Monday, May 8, 2017

Lebai Wasatiyah Akan Jadi Santa Claus

Madu tualang power! Click here

Najib umum RM80 juta untuk Lapangan Terbang Sandakan

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan peruntukan sebanyak RM80 juta bagi projek naik taraf landasan Lapangan Terbang Sandakan yang akan dimulakan pada pertengahah tahun ini.
----------------------------------------------------------------------------------------

Kalau Lebai Wasatiyah nak jadi Santa Claus tak pelik. Rambut putih, misai putih, kalau berjambang pun kompom putih, perut gendut, tinggi pun lebih kurang mat Saleh.

Cuma jangan suruh Mat Sabu & Satipul Bahri jadi Santa Claus udah le.

Kahkahkah!

Dol,

PRU dah dekat ni duit bukan lagi bersimpang-siur dalam bentuk lori 2 tan. Tapi dalam bentuk lori kontena.

Orang Sandakan dapat RM80 juta utk repair airport. Selepas ini berjutalah pelancong masuk Sabah. Selepas ini orang Sandakan ke hulu ke hilir naik kapal terbang.

Projek Jamban Jambatan Manong Kuala Kangsar akan dibuat pecah tanah kali ke-6 selepas ini. Syukuuuuuur.... pangkah HAMNO!

Hospital Rembau akan siap sebelum hujung tahun ini. Pheww!

Hospital Parit Buntar pun nampaknya dah mula buat kerja tanam cerucuk. Kahkahkah! Syukurrrr... ramai Bangla boleh cari makan. Ramai Cina Doll boleh menadah. Nikmat-nikmat.

Kahkahkah!

Dol, pandang kiri kanan. Bermacam-macam projek dibangunkan utk kesejahteraan rakyat.

Tak lama lagi harga getah akan naik ke RM5-00 sekilo setelah hampir 4 tahun merempat menggigil ditahap RM1-90 sekilo.

Harga sawit pun akan naik juga. Peneroka FELDA tak akan dilupakan jasanya. Semoga dapat lupakan sekejap GST, harga gula tepung beras petrol yg melambung.

Kahkahkah!

Projek sana-sini Dol, habis kontang pasir sungai belakang rumah lu nanti nak buat bangunan.

Kahkahkah!!!

Lebai walaon jangan risau. Keretapi bawak kuah ini akan sampai juga ditempat anda.

Apa yg lebai perlu lakukan cuma, kena kenal kawan-kepada-kawan-kepada-kawan-kepada-lebai-kepada kawan orang rapat Lebai Wasatiyah.

Cuma dgn satu panggilan talipon, lebai walaon boleh memungut sebijik 4WD Fortuner & sebijik 4WD Land Rover sebagai hadiah jadi orang tengah. Eh tak salah! Mana ada salah. Nikmat nikmat.

Tak payah susah-susah, Lebai Walaon cuma perlu cakap "anta kenal ente, ente kenal kawan anta, ente bagi projek jute-jute le"

Kahkahkah!!!

Image result for 4WD masuk gaung
4WD yg baik ialah 4WD free yg
terjunam masuk gaung. Kahkahkah!

6 comments:

  1. Itu jer lebel pemikiran kau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape? Teghaso benor?

      Delete
  2. Jilake kau Libang, kau menghina parti lebai Dan lebai sedunia kah kah kah kah kah

    ReplyDelete

  3. Lobai Wassatiyah lobai olarmak
    Lobai Olarmak lah yg paling bahaya
    Lobai Olarmak bersandiwara bagai nak gila
    Lobai Olarmak empunya Quran hadis sbg AUTA
    Seolah2 TUHAN & nabi sayang sgt2 kat dia
    Seolah2 TUHAN & nabi dia je yg punya

    Sbb itulah Banjir Petir RIBUT dtg menjelma
    Petir & RIBUT memberi AMARAN dgn sgt2 murka
    RIBUT sarang Smut jls menghempap "tepat"& NYATA
    DAN lain2 "BALA" sdang menuggu giliran bersiap SIAGA!
    Hanya Makhluk/TENTERA2 Allah ini shj sbg JAWAPANnya!!
    Barulah OTAK disiku &LUTOT mrk naik smula ke kepala..
    Itu pon semua dgn izin khendak-NYA belaka..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bala bala ha ha..

      Bala apa lg yg pasti lebih brutal dtg mghempap serta mnimpa mrk slps ini nanti yerr

      Delete
  4. RM2.6billion - RM80million, fuhhh masih ada banyak lagi bakinya tuh! Dalam pada itu, lebai wasatiyah laki bini masih jegil bijik mata demer melilau kut-kut ada peluang nak rembat lebih lagi. Rakyat tak kisah pun, biarkan saja lebai wasatiyah bugis tu terus melanun...ularmak dan walaunta PAS sedia backup punya.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.