Saturday, April 15, 2017

Memang Tak Bengong Tuan-tuan

Madu tualang power! Click here

'Tak ke bengong tuan-tuan, ini zaman fitnah'

 14 Apr 2017, 6:44 petang      14 Apr 2017, 6:45 petang



Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pelik dengan sikap pihak yang lebih percaya sumber luar berbanding pemimpin parti itu sendiri.
Mengulas dakwaan Naib Presiden PKR Rafizi Raawan mli, Tuan Ibrahim berkata, beliau hadir kesemua mesyuarat PAS dan beliau sudah pasti tahu jika benar parti itu menerima dana 1MDB daripada Datuk Seri Najib Razak.
------------------------------------------------------------------------------------
Apa nak dibengongkan tuan-tuan kalau ada orang nak bagi duit, ambik saja.

Bengong ke kalau guna Affin Bank? Tak bengong.

Serupa kita guna Maybank, CIMB, HSBC. Tak bengong.

Lagilah tak bengong kalau duit yg masuk bukan kecik anak. Juta-juta.

Nak dapat berjuta, kerja sampai kiamat pun belum tentu. Kutip sampul sampai kiamat belum tentu dapat juta-juta. Meniaga kismis pun kompom tak dapat berjuta punya untung.

Jadi MP jadi ADUN makan gaji & elaun, sampai bila pun tak jadi jutawan.

Memang tak bengong tuan-tuan, sapu sajalah dedak. Kahkahkah!

Yang paling bengong, walaon.

Orang lain dah bersembur berterabur dgn dedak, dia cuma dapat butir tahik kambing.

Kahkahkah!

Kambing berak sembelit

12 comments:

  1. pembetulan...

    admin dah buat fitnah.

    itu gambar tahi lembu... bukan tahi kambing...

    tahi kambing dalam bentuk butiran... biji2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saat genting (berhad) skrg ni...tak.gitu husen

      Delete
  2. yop oiiiii
    berlumba lumba ulamak skrg maki org...kahkahkah..
    dpt pahala ke..kalo dpt,teman pn nk ler belajor jugak..mana ler tau kot2 murah rezeki ke..ape ke..kahkahkah..
    agak2 bila khatam ngaji maki hamun org..nk buat pulut kuning x...kahkahkah..

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah kah ostad pakai Audi Q7 pun venggong, mcmne si ronggak tu tibai duit sorang diri

    ReplyDelete

  4. Tuan Ibrahim ini lurus bendul.
    Macam mana nak bincang kalau duit tak masuk akaun Pas.
    Kalau duit masuk akaun peribadi, siapa nak bincang ?
    Senyap aje lah.

    ReplyDelete
  5. Oghang yang tak bengong saja yang mau mau duit dedak bagi yang bengong dia memang mau dedak sebab dengan dedak depa dapat beli semua apa yang depa mau.

    ReplyDelete
  6. PAS For All Tolols berserban dan kopiah

    ReplyDelete
  7. Kesian aku baca bhaii
    Parti dia nak bayor bil letrik pom tak ada duit bhaii. Duit tin milo pom tak cukup dah bhaii. Org dah tak mau masuk duit dlm tin milo bhaik

    ReplyDelete
  8. Buat apa nk heboh bila dpt duit...Hj Nasa bkn nya bodoh nk buat kecoh..cma walaun je yg bodoh sebab percaya cakap 'Butir Tahik'...blum msuk makamah dah istihar 300% a salah...apa punya 'Butir Tahik'...Hj Nasa nie geliga otaknya...x mcm walaun, otak penuh 'Butir Tahik'......KAH...KAH..KAH...KAH..KAH...KAH..KAH...KAH..KAH...KAH..KAH...KAH..KAH...KAH..

    ReplyDelete
  9. Parti Angkut Shit.

    Pimpinan lobai bijak,kebas dedak mana nak bagi tahu.

    Cuma walunta jerr yg melalak sakan,guna kertas utusan/harakah CUCI shit,pemimpin2 dia yg berak merata-rata.

    ReplyDelete
  10. Dalam PAS semua ni tak jadi salah kalau yg melakukannya dari kalangan PEMIMPIN mereka. Sama juga mcm UMNO.

    ReplyDelete

  11. Harakah tak laku
    Bil letrik dah takleh bayar
    Tong milo dah takde sapa gi ceramah lebai

    TAPI
    gi London jumpa Raja Mancester siap rombongan ada TITM
    Sblum tu London-Turki ulang-alik2 tu dr mana dtg duit?

    Klu bukan songlap=gelap dr mana sumber dtg duit siap buat 'Multaqo' kat Ganu abih lebih 1juta ari tu!?

    Masa buat pitnah pilkuda barua n broka serta maki hamun anjing babi dan taik heboh pecah satu donia..

    BILA,
    bab dpt upah songlap dedak=gelap juta2 senyap sunyi dan siap nafi seolah2 semua org mcm walanuns2 siku lutot yg tolol n buta mata hati hihihi..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.