri LEMBAM..

      Delete
    2. Kau memang susah nak faham.. maklumlah kau nii down syndrome grade kritikal..

      Delete
    3. kalau walaun pas 10:09 mmg faham rompak balak dan pil kuda.. apa la walaun 10:09 org bg kiasan pun xreti bahasa.. apa dlm pas semua walaun bodo2 belaka kah? xda yg bijak2 ker.. ni dh kena tipu ngan carbon credit pulak. kan terang lg bsuluh kena tipu. tu la dh bodoh tp nk tunjuk pandai... bab nikah kawin cerai seks pas pandai la.. bab ekonomi hampeh... mdb pun xtau hapa... bodo mcm telooooo. hahahahahadiii...

      Delete
    4. 9:59 jgn kutuk org lembam..lembam pun ciptaan Allah.. ulamak pas x ajar ke supaya jgn menghina ciptaan Allah.. org lembam lebih mulia drp ulamak pas jual agama utk merembat balak demi dedak 90 juta... bila mau saman hudam????

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.