Tuesday, April 18, 2017

Tuan Guru Haha Ampunkan Umat

Madu tualang power! Click here

Hadi ajak semua maafkan Nanyang

 17 Apr 2017, 7:09 malam      17 Apr 2017, 7:15 malam

"Sehubungan itu, saya dengan ini mengajak umat Islam yang terguris dengan penerbitan karikatur berkenaan agar dapat bersama saya memaafkan pihak akhbar berkenaan, dengan harapan agar ianya tidak berulang lagi di masa depan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
------------------------------------------------------------------------------------


Terguris Dol. Kahkahkah!

Lu terguris tak Dol? Kahkahkah! Lebar mana gurisnya?

Terguris atau tidak bergantung kpd level walaon seseorang itu. Kahkahkah!

Lagi lebar gurisnya, banyaklah 'butir' yg dah kena. Kahkahkah!


Sebenarnya Dol,

yg terguris ya amat ialah yg pergi berlonggok depan pejabat Nanyang.

Panas hari tu bukan kepalang.

Tekak kering. Matahari terik. Ada yg ambik cuti. Perut keroncong. Badan letih. Kahkahkah!

Tup-tup Tuan Guru Haha ampunkan umat. Kahkahkah!

Kalau lu sekalipun Dol, kompom lu terguris.

Perkare semacang ini kene ada tindokkang susulang. Dok buleh bior. Kahkahkah! 

Ker guaner Ding? Kahkahkah!

Mung dengang sek-sek orang kaye mung, bila sek-sek kerete besor mung nok turung tunjuk perasaang?

Sek-sek mung hok parok kenyang perut buncit, mung dok sayang ke tuang presideng?

Kahkahkah!

Bewok!


12 comments:

  1. Jangan hina ulamak kami, mereka taraf seperti anbiya walmursalin....kata walaunta walaunti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma bwh sikit.dr taraf ustaz lim kami

      Delete
  2. Tiada Maaf Utk HadiApril 18, 2017 at 1:03 PM

    HADI PERASAN UMAT SGT TERGURIS DGN KARTUN TERHADAP DIRINYA

    KATUN TU BUKAN MENGHINA PUN MELAINKAN ADALAH BENAR BELAKA.

    KAMI UMAT ISLAM TIDAK PERLU MAAFKAN NANYANG APA2 SEBAB BUKAN WAJAH KAMI YG DISINDIR.

    KAMI UMAT ISLAM TIDAK MAAFKAN HJ HADI KERANA MENGHURU HARAKAN NEGARA DGN PERPECAHAN PR DAN KERANA HADI SEKONGKKOL DGN BAPAK KLEPET YG MENYUSAHKAN RAKYAT SELAMA INI.

    ReplyDelete

  3. Hok alooh!

    Ha ha mung dok pernah pong ler nih royak pasai hadis baginda SAW yg nih:
    "Klu anak ku Fatimah menCURI pasti ku potong tangan nya"..ambe hok tetunggu2 bila mung nak royak hadis nih Ha ha?

    Ha ha mung tu hebat sugguh pong-pang2 bab RUU dan hudud tp bila bab menCURI mcm hadis hok kat atas tu mung diang membisu, huh! pelik sgguh ambe rase

    Ha ha klu dah menCURI kena loh hok potong tangang tu dulu baru le buleh cerita maaf maafang ye dok?

    Klu dok potong tangan pong kena ler sumbat ke dalang jel tu dulu baru buleh ber maaf maafang,,ker guaner pendapat mung Ding anok abah kesayangang tu?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kami pong tungu juge

      Bila Ha ha nak buak pengistiharang harta
      bila lg Ha ha berani buat SD bior nampok suci
      Tontontv Takanantakiri wajib lajuuu ikut skali

      Ulamok dunia kena nampok buat kerja bior lajuu lajuuu lebih lajuuu drp Rafizi baru ada bukti!

      Hadis baginda SAW kata:"Sabaktum sabkan baiida" = Kamulah yg jauh lebih PANTAS sekali!

      Cepat2 le samang mcm Husang & Rafizi buat samang terus jer samang tu jgn ler asyik uturn ber alasang2 dan tangguh2 malu ler kat menantu tu!

      Islam tak reti tangguh2 sbb tangguh2 dan alasang2 tu kang ker kerja setang? Ha ha..Ha ha

      Klu semayang Tahajud ngang semayang subuh buat bereh dan lajuuuu, samang demi menjaga maruah ulamok islang pong kena ler lajuu jugok ye dok?

      Org dah tuduh/fitnah hok kata curi mencuri pencuri tp Ha ha hok keberatang ngang alasang2 serta tangguh2 tu apakah makna 300% yg tersirat kat dalang alasang2 tu gamok nyer Ha ha?

      Pemfitnah suka jerit: fitnah! fitnah! fitnah!

      Pencuri pulok suka: belit uturn alasang2 dang tangguh2/tak berani hok samang

      Ker guaner Dings?

      Delete
  4. Apahal semua ckp tganung nih. Penih aku dok pahang...ang ang angg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini blog orghang peghok lah...

      spik no tganu gitu...

      Delete
  5. yop oiiii
    tu ler pasei nye..udoh ber ang ang plak..kahhkahkahkah..
    miker amik madu di ganu ke yop..udoh abih sume ber ang ang ang..kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macang lagu pengenalang Doraemong pulok... dok ang, ang, ang...

      Delete
    2. Sunggoh hok tu, nama asa nya LEKORAEMUNG, dok Doraemung.

      Delete
    3. Libang libu punya stail pesembahang memang gampang ahli yang komeng pung gampang juger. Mengetor bulu2 walaun menahan kemarahang

      Delete
  6. percaya sangat yg hadi awang tu mek'som ,,hadi tu anak didik umno untuk hancurkan pas dengan serban dan ketua ularmak padan muka kome caya pelahap tingkat gaban

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.