Tuesday, May 2, 2017

3B - Buat Basuh Berak

Madu tualang power! Click here

'Belilah Harakah rezeki akan murah'



"Kempen 3B iaitu beli, baca dan beri. Beli ini adalah infak, dan kita telah lancarkan projek satu cawangan beli 10 naskhah Harakah.
------------------------------------------------------------------------------------

Betapa nostalgiknya jika dikenang kembali di zaman era reformasi dulu yg mana boleh dikatakan sumber utama perkembangan politik tanahair diperolehi dari Harakah.

Ketika itu internet hanya dimiliki pembesar-pembesar Quraish dan semua saluran TV dimonopoli penjilat-penjilat tegar Mahafiraun.

Harakah ketika itu terbit 2 kali seminggu dan setiap terbitan tidak bersisa. Sehingga mencapai tahap pembaca kena kawtim dgn penjual supaya menyimpan senaskhah.

Isi kandungannya bernas, Liputannya menyeluruh dan terdapat juga laporan luar negara.

Pasukan Harakah dulu sememangnya layak mendapat pujian.

Itu dulu, sebelum Harakah bertukar Haprakah. Kini berita-beritanya semakin haprak dan tidak diketahui ke mana hilangnya pasukan yg cemerlang dulu.

Tapi syukurlah, Haprakah belum sampai ke tahap Mangga yg menjaja buah betik sebagai pelaris.

Kahkahkah!

Haprakah sekarang tak laku. Mengaku sajalah. Jangan beralasan dgn saingan dari internet, saingan Suara Keadilan, Roketkini dan media sosial yg merendahkan langganan Haprakah. Itu alasan lebai tak reti meniaga suratkhabar.

Buat hapa beli kalau boleh dapat free. Haprakah sekarang ini berlambak-lambak di dalam surau Pak Mertua aku di Bachok, Kelantan. Bersepah-sepah. Tak ada yg beriya nak membaca pun kerana sudah diketahui isinya sudah macam suratkhabar Iraq dulu, muka depan gambar Saddam, tengah bawah tepi hujung kompom terselit gambar Saddam. Puji-memuji sampai cucur atap.

Kahkahkah!

Ada yg ditiup angin melayang ke tepi jalan, dipijak-pijak orang dan diberak dikencing anjing dan kucing.

Lagi mau suruh orang beli?

Baik la dikutip Haprakah yg tak laku itu banyak-banyak, dermakan kepada Myanmar & Nepal.

Boleh jugak depa buat basuh berak. Jimat air.

Kahkahkah!

Image result for jamban tepi sungai

16 comments:

  1. Syukurlah TGHH kekal memimpin kami.. bukan pemimpin yg menyokong pimpinan lain yg makan pigs (pork)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan dedak dari pemerintah yg korup? kena bersyukur jugak ke? saje tanya. kang tak tanya sesat jalan pulak...kahkahkah

      Delete
    2. walaunta paria yg tegar,datang ka sini,nak cuci bontot hadi dgn haprakah.

      Delete
    3. kah kah gampangnye wan rosli ni, gune nama anon pulak.. gi mampos dgn hadi saddam kau tu.. beruk serban je undi pas.. kau lg truk macai umno tp ngaku sokong pas.. mana2 ada je komen pundek kau ni aku tgk..

      Delete
    4. Kepada wanrosli kalau nk komen sini sila jwb dulu mana bukti video matsabu tolak hudud tu???? Kalau dah ada video nya tunjuk sini br leh komen sini.kami xlayan penfitnah makan butir2 taik mcm ko.kahkahkau.jgn kalih isu plak wanrosli. Malu walaun lain tgk nt
      Kahkahkah

      Delete
    5. Pemimpin yg makan pork tu satu hari nanti boleh terima hidayah drp Allah dan boleh menjadi pejuang islam. An Anonymous boleh tergelincir disaat kakinya nak pijak ke syurga dan terjerumus ke naraka jahanam

      Delete

  2. Takut2 tengah zikir Haprakah di sambar petir!

    Mcm kota sarang semut dilanda ribut

    krn siku lutot mmbawa siut

    ReplyDelete
  3. Dulu wajib beli.. Tk beli mabuk laut rasanya. Ha2
    Sekarang tk tau pun haprakah masih ujud.. Hu2

    ReplyDelete
  4. Waduhhh terguris hati walaun2 baca posting in
    Kahkahkah!!

    ReplyDelete
  5. PAKATAN HAPRAK DAH NAK BUNGKUS DI SELANGOR...CAKAP BERDEGAR2 AKHIRNYA BUNGKUS JUGA KAMU MIN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa mabuk walaun ni pas yg ckp berdegar2 dlm muktamar tp smpi skrg xberani letak jwtn kat selangor tetiba kata pkr plak ckp berdegar..ko terlebih kunyah butir taik smpi mabuk mcmni walataik walaun walakontol. Kahkahkah

      Delete
    2. Jk kerajaan selangor tumbang, PENGKHIANAT utamanya ialah Pas. Pas boleh dilabel sbg PENGKHIANAT RAKYAT. Jgn lupa Pas menang semua kerusinya atas sokongan pengundi PAKATAN RAKYAT

      Delete
  6. Kenapa korang memain dengan fatwa tontontibi german? korang tak nampak bukti depan mata?

    tontontibi german dah buktikan...rezeki murah beli harakah...sampai dia boleh dapat hellfire la...

    yang sorang lagi tu siap boleh bagi bini Q7...ni semua sebab beli harakah la...


    tak caya? acu try test beli 1000 keping...

    kalau tak murah gak rezeki...korang buat origami sotong...hantar rusila...boleh buat pesta candat sotong kat sana...

    ReplyDelete
  7. aku dulu klu xbeli harakah setiap keluaran menggigil badan yeop..duduk xkena,zaman2 Lufti,rustam a sani,dinsman,subki latif dll..la nengok pun xselera..hahha..baca sinar je..

    ReplyDelete
  8. aku dulu klu xbeli harakah setiap keluaran menggigil badan yeop..duduk xkena,zaman2 Lufti,rustam a sani,dinsman,subki latif dll..la nengok pun xselera..hahha..baca sinar je..

    ReplyDelete
  9. Umno BN sudah melingkup. Kita kasi bungkus melaun2 hamPas di PRU14.
    Pas pis pus..boleh pi mampus

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.