Tuesday, May 9, 2017

Satu Lagi Cabang Pengagihan Wang Zakat Ditemui

Madu tualang power! Click here

Salah guna wang, pegawai zakat Pulau Pinang, kontraktor direman

Updated 2 hours ago · Published on 9 May 2017 8:53PM · 0 comments
EMPAT pegawai tinggi Pusat Zakat Pulau Pinang ditahan reman tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes penyelewengan wang zakat bernilai jutaan ringgit.
----------------------------------------------------------------------------------------

Ramadhan hampir tiba tak beberapa hari lagi.

Kebiasaannya setiap tahun di bulan Ramadhan warga laman sosial akan mengutuk berjela-jela pusat pungutan zakat & Jamil Khir atas kegagalan mengagih-agihkan wang zakat yg khabarnya dah berjumlah bilion-bilion.

Kemarahan mereka berasas kerana pusat pungutan zakat secara amnya dilihat gagal total dalam pengagihan wang tersebut.

Sebut sahaja zakat, maka terbayanglah deretan kaunter kutipan dalam bilik berhawa dingin dan dikendalikan oleh pekerja-pekerja yg kemas bertali leher atau bertudung fesyen terkini.

Tidak cukup dgn itu, pusar pungutan zakat juga menyediakan kaunter bergerak demi memudahkan pembayar zakat.

Manakala sebut saja proses permohonan zakat, maka akan terbayanglah berdozen borang perlu diisi, beberapa orang pegawai perlu ditemui, beberapa tingkat bangunan perlu digagahi dan kadangkala memerlukan cop dan tanda tangan sokongan orang besar.

Itu pun belum tentu lulus.

Letih memohon zakat. Kerjanya sukar dan terasa betapa si pemohon disukarkan. Mintak sedekah tadah tempurung lagi mudah dan lumayan.

Maka sebab itu, wang zakat semakin tahun semakin bertimbun dek kerana karenah birokrasi.

Namun telah ada kutu-kutu yg nampak peluang ini dan telah berikhtiar utk mengeluarkannya sendiri.

Menurut sumber tidak saheh, jumlah disalah guna itu berjumlah jutaan ringgit sahaja, belum cecah RM2.6 bilion.

Menurut mereka juga, RM2.6 bilion pun PAS tak ambik pot, inikan pulak baru jutaan ringgit. Lantak.

Cubaan menemui Jamil Khir utk mengesahkan samada penyalah-guna itu termasuk dalam asnaf ke-11 & ke-12 masih tidak berhasil.

Susah nak jumpa Jamil Khir sekarang, tambahan pula Ramadhan hampir tiba.

Kahkahkah!


9 comments:

  1. Nt keluar ayat walaun walataik kata.. Tu semua ujian Allah..biarkan kalau mrk nk buat apapun asalkan kita ikhlas berzakat..kalo xcaya cuba tanya ust yg kata telo kopek bergoyang xbatal semayang tuh.kahkahkah..

    ReplyDelete
  2. Laaa...kes melibatkan kjaan umar abd aziz pn nk dispin jadi salahbpasbjgk ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan salah pas tp pas x amek port pun. 1mdb pun hadi senyap seribu bahasa menikus bak tikus mkn kek coklat.inikan pula kes zakat3 kecik2 taik idung ni.ibarat butir taik kat hahahahadi dlm kahkahkah.hahhaa

      Delete

    2. Geng2 lobai2 Olarmok nih kat mano2 pon samo jo


      BALA' Petir doh memberi amaran..
      BALA' banjir BALAK menyusul ler pulok..
      Tup2 BALA' dari RIBUT "tepat" menJAHANNAMkan..
      BALA3' bertimpa2 keatas lebai yg PRASAN sbg Olarmok..
      BALA' apo lagi buat "MUSUH" nabi2 ini utk mndpt Kesedaran!?

      Delete
  3. Kalau korang tengok Raut Wajah Jamil Khir dah tak Berseri lagi berbanding masa dia mula mula muncul kat TV jadi Penceramah.mungkin ALLAH SWT nk tunjukan salahlaku yang Jamil Khir lakukan selama ini.kalau Jamil Khir tak sedor jugak tak tau ler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wajah pelahap harta rakyat mcmna nak ada Seri.

      Delete
  4. Jamil khir....Jamil yg mana satu tu, bulan Jamil dlm madu 3 tu ker, kalau ikut otak Jamil madu 3 tu ok jugak bila nak songlap duit Kah kah kah kah

    ReplyDelete
  5. En ANON 7:03

    Bukan Lim Guan Eng yang mentadbir urus duit zakat tu ngok oiii.... Duit tu ditadbirkan oleh pegawai-pegawai Melayu Islam yang bersunat dan sembahyang tunggang tunggik 5 kali sehari macam ko dan Tuan Guru Kou dari Marang tu jugak....
    Kenapa kou nak salahkan LGE...salahkanlah pegawai Melayu Islam yang tidak jujur tu lah en Mangkok oiii...bodoh tu biarla berpada-pada. Aku sayang Nik Aziz tapi kalau pengikut dia tebang balak aku tak marah ke Nik Aziz sebab itu kerja bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:03 tu mabuk sebenarnya sbb terlebih mkn buti2 taik.suruh makan madu libanglibu xnak plak dia tp kalau butir2 taik laju je dia lahap tu sbb jg tengin rope tu.hahahahaha

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.