Thursday, May 25, 2017

PJ PAS Perak Duduk Bertimpuh

Madu tualang power! Click here

Pesuruhjaya Pas Perak rayu keputusan mahkamah

Setelah mendengar penghujahan daripada kedua-dua belah pihak, Hakim Anselm Charles Fernandis menetapkan 5 Jun ini untuk keputusan bagi rayuan tersebut.
Razman sebelum ini diarahkan oleh Mahkamah Sesyen untuk membayar kos sebanyak RM8500 setelah beliau dilihat cuba melengah-lengahkan pembayaran kos tersebut kepada Mohammad Nizar.
--------------------------------------------------------------------------------------
Image result for bersimpuh
Contoh duduk bertimpuh/bersimpuh

Duduk bertimpuh ialah posisi duduk amat manis yg diamalkan gadis-gadis Melayu dulu-dulu.

Sekarang tak ramai duduk bertimpuh kerana pemakaian jeans ketat & juga kain-kain nipis jarang. Lagi pun orang sekarang mana duduk atas lantai lagi, semua rumah berkerusi meja.

Jeans ketat tak membolehkan lutut & paha dilipat selesa, manakala kain nipis jarang yg mahal sudah tentu akan koyak rabak nampak spenda putih kalau lutut & paha dilipat. Kan?

Kahkahkah!

PJ PAS Perak ini kalau kita kata dia melutut di mahkamah, itu melampau. Menjatuhkan martabat seorang PJ.

Kahkahkah!

Kita istilahkan dia bertimpuh. Merayu ni macam bertimpuh la. Budget innocent.

Kahkahkah!

Tapi jangan bertimpuh lama-lama, nanti darah tak boleh lalu.

Jangan duduk bertimpuh lama-lama, nanti tersepit 'adik' boleh jadi biru.

Kahkahkahkah!!!

Ini melutut.
Kes di Indon, nenek curi timun kalau tak silap.

17 comments:

  1. Klu camtu anuwar dh byk kali merayu2 tu...kira bkn bertimpuh lagi tu kan...melutut on bkn jgk...doggie melampau pulak...tapi itu yg piji ckp klu anuwat nk jd pm...doggie dpn agong...2 bln lps tu boleh jadi pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara tanpa sedar, kamu telah melemparkan fitnah. Awas, kamu akan dipertanggungjawapkan di akhirat nanti.

      Delete
    2. Anwar telah diiktiraf dunia sebagai tahanan politik. Turki pernah menawarkan Anwar untuk berlindung tetapi Anwar mahu bersama rakyat.

      Pesuruhjaya PAS siapa pun taknak!!!

      Anak dara tak laku la tu!!!

      Sama macam PAS dah tak laku monopouse rakyat pun tak ingin tua kerepot, nyanyuk, tak sedar diri macam tu!!!

      Delete
    3. Bodoh simpan sikit bro...pesedeng pas merayu kes pil kuda pun bertimpoh butir taik namanya. Kahkahkah

      Delete
  2. Admin...lu boleh plak posting yang bukan2...tu ha "jangan duduk bertimpuh lama-lama nanti tersepit "adik" boleh jadi biru"
    wargh...wargh...wargh...otak "biru"
    wargh...wargh...wargh...

    ReplyDelete
  3. Bagus bertimpuh..
    Dari berjilat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersimpuh pun parti yang sama...

      Berjilat pun dari parti yang sama...

      Bertunjuk kote dalam fb pun dari parti yang sama...

      Apa punya malang lah walaon PAS ni!!!

      Delete
    2. Mslhnya pas bertimpuh sambil berjilat dgn hamno.kahkahkah
      Double decker terus

      Delete
  4. Hahahahaha. Elok cari timun rodok bentaik pjpas nih.kahkahkah ckp berdegar2 tp tangguh saman pulak. Nt kalah saman mesti dia salahkan dap pulak hahahahaha

    ReplyDelete
  5. dah laa tu..Ramadan hampir tiba di ambang ni..mari kita saling muhasabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ja bermuhasabah.ulamak rompak balak xyahla nk muhasabah2.bak kata husam.neraka utk org bukan pas.kalau pas xwujud neraka kira syurga semua. Rompak balak pun masuk syurga. Hahahaha.

      Delete
  6. Walau pun perkataan " bertEmpoh " lebih sesuai untuk digunakan disini, penggunaannya akan sebaliknya menimbulkan makna sinis bahawa perayu senghaja melengah-lengahkan tugasnya. Patutlah ISLAM mengiktraf ALLAH sebagai MAHA BIJAKSANA kerana hanya DIA yang mampu menonjolkan KEAIBAN kita disebalik segala penapian kita. Lebai malang tetap ditelanjangkan sebagai lebai malang !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jilake punye pas. Kerana pas abis busuk nama islam. Paklebai2 yg xsokong pas pun kene tempiasnye...sbb pas kini islam dimalaysia dipandang mundur/keras kepala/racist dan dedak.....

      Delete
  7. Baik bebenor libanglibu ni bulan pose idak nk update blog yea.hahahaha.libanglibu pun duduk bertimpoh jugak yea.hahaha

    ReplyDelete
  8. Rsnye xsesuai kalau dikatakan pj pas perak ni bertimpuh sbb org yg duduk bertimpuh ni biasa sopan baik je.tp pj pas Perak ni sambil bertimpuh tp masih celupar mulutnya.elok dipanggil dgn istilah "berselepat butir2 taik" jer..istilah tu lebih sesuai..kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Udoh pencen ke tuan libanglibu ni bulan posa idak nk update blog yea. Atau udah bertaubat atau juga nk jaga posa. Apapun tuan libanglibu xyah berangan la nk masuk sorga sbb tuan libanglibu xdak no ahli pas tiket ke sorga.. Kalau tuan libanglibu nk masuk sorga kena daftar sbg ahli pas dulu br dpt no tiket sorga.kakakakakaka

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.