Sunday, May 7, 2017

Songkok Hancing & Serban Haprak

Madu tualang power! Click here


Almost half of Chinese surveyed want to emigrate

 | May 6, 2017

Oxford University study shows 15% of Malays want to leave 
Malaysia, too, although Malays and Indians express a greater 
willingness for collective action to resolve discrimination issues.

PETALING JAYA : While the Chinese have the highest desire 
to emigrate due to perceived unfairness in the country, about 
15% of Malays, too, want to leave the country.
A study by Oxford University also found that Indians were the most 
inclined to work collectively to resolve issues affecting them.
The CIMB Foundation funded study found that 15.5% of Malays, 
48.8% of Chinese and 37.3% of Indians reported a stronger than 
average desire to emigrate from Malaysia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hasil dapatan sebuah kajian dari Universiti Oxford jelas menunjukkan ketidakpuasan hati kaum Cina & India terhadap diskriminasi keatas bangsa mereka.

Kajian ini melibatkan 503 Melayu, 500 Cina & 501 India.

Hampir 50% Cina, 37% India menunjukkan keinginan untuk berambus dari M'sia & mencari kehidupan baru di luar negara manakala 16% Melayu turut berkeinginan untuk berhijrah namun majoriti Melayu masih sayangkan Tanah Melayu.

Image result for MARA annuar musa

Dikalangan bijak pandai Cina, 52% dari mereka ingin berambus manakala dikalangan bijak pandai India peratusannya meningkat ke 42%. Melayu cuma bertambah 2%.

Kahkahkah!

Kajian itu juga mendapati Melayu & India sanggup mengambil tindakan bersepadu seperti berdemonstrasi utk memperbaiki taraf sosio-ekonomi bangsa masing-masing manakala Cina tak ambik pot, Cina lebih cenderung utk berambus dari Malaysia. Blah lagi bagus.

Inilah realitinya yg mana rakyat Malaysia sudah tidak cintakan tanahairnya sendiri. Akibat dari polisi pentadbiran yg terlalu mendahulukan Melayu dari bangsa-bangsa lain.

Image result for tanah rizab melayu

Polisi yg gagal. Gagal melahirkan Melayu yg berdaya saing & berjaya melahirkan generasi Cina & India yg menyampah dgn kerajaan. 


Jadi kesimpulan yg boleh dibuat ialah;

1. Cina & India sampai bila pun tak merasa mereka itu betul-betul rakyat Msia & akan terus terasa didiskriminasi. Manakala Melayu merempat macam mana pun dia akan tetap menggenggam penumbuk ke udara, "Idop Melayu!". 

Image result for felda dulu tolong sekarang ah long2. Telah ada keyakinan bahawa tempat lain pun boleh cari makan.

3. Bijak pandai Cina & India berasa kebolehan mereka lebih dihargai ditempat lain.


Juga kesimpulan paling bernas ialah Melayu tidak akan berganjak apa jua berlaku.

Kita masih selamat & selesa di tanahairku tercinta. Kita masih ada 2 tempat berlindung.

Kita boleh memilih utk keluar dari songkok hancing dan diam di bawah serban haprak.

Steady walaon! Idop walaon!

Kahkahkah!

4 comments:


  1. Lobai Olarmak teruskan MAKAR mu..
    Teruskan lah sandiwara hudud & RUU..
    Teruskan lah Tahnik TAHAJUD yg palsu..
    Teruskan lah menCURI FITNAH merapu..
    Petir & RIBUT pasti menunggu..
    Petir & RIBUT tak akan keliru
    Petir & RIBUT nampok "NIAT"mu menipu
    Petir & RIBUT itu, diarah yg maha'SATU
    Petir & RIBUT itu LURUS Telus KUDUS selalu
    JAHANNAM kau pinta/doa' kan JAHANNAM lah diri mu itu!

    ReplyDelete
  2. Siapa boleh salahkan bukan melayu? Klu kita kena diskriminasi mcm tu, kita pun akan belah. Tambah sikap dua kelompok utama melayu yg makin chauvinis!

    ReplyDelete
  3. UMNO tidak berguna, PAS pula lebih tidak berguna! UMNO parti taik dan PAS pula anak butir taik UMNO bau sedondon.

    ReplyDelete
  4. the non-malays and some good measure of malays ada gak yg berhijrah cari keje kat luar negara. tak semestinya berambus terus.
    kahkahkah!!

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.