Wednesday, February 8, 2017

Sulbi-menyulbi Tu Benda Apa?

Madu tualang power! Click here



Bukan nak menghina ulamak, cuma terasa jelek bila ada perkataan yg lebih tepat dan mudah difahami dalam Bahasa Melayu, tapi masih mahu menggunakan Bahasa Arab.

Sulbi-menyulbi hapa?

Betul, berpahala bila belajar & boleh bertutur Bahasa Arab, Malahan dinaikkan satu darjat.

Akan tetapi Dol, 

kalau orang Melayu pun terkebil-kebil tak paham, apatah lagi China & India. Ini Tanah Melayu lah. Ada menteri Pak Arab sana petik-petik pantun ka, peribahasa ka, bila bercakap dgn rakyat dia? 

Kahkahkahkah!!!
Kahkahkahkah!!


Sekali lagi nak tanya ni, sulbi-menyulbi tu hapa? Kah kah kah!!!

Tak kuasa aku nak mencari maknanya & begitu jugak lah berjuta rakyat Msia yg senasib dgn aku. Kahkahkah!!

Dah berair berlendir satu Msia ni kena wassatiyah, lagi lu mau tambah sulbi-menyulbi.

Tak kan kot sulbi tu maknanya dedak?

Kahkahkahkah!!!
Kahkahkahkah!!

No comments:

Post a Comment

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.