Wednesday, November 29, 2017

Rasuah Pegawai Zakat Guna Perbankan Islamik

Madu tualang power! Click here


CEO Zakat P Pinang didakwa rasuah lagi

       
Selepas dua kali didakwa di mahkamah sebelum ini, Ketua Pegawai Eksekutif Zakat Pulau Pinang (ZPP) sekali lagi dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di Butterworth atas pertuduhan rasuah.
-------------------------------------------------------------------------------


Kahkahkah!

Apa benda ni Dol?

Pegawai zakat pun kena tuduh rasuah?

Kahkahkah!

Ini kes berat.

Tapi harus dipuji, beliau dituduh melakukan rasuah yg mana dalam pertuduhan perlakuannya itu, beliau menggunakan Hong Leong Islamik.

Perbankan Islamik.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Sekurang2nya, tak mengarut sampai menyimpan dedak dalam gudang Affin Bank.




Friday, November 24, 2017

Meniaga Majlis Konvo Tadika Lagi Untung

Madu tualang power! Click here

Untung kaw-kaw!

Memaksa budak Tadika memakai jubah, mortar board, beratur dan menerima scroll di atas podium adalah satu penderaan mental.

Sepatutnya seusia begitu, budak2 itu dilatih dahulu cara menggonyoh jubur tahik yg betul supaya serdak-serdak tahik yg melekat dijubur tanggal sepenuhnya demi kebersihan.

Tak guna ajar doa makan, doa tidur, sembahyang, doa masuk jamban tapi basuh ponggong pun tak bersih. Kan?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Main konvo-konvo ini pun satu bentuk perniagaan.  Cuba tanya tauke kompeni main konvo-konvo ini, ada kena mengena dgn guru besar, guru kelas, tauke kantin, pengerusi PIBG, AJKKKKK PIBG?

Kahkahkah!

Jgn tak tau dah ada sekolah buat majlis konvo Tahun 6 Di hotel. Rabak pocket mak bapak.

Lagi pun, konvo Tahun 6 ni konvo untuk kaplebuto hapa?
Kahkahkah!

Melayu ni cukup pandai meniru org putih. 

Mula-mula buat konvo-konvo, kemudian buat majlis tari-menari tamat Darjah 6.

Waktu mendaftar Tingkatan 1, perut dah boyot mengandung 2 bulan.

Kahkahkah!

Tadika Cina & sekolah Cina ada ke main konvo-konvo ni? Cikgu-cikgi sekolah chinchong tak ada stim lah nak mengurus acara mcm tu. 

Kahkahkah!

Dol,

Main konvo-konvo Tadika & sekolah-sekolah bumiputera Melayu Islam ini ialah perancangan halus, licik & amat jahat pendeta-pendeta Yahudi & Nasrani untuk melemahkan sosio-ekonomi Tanah Melayu amnya dan bumiputera Melayu Islam khususnya. 

Kahkahkah!

Pulak tu, balik rumah depa bekalkan jajan utk anak kau mencekik sampai cirit-birit.


Thursday, November 23, 2017

Tun Robert Mugabe

Madu tualang power! Click here



"Those who live by the sword, die by the sword", kata orang putih.

Tapi setakat ini tak ada gaya nampaknya Mugabe diktator Zimbabwe itu akan dipancung tengkuknya, walaupun kompom ramai rakyat Zimbabwe berdoa dikerat saja tengkuknya.

Mengikut hikayat yg memang tak boleh pakai, Mugabe & Dr Madey berkawan baik. Umur pun lebih kurang sama.

Ada lagi satu cerita yg langsung tak boleh pakai, kununnya Madey menghantar kayu-kayan Malaya secara percuma kpd Mugabe kerana kawan baiknya itu nak merasa berak dalam jamban kayu jati. 

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Mutakhir ini diberitakan Mugabe akan diperambat dari Zimbabwe sebagaimana Marcos diperambat dari Filipinos.

Mana Mugabe nak pegi?

Ada yg kata Mugabe akan berhijrah ke Gurun, Kedah kerana di sana cuacanya kering seperti di Zimbabwe dan juga member kamcingnya berkampung halaman di situ.

Kahkahkah!

Ada pro, ada cons bila Mugabe nak mai.

Tapi seeloknya ucaplah "marhaban ya Mugabe". Dia pun tak lama lagi dah, paling kuat lagi 10 tahun, padam.

Bagi la can kpd Mugabe utk bertaubat dan berbuat kerja amal di Malaysia.

Nanti byklah NGO merasa duit derma Mugabe & kot2 Mugabe nak jadi lagi champion, dia boleh sponsor orang pergi umrah.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Kompom dalam masa tak sampai 6 bulan, kita kena panggil dia Tun Mugabe.

Amacam Dol?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

https://www.malaysiakini.com/news/402633

Wednesday, November 22, 2017

Subuh Baru Cabut

Madu tualang power! Click here

Mungkin ada Melayu yg kembang kuncup lubang hidung bangganya durian Musang King telah memasuki pasaran China dan dijual dgn harga tak masuk akal.

Melayu ini kena reti basa Musang King yg top di China itu datangnya dari kebun Chinchong, bukan kebun Jamal Jamban.

Kahkahkah!

Rambutan kita yg dah travel satu pelusuk dunia itu pun lebih dikenali dgn nama Singaporean Lychee. Ini kerja Chinchong Singapore.

Jgn marahkan Chinchong, mereka pandai cari makan. Kita dapat makan bulu rambutan pun, syukur Msia masih aman.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Sekarang ni ada pulak sorang Chinchong bawak Ramly Burger ke US.

Kalau ikut otak Melayu kita, Chinchong ni cari bala. Mcm mana nak jual burger Ramly di US padat sendat dgn burger mereka sendiri?

Ini umpama menjual ABC di Alaska.

Kahkahkah!

Itulah kejadiannya kerana otak Melayu ini telah dibonsai dan dibantut HAMNO. Sampai masuk kubur kita bawak BRIM, dedak, ketuanan & Idop Melayu!

Kahkahkah!

Chinchong dah berjual durian, rambutan & burger Ramly ke serata dunia tapi kita masih meriah dgn tongkat Ali, pil kemut, pil meraung & terbaru ubat Subuh Baru Cabut.

Kahkahkah!
Kahkahkah!



http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/10/17/malaysian-style-ramly-burger-spices-up-the-big-apple/

Tuesday, November 21, 2017

Negeri Perak Paling Kurang Orang Gila

Madu tualang power! Click here

Dol,

kahkahkah!
kahkahkah!

Lu orang mana Dol?
kahkahkah!
kahkahkah!



Kelantan mcm mana boleh ranking no. 3 ni?

Kahkahkah!

Sabah & KL, tak ada sapa pelik. Tapi Kelantan?
Kelantan no. 3?

Kahkahkah!

Itu belum lagi dibanci mengikut lebai/tak lebai, songkok/ketayap atau walaon/non-walaon.

Kahkahkah!


Monday, November 20, 2017

China Passion & Malaysia 'Syiok Sendiri' Plan

Madu tualang power! Click here

An article written by ex Ambassador of Malaysia to China. A very good essay. Worth your time to read through.

---------------------------------------
I lived in Beijing from 1979 to 1981 as a diplomat and was back in China again earlier this month to attend a meeting. The pace of change in China is simply staggering.

When I first arrived in the country, China had no middle class. According to some economists, its wages were just above that of sub-Saharan Africa.

Most people lived in mud brick shacks and there were as many bicycles as there were people. Vegetables like cabbage were brought from the communes when available and dumped by the truckloads on the roadside; the smell of rotting cabbage was everywhere.

Deng Xiaoping, the paramount leader of China from 1978 till his retirement in 1989, was one of the most remarkable leaders I have ever had the privilege of meeting. He saw what many of his more ideologically inclined colleagues were too blind to see - that if a way could be found to release the industriousness, creativity and ingenuity of the Chinese people, there would be no stopping China’s rise to greatness. In my view, that was his greatest contribution to China.

And he set about changing China through the Four Modernisations policy. It was a big deal then, much the same way as One Belt One Road (OBOR) project is today.

Less than four decades after I first arrived in Beijing, the city is not just a world-class capital city, it is the capital of the world.

The millions of bicycles that once filled the streets of Beijing are gone, replaced by millions of cars both foreign and locally-made.

In the week that I was there for my recent meeting, China’s first locally-built aircraft carrier began sea trials while its first locally-built passenger plane took its maiden voyage.

Almost everything - airports, roads, mass transit systems, telecommunications - is new and more advanced than anything anywhere else. The old ‘hutongs’ (alleys) are all but gone, replaced by dazzling high-rise condos, shopping malls, stadiums, coffee bars and fabulously expensive restaurants filled not by expatriates but by locals.

Except for the famous historical landmarks, very little remains of the Beijing I first encountered in 1979.

Impatient to fulfil its destiny

The mindset shift is also striking. The people I talked to were confident about their future and proud of what had been accomplished. They were anxious to get the best education, learn new experiences, discover new business opportunities, seek ways to exploit new technologies, and were ready to move to the other side of the world if necessary in pursuit of their aspirations.

As a nation, there is an eagerness to be the best and the greatest, to climb the highest, go the furthest, to build the biggest, fastest and most advanced. It doesn’t take long for visitors to sense that this is a nation on the move, impatient to fulfil its manifest destiny as possibly the greatest nation in the world.

Above all else, it is the strategic thinking and planning behind almost everything that is China today that is impressive. A country like China does not rise that high that fast by happenstance but by careful planning, thoughtful implementation and dogged determination. It seems that when China settles upon a strategy, it pursues it with uncommon passion.

It would not be an exaggeration to say that never in the history of human civilisation has any nation been able to make such a technological, economic and social leap forward in such a short span of time as China.

That is the China that we must deal with and we better be up to the challenge if we are not to share the fate of lambs headed to the slaughterhouse.

It is not to suggest that China is evil or necessarily intent on subjugation; it’s just that the sheer asymmetry of its power and prowess automatically puts other nations at a huge disadvantage.

As I walked around Beijing in awe, I couldn’t help reflecting on our own nation’s journey over the last 35 years or so. In many ways, witnessing China’s exponential rise to greatness also forces us to come to terms with our own performance, our own vulnerabilities and shortcomings. It is a depressing exercise to say the least.

During then prime minister Dr Mahathir Mohamad’s visit to China in November 1985, for example, a few Proton Saga were given to a Beijing taxi company as part of the effort to gain publicity for the recently launched Malaysian-made car. Admiring crowds gathered around the Proton wherever it was displayed, astonished that a small developing country like Malaysia could produce its own cars. It was a proud moment for those of us who were there.

Some 37 years later, here we are desperately looking to China to rescue Proton from total collapse. In 1985, China produced about 6,000 cars annually; by 2008, China’s annual production had surpassed that of the United States and Japan combined.

Time and again, we seem to have squandered the lead we had through corruption, mismanagement and misguided policies or wasted resources on hair-brained schemes. Worst of all, we never seem to learn anything from our follies because we keep repeating them.

Unproductive, self-defeating exercise

While China was taking giant strides forward with its Four Modernisations programme, we were arguing over language, race and religion. Instead of building a world-class system of education, we were politicising it and pretending that just calling our universities great would make it so. While other countries were going out of their way to attract the best minds in the world, we were driving them away with bigotry and prejudice.

While China’s leaders were experimenting with ways to release the creativity, ingenuity and industriousness of all its people, our leaders were stifling it with discriminatory programmes and self-defeating policies.

Even now, when countries like China are focused on technological innovation and strategising how to seize global leadership, we are obsessed with religious laws, what people wear or who’s sleeping with whom, never mind that all these things do absolutely nothing to improve our productivity, enhance our competitiveness or prepare us for the challenges ahead.

Of course, we have our great plans - Vision 2020 and now TN2050 - but we have neither the patience nor the determination of China to do whatever is necessary to bring it to fruition. In the end, it’s all just hype, a “syiok sendiri” exercise, and we know it.

To be sure, Malaysia has made impressive advances as well but surely it is far less than what could have been achieved when measured against our potential.

How do we face external challenges and an increasingly competitive global environment with so much internal baggage? If we cannot get our act together, if we cannot exorcise the demons within, how can we ever hope to face the dragon without?

Sunday, November 19, 2017

Brunei Rugi Besar

Madu tualang power! Click here

Ramai yg tak tahu, disebalik kemewahan & kemakmuran yg dikecapi rakyat Brunei sekarang ini, rupa-rupanya mereka sedang rugi besar.

Mereka rugi ya amat besar kerana tidak menyertai Persekutuan Tanah Melayu dulu.

Sekarang mereka cemburu ya amat terhadap kemudah2an yg dinikmati rakyat Msia seperti:

1. Kemudahan dalam bentuk Brunei bukan saja akan di kenakan cukai utk hasil minyak, malah 95% hasil minyak akan pergi ke Pusat. Tinggal 5% untuk Brunei. Kahkahkah!
2. Pendapatan rakyat Brunei mungkin akan sama dengan Sarawak iaitu RM30,000 berbanding dengan sekarang RM62,000 (USD 20,000), adil dan saksama.
3. Rakyat Brunei akan membeli minyak dengan harga yang lebih mahal dari sekarang iaitu RM1.90 seliter utk RON95 berbanding sekarang RM0.90 (B$0.36) Kahkahkah!
4. Rakyat Brunei yang hendak melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi akan terpaksa meminjam dari PTPTN dan dikenakan Riba. 

Kahkahkah!
Kahkahkah!
5. Sindrom ramai orang luar Brunei yang memegang jawatan tinggi dengan gaji mahal di sektor Minyak dan Gas akan berlaku tanpa ada apa-apa bunyi bantahan dari pemimpin tempatan Brunei. Rakyat Brunei akan di beri jawatan peringkat rendah dgn gaji yang rendah juga.
6. Harga kereta import akan mahal dan rakyat Brunei akan ramai yang terpaksa beli Proton dan Perodua.
7. Jalan antara bandar di Brunei akan menjadi jalan satu lorong untuk sehala yang berombak2 dan berlubang. Dan kebanyakan di tampal pelbagai kali hingga rupanya macam kek lapis Sarawak.

KAHKAHKAH! KAHKAHKAH!
KAHKAHKAH! 
https://suaramedia.org/patutlah-dulu-negara-brunei-tolak-tak-nak-masuk-malaysia-akhirnya-terbongkar-juga-sebab-sebabnya/

Saturday, November 18, 2017

Zahid Hamidi Melawat Anwar Ibrahim Pulak Dah

Madu tualang power! Click here


Mari kita menafsir dan buat-buat pandai menafsir gambar di atas.

Sebelum itu kita kembali ke zaman dahulu, yakni zaman Mahafiraun.

Senarionya sama. Dulu pun Mat Nuar masuk hospital setelah ditinju & dikarate setengah mampus oleh Rahim Noor, tapi sekor habuk tak berani pergi melawat.

Usahkan melawat, nak menangis kasihankan Mat Nuar pun depa tak berani. Cuba-cuba menangis, tapi yg keluar air kencing takutkan Mahafiraun.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Kita kembali ke gambar di atas. Tgk riak muka dua org anak Anwar. Muka-muka ini telah membesar tanpa kasih bapa yg asyik kena penjara. Kompom budak2 tu berzikir, "cepatlah kau berambus baju kuning, cepat berambus, aku lama dah berdiri ni".

Kahkahkah!

Tgk pulak muka bini Zahid yg happy macam masuk fun-fair, ingat Najib suka ke? Ingat Najib tak reti2 ke?

Piirah! Laki kau tak akan jadi PM punya. 

Kahkahkah!

Tgk kelaku Si Zahid, kompom dlm hatinya itu berkata-kata, "nak pegang ke tidak tangan Anwar ni, bukan org lain dia ni dulu boss lama aku".

Tak usah pegang. Nanti keluar pulak cerita ekzos Zahid. Cukup tak senonoh politik Msia ni.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Apa pun, syabas kpd PM & TPM sudi melawat Anwar. Politik ni kena pandai, hari ni kita penaik harga petrol, esok kita melawat Mat Nuar, lusa kompom ramai Melayu bercita-cita nak pangkah HAMNO.

Kahkahkah!

Menteri Afrika Menganjeng Menteri Bumiputera Melayu Islam

Madu tualang power! Click here

Semasa berucap Di Wilson Center, Washington, Amerika Syarikat beberapa tahun lalu, bekas PM Kenya Raila Amolo Odinga pernah menganjeng-nganjengkan pemimpin bumiputera Melayu Islam Malaysia.

Kahkahkah!

Dulu kita menganjeng-nganjengkan Indonesia, skrg satu dunia menganjeng-nganjengkan Msia.

Kahkahkah!

Di bawah adalah ulasan beliau.

-----------------------------------------------------------------------------

Beliau mengulas dengan sebuah jenaka berkaitan sebuah negara Afrika, yang hanya dirujuknya sebagai 'Negara X'.
Katanya, rombongan dari Negara X diketuai seorang menteri melawat ke Malaysia dan ditunjukkan projek-projek pembangunan oleh menteri kerja raya Malaysia.


Selepas itu menteri Afrika itu dibawa ke rumah menteri Malaysia yang besar, terdapat kolam renang dan lamanya sebesar setengah ekar.

“Dia tanya menteri (Malaysia) itu, 'Macam mana kami dapat semua ini?' Menteri itu bawanya ke beranda dan berkata; 'Nampak jalan di sana?” Lelaki itu kata 'ya'. Dia (menteri Malaysia) jawab, '10 peratus di sini' (rumah),” katanya disambut gelak ketawa orang ramai.


Tidak tamat di situ, Raila menyambung ceritanya, selepas setahun, menteri Malaysia itu membuat lawatan balas ke Negara X dan turut dibawa berjalan-jalan sekitar negara itu dan ditunjukkan projek pembangunan.


Di sebelah petang, kata Raila lagi, menteri Malaysia itu dibawa untuk makan malam di rumah menteri Negara X.
“Dia masuk ke laman. Lamannya sebesar 5 ekar. Bila masuk ke dalam, dia dapati semua perabot diimport dari Eropah, dan banyak benda keemas-emasan. Dia nampak kolam renang bersaiz Olimpik.
“Dia (menteri Malaysia) tanya (menteri Afrika) bagaimana dia dapat semua ini.


“Dia dibawa ke beranda. 'Kamu nampak jalan di sana?'. Menteri Malaysia itu tidak nampak sebarang jalan. Kemudian, dia (menteri Afrika) itu memberitahu, “Seratus peratus di sini (rumah ini).”


https://www.malaysiakini.com/news/402337

Friday, November 17, 2017

Apalah Sangat Anwar Ibrahim

Madu tualang power! Click here


Kalau YB-YB dari HAMNO tak melawat Mat Nuar, tak ada sapa kisah.

Satu Malaya tahu betapa mereka telah lama mendiami lubang ekzos Saiful BauKari, kalau keluar nanti kena matahari. Panas!

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Sekarang mari kita saksikan kot2 ada lebai-lebai yg dikutip Mat Nuar dari bucu-bucu meja, yg sekarang bergelar YB, sudi mencemar sarban 5 kilo utk singgah berziarah.

Kahkahkah!

Sebenarnya, bukan lebai-lebai itu tak hingin ziarah.

Ada beberapa faktor menghalang;

1. ramai sgt pergi, kecoh hospital.
2. kekangan dari pihak penjara.

Juga kerana lebai-lebai ni pun ramai yg dah berumur dan penyakit pun byk dah bersarang dalam badan.

Fobia pergi hospital.

Takut dia yg kena tahan.

Kahkahkah
kahkahkah!

Tuesday, November 14, 2017

Vendor Bumiputera Melayu Islam Di Proton Akan Menumpu Kilang Basikal

Madu tualang power! Click here

Mereka itu yg kebanyakkannya bumiputera, berpeluang menjadi vendor Proton bukan sebab barang berkualiti, tapi lebih kepada faktor 'si anu kenal si ani'.

Vendor-vendor tak berkualiti yg selama ini mencari makan dgn Proton itu sebenarnya kebanyakkan dari mereka hanya layak menjadi vendor kilang basikal sahaja.

Baguslah kalau kena perambat dgn tauke Cina China. Baru ada akai. Selama ini dok sedap pulas stering Merc, bolehlah pulak merasa nikmat menunggang Kancil. Kahkahkah!

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/11/10/proton-vendors-struggling-to-keep-up-with-chinese-manufacturers/

Monday, November 13, 2017

Tak Kena Gaya, Razman Mendapat Akibat Lagi

Madu tualang power! Click here

Satu lagi saman fitnah menanti Bendahari Pas Pusat

Pengerusi Biro Undang-undang AMANAH (Kanun), Hanipa Maidin memberitahu satu lagi tindakan mahkamah akan dikenakan terhadap Bendahari Pas Pusat, Razman Zakaria berhubung fitnahnya kepada AMANAH.
Menurutnya, saman itu ekoran status Razman berserta poster di Facebook pada 19 Jun 2016 yang mendakwa penubuhan AMANAH khusus untuk orang Melayu sebagai proksi DAP.
--------------------------------------------------------------------------------------

Tak kena gaya, Razman Zakaria bakal mendapat akibat lagi.

Sebenarnya, tak perlu susah payah turun naik court.

Perkara saman menyaman seperti ini boleh dielakkan.

Cuba buat macam satu lobai Terengganu yg telah terlepas cakap, kemudian mengambil keputusan memandu Q7 Audi terbaru yg berharga ratusan ribu ringgit itu ke Perlis berjumpa Dr Mohamad Asri dan meminta maaf.

Sampai Perlis beliau disambut mesra, dapat makan murtabak free, pekena kopi O, sembang-sembang lebih kurang dan bila tiba waktu mahu pulang, lobai Terengganu itu telah dipeluk mesra sesama Melayu sesama Islam.

Kahkahkah!

Soalan cepu emas sekarang, sapa nak peluk Razman kalau dia nak bertandang mintak maaf?

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Yakinlah, ramai dari Amanah yg sanggup berbuat begitu.
Tak ramai dari Amanah yg poyo-poyo jaga bau serban & jubah macam sesetengah lobai dari PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia).

Kahkahkah!

Sunday, November 12, 2017

Anwar Ibrahim Baru Selesai Menjalani Pembedahan Bahu

Madu tualang power! Click here

Disalin dari FB Zukri Aksah dan ditempekkan di sini.

Hari ini saya doakan keselamatannya, Anwar Ibrahim dia akan ke bilik bedah dalam operasi yang mengambil masa tiga jam dengan kaedah pembiusan penuh ingat... dia bukan ke situ dari rumah yang penuh dengan keriangan ahli keluarga bukan juga dari kantor yang penuh sapaan mesra rakan sekerja dia ke situ dari penjara ya, dari penjara yang penuh dengan tekanan yang membara dia menyanggupi untuk bertarung nyawa dalam kondisi paling tidak selesa.

Dialah Ketua Umum Pakatan Harapan Pakatan Harapan yang dituduh penyangak Pakatan Harapan yang dikata biawak hidup yang lebih bahaya ALLAHU! siapakah yang tega berkata begitu dari balik serban dan jubah panjang sedepa Anwar Ibrahim inilah yang menyerah diri pada sistem semata-mata mahu membuktikan sistem yang dilawan ini adalah korup zalim dan jahat sudah berapa ramai yang menangguk labadari penyerahan dirinya ini? dia sudah korbankan segalanya ke tahap yang kita rakyat biasa tidak akan mampu membayanginya dari kebebasan hingga kesihatannya apa yang dikejarnya? adakah mahu menyangak kuasa?

GILA sungguh orang yang menuduhnya Sungguh, saya bukan pengkagumnya sejak dari zaman saya bergelar mahasiswa tapi yang membuat saya bangkit juga adalah kerana apa yang diperbuat padanya dari 1998 hingga hampir 20 tahun selepasnya telah menginjak karamah insaniyah dan bila pemimpin tidak lagi menjaga maruah dan keselamatan diri rakyatnya.

Imam Ghazali menitipkan pada saya pemimpin itu tidak lagi layak untuk berada di puncak kuasa! 

RE FOR MA SI!

Saturday, November 11, 2017

Razman Zakaria Maintain Steady Sihat Walafiat

Madu tualang power! Click here



PJ Perak masih cargas seperti biasa. Gambar di atas sebagai saksi. Kalah kes dgn Nizar tidak mengapa-apakannya. Perkara kecik sahaja, katanya.

kahkahkah!

Al fadil Sohibus samahah al ustaz Tuan Guru Razman Zakaria ini aktif orangnya. Mana boleh duduk diam selaku PJ Perak. Tiap2 hari ada program serata Malaya.

Tapi syeikh, sepatutnya yg dahulu, didahulukan. Alangkah molek kalau bayar saman RM200K kpd Nizar dulu, settle semua yg tersangkut.

Bukan apa, ajal maut tak kira tempat & ketika. Tengah sujud pun orang boleh mati.

Kahkahkah!

Durian ni bahaya syeikh, mengandungi kolestrol tinggi, lemak tepu tinggi, ajinomoto dan MSG yg banyak. Bahaya. Ramai dah tergolek dog.

Orang dah berumur, orang ada sejarah sakit jantung kencing manis buah pinggang, batu karang, selsema, batuk kering, gila, sawan, demam kepialu, stroke & macam2 lagilah, baik berawas-awas dalam membaham durian.

Kahkahkah!

Kalau dah settle urusan dgn Nizar, nak makan durian sekali dgn akar-akar pokokya sekali pun tak apa.

Namun begitu, diucapkan syabas kepada Tuan Haji, bak kata pepatah orang putih, "eat now, worry later"

Oh yeah. Kahkahkah!

http://malaysiadateline.com/razman-makan-durian-selepas-diperintah-bayar-rm200000/

Friday, November 10, 2017

Semua Orang Ada Satu Injap

Madu tualang power! Click here

Najib di Parlimen: Datang 10.04 pagi, balik 10.12 pagi

 9 Nov 2017, 5:58 pm      9 Nov 2017, 6:09 pm
Ahli Parlimen Kelana Jaya Wong Chen hari ini membidas penampilan singkat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang hanya selama lapan minit di Dewan Rakyat, 13 hari selepas beliau membentangkan Bajet 2018.

----------------------------------------------------------------

Jgnlah kita ini, oleh kerana PM kita tidak sewarna bulu dgn ideologi politik kita, akan terus-terusan dibantai segala macam gerak-geri kelakunya.

Kahkahkah!

Harus diingat, Najib ini sudah pastilah pemakanannya seperti kita Melayu juga. Pagi-pagi ada nasik lemak, ada roti canai, ada nasik kerabu, ada lontong, ada nasik impit, bakso dan lagi pedas lagi lah mantap. 

Makan pedas2, pekena kopi O, kemudian paw Dunhill member sebatang. Puhhh.. kelam dunia.

Sesetengah rakyat marhaen nak jimat duit akibat petrol makin mahal, makan pagi Mee Maggi. Mee Maggi ni, cepat dimasak sedap dimakan, cepat ke jamban.

Kalau injap dah tak kuat, boleh bersembur Mee Maggi.

Kahkahkah!



Thursday, November 9, 2017

U-turn Husni Hanadzlah Bukanlah Petanda PRU Dah Hampir

Madu tualang power! Click here


'Liwat III': JAWI siasat aduan qazaf pada Husni

 8 Nov 2017, 8:00 pm      8 Nov 2017, 8:28 pm
Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) akan menyiasat aduan terhadap  bekas menteri kewangan kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah atas tuduhan qazaf.
-----------------------------------------------
Percayalah, 'ilmu liwat' ini amat mudah dipelajari dan dipraktikkan.

Bomoh 'ilmu liwat' pertama di Malaya ialah Mahafiraun. Mahafiraunlah mempelopori 'ilmu liwat' dalam menjatuhkan musuh politiknya.

Manusia pertama di Malaya yg terkena sumpahan 'ilmu liwat' ialah Mat Nuar & hinggalah ke hari ini beliau masih berjuang menegakkan barangnya bahawa beliau ialah manusia lelaki normal yg hanya bernafsu terhadap perempuan, bukan terhadap lubang ekzos Azizan atau Saiful Baukari.

Barang harus diberi ingatan kepada pemakan dedak & lebai-lebai tak cukup haul bahawa, Mat Nuar dipenjara buat pertama kali dahulu adalah disebabkan tuduhan salah guna kuasa, bukan main lubang ekzos Azizan.

Hitler pun turut menggunakan 'ilmu liwat' dalam menjatuhkan orang no. 2 dalam partinya. Jangan tak tau.

Apa nak heran?

Kalau Tuan Haji Husni pun turut nak menggunakan 'ilmu liwat' dalam percubaan menjulang pucuknya dalam arena politik, silakanlah.

Kahkahkah!

Sebenarnya Tuan Haji Husni ini tak ada apa-apa istimewanya pun. Tuan Haji ini tak akan ke mana-mana pun. Cukuplah sekadar dia akan diingati sebagai salah seorang pemain faktor liwat yg termengah-mengah, menjelejeh air liur & terjelir-jelir lidah berbahas di parlimen mengatakan Mat Nuar dah menaji lubang ekzos anak buah dia pulak dah.

Pulak dah!

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Tuan Haji ini kena dibagi tau sikit, faktor kuat PRU makin hampir ialah bila mana munculnya Saiful Baukari singgah bersumpah dalam masjid mengatakan 'yahanu'nya telah ditaji Mat Nuar.

Kahkahkah!

Macam ginilah Tuan Haji, untuk lebih melariskan karier politik Tuan Haji dalam HAMNO, apa kata Tuan Haji sendiri mengaku bahawa ekzos Tuan Haji sendiri pernah ditaji Mat Nuar?

Toksahlah babit-babitkan anak buah.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Sunday, November 5, 2017

Lebai Bucu Meja

Madu tualang power! Click here

Kemalangan Anwar: Ada sesuatu tak kena - HARAPAN

       
Selepas lebih sebulan konvoi kenderaan yang membawa Datuk Seri Anwar Ibrahim terbabit dalam nahas jalan raya, anggota parlimen Pakatan Harapan (HARAPAN) hari ini mempersoalkan mengapa kerajaan tidak menjalankan sebarang siasatan berhubung perkara itu.
-----------------------------------------
Kalaulah yg terbabit itu anak menteri atau cicit tiri menteri, jalan akan ditutup serta merta, sampel tar simen batu bata akan dikopak dari atas jalan utk dibuat kajian, anjing2 pengesan akan berkejar mencari kenderaan yg terbabit dan helikopter akan muncul segera utk mengangkut mangsa ke hospital mewah berdekatan.

Tapi yg terbabit ialah Mat Nuar. Pergi la GH, dapat pain-killer.

Kesian Mat Nuar.

Dijel, dituduh main lubang ekzos, ditelanjang bulat, pernah kena tinju, pernah kena ISA, disyaki pernah kena cynide, segala benda yg perit-perit Mat Nuar dah rasa dan terbaru konvoi kenderaan yg dinaikinya terbabit dalam nahas jalanraya.

Mat Nuar inilah orangnya yg seketika dulu melaungkan reformasi seterusnya berjaya mengangkat non-lebai dan ramai lebai dari bucu-bucu meja, sekarang bergelar YB Parlimen & YB Adun.

Namun haramzadehnya, sekor lahanat pun tak ada nak bersuara ada sesuatu yg pelik dgn nahas itu.

Sehinggalah Datuk Johari Abdul cuba memukul canang. Itu pun setelah lebih sebulan insiden tersebut berlaku.

Dol, 

lu jangan tanya geng lobai sarban 5kilo PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia). Sia-sia. 

Tak ada masa dah untuk Mat Nuar.
Depa dok sibuk berebut nak pergi London sekarang ni.

Kakahkah!
Kahkahkah!

Ajernye jelebor sungguh.

Thursday, November 2, 2017

Rombongan Abg Aji Ke Kota London

Madu tualang power! Click here

Hadi perlu failkan pembelaan jawab dakwaan Clare, kata peguam


 | October 30, 2017
Kegagalan berbuat demikian akan membantu editor Sarawak Report mendapatkan keputusan yang memihak kepadanya, kata S.N Nair.

PETALING JAYA: Datuk Seri Abdul Hadi Awang harus memfailkan pembelaan bagi membersihkan perdana menteri daripada tuduhan, sebagai jawapan kepada dakwaan Clare Rewcastle Brown bahawa presiden PAS itu berkomplot dengan Datuk Seri Najib Razak atau ejen beliau untuk mengekploitasi satu kes mahkamah di London, kata seorang peguam.
S.N Nair berkata perkara itu mesti dilakukan dalam tempoh masa yang ditetapkan peraturan mahkamah British.
--------------------------------------------------------------------------------------------



Dol,

London bukannya dekat. Nak pergi London bukan seperti dari Marang nak ke Pasir Mas atau Temerloh.

Kahkahkah!

Cuacanya berbeza sangat dengan cuaca kita. Ada 4 macam musim. Kalau kena musim sejuk Dol, habis batu geliga menggigil. Kencing pun jatuh berketul-ketul. Itu yg orang panggil 'Eskimo Pissing'.

Kahkahkah!

Belanja di kota London mahal Dol. Jgn cuba check harga sotong, harga budu dan bermacang-macang makanang laut yg laing. Tak sama rege dgn Pasor Kuale Besuk.

Kahkahkah!

Nak pergi London, kena check pihak kastang Dol. Letih menjawab, ini ubat apa? Ni air apa? Minyak ni nak buat hapa? Apa pasal banyak sangat ubat ni??

Krim pun bawak, nak buat apa krim ni?!

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Lagi satu Dol, bagi la orang lain pulak nak ikut rombongan ke London. Jangan la asyik muka-muka itu juga. Orang lain nak jugak ber'London Bridge'.

Kahkahkah!

Wednesday, November 1, 2017

Tarbaek Dari Facebook: Halloween Pesta Hantu Puaka

Madu tualang power! Click here


Gambor ini teman kutip dari FB.

Ajernye jelebor sungguh!! 

Kahkahkah!

Sekor Lagi Jelmaan Mat Maslan

Madu tualang power! Click here


'Penutupan 5 Giant tiada kaitan ekonomi negara'

       
Penutupan lima cawangan pasar raya Giant tiada kaitan dengan keadaan ekonomi negara seperti yang digembar-gemburkan oleh sesetengah pihak, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hamzah Zainudin.
------------------------------------------------


Sememangnya telah menjadi satu doa pekedai-pekedai runcit kecil supaya semua pasaraya-pasaraya besar seluruh negara jatuh bangkrap.

Ini kerana pekedai runcit kecil tak akan mampu bersaing dgn pasaraya besar seperti Giant, Tesco, AEON Mall & macam2 lagi pasaraya besar yg diizinkan masuk oleh pemimpin HAMNO.

Pekedai runcit kecil tidak akan mampu bersaing dari segi keselesaan yg ditawarkan pasaraya besar. Kompleks berhawa-dingin dan juga segala mak nenek barangan ada didalamnya, dari pampers budak hinggalah kepada pampers mak budak.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Pekedai runcit kecil juga akan tewas dari segi harga. Pasaraya besar mampu menawarkan harga yg lebih rendah memandangkan keupayaan mereka dari segi modal untuk memborong barangan dalam kuantiti yg besar yg sudah tentu jauh lebih rendah harganya.

Pekedai runcit kecil Melayu khususnya ramai yg telah gulung tikar kelambu sejak kehadiran pasaraya besar akibat pembeli dari golongan Melayu sendiri yg tidak menyokong perniagaan sebangsa & seagama dan juga kerana pembeli Melayu lebih suka ke pasaraya besar yg berhawa-dingin, lantai licin berkilat & juga boleh cakap orang putih dalam McD yg banyak terdapat di pasaraya besar.

Kahkahkah!

Giant bungkus bengkrap bukan sebab orang Melayu dah sedar diri & beralih membeli di kedai peruncit Melayu.

Giant bungkus bukan sebab pembeli Melayu telah beristighfar mengurut dada & insaf bahawa perbuatan mereka membeli-belah di gedung asing itu tidak akan membawa kemakmuran kembali kepada bangsa Melayu.

Juga bukan sebab kuasa beli dari orang Melayu yg akan menaikkan gaji tukang sapu, tukang cuci & cashier Melayu.

Kahkahkah!

Giant bungkus sebab kuasa membeli dari semua golongan tidak sehebat dahulu.

Kuasa membeli ini jatuh disebabkan nilai ringgit yg telah jatuh terkelepuk sejak Najib mengambil alih pentadbiran.

Nilai ringgit yg rendah memaksa Giant membayar lebih untuk barangan impot, sekaligus menaikkan harga barang dikaunter.

Harga barang dikaunter yg tinggi & ditokok tambah GST & segala macam lagi cukai keliling buah pinggang membuatkan pembeli tak hingin mengisi petrol yg harganya RM2-20 seliter semata-mata untuk pergi ke Giant dan berlegar-legar setengah jam dalam panas untuk mencari parking.

Ramai yg telah menggantikan beras dgn ubi kayu yg ditanam di belakang rumah.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Datuk Seri di atas tak tahu menahu pun urusan jual-beli di pasaraya. Apa yg dia tahu? Bukan dia pernah beratur beli barang pun. Semuanya dibuat bibik-bibik & gundik-gundik & inang-ina.

Cakap berbuih-buih air liur memang senang. Sedarlah diri ditanggung makan minum duit kerajaan. Malulah kat kucing kurap belakang rumah, buat open house raya pun guna duit peruntukan.

Kahkahkah!
Kahkahkah!



Tuesday, October 31, 2017

Penyakit Mat Maslan Yg Mudah Berjangkit

Madu tualang power! Click here

Minyak masih disubsidi, dedah Irwan Serigar

       
Dalam rancangan rasionalisasi subsidi 2014, subsidi minyak sepatutnya sudah dimansuhkan.
Bagaimanapun, sekarang – tiga tahun selepas itu – Ketua Setiausaha Perbendaharaan Tan Sri Irwan Serigar Abdullah mendedahkan ia sebenarnya masih berjalan.
------------------------------------------------


Ada 2 perkara penting yg perlu diketahui di sini;

1. Kaplevuto-abah-sapa-berjambul subsidi petrol ni menatang hapa? Kahkahkah!

Aplanchaw punya subsidi kalau harga petrol masih mahal. Subsidi sepatutnya menurunkan harga barang. Kalau ikut gila Mat Maslan 3.85, GST pun menurunkan harga barang. 

Kahkahkah!

2. Si Serigar ini menteri. Dia tidak berpijak dibumi nyata, dia berada diawang-awangan.

Dia tak tahu pun turun naik harga petrol. Dia fikir harga petrol sama sahaja dgn harga 65 tahun dulu.
Kahkahkah!

Si Serigar ini sampai mati pun agaknya dapat petrol percuma, sebab dia pegawai kerajaan kelas atas-atasan. Dia tak tahu pun nak isi petrol macamana, kerana dia ada drebar yg digaji kerajaan untuk membawanya ke sana ke mari & merangkap juga tukang isi petrol kereta dia.

Kalau disuruh Si Serigar ini mengisi petrol ke dalam kereta, mungkin dia akan bukak hood depan dan isi petrol ke dalam radiator. Dia bukan tahu satu hapa. 

Manusia kalau dah otak low level macam ini, kalau ditanya pun apa yg sesuai digunakan untuk mencuci cermin depan kereta, mungkin dia jawab, "Cuci dgn petrol la"

Kahkahkah!

Phewww... kahkahkah! Kahkahkah!



Monday, October 30, 2017

Lebai-lebai Suka Yg Botak & Licin-licin Belaka

Madu tualang power! Click here

Komisyen balak diguna untuk beli Wisma Tok Guru, dedah Husam

Kelulusan kawasan balak seluas 5,500 ekar kepada tiga buah syarikat yang dimiliki orang yang sama didedahkan sebagai modus operandi untuk membiayai pembelian tapak Wisma Tok Guru.
Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan, Datuk Husam Musa berkata, beliau dimaklumkan secara jauh bahawa salah seorang ADUN Kelantan telah mengutip sejumlah wang daripada pengarah syarikat yang terlibat.
----------------------------------------------------------------------------------


P/raya akan datang akan terserlahlah perebutan maha hebat utk menjadi calon PRU di kalangan org2 kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia).

Politik ini utk merebut kuasa. Dapat kuasa boleh merebut peluang buat duit yg mudah.

Cara paling mudah buat duit ialah dgn memohon tanah hutan kerajaan negeri atas alasan utk dijadikan kawasan perladangan.

Apabila permohonan lulus, tanah hutan itu akan dibersihkan dan segala pokok kayu ditebang dan seterusnya dijual sebagai balak.

Kemudian barulah operasi perladangan bermula.

Yg memohon biasanya tak ada pengalaman dan modal utk kerja perladangan skala besar. Mereka cuma menumpu kepada durian runtuh hasil balak. Hasil balak ini tidak memerlukan banyak kepakaran dan modal. Manakala mengelola tanah pertanian seluas 5 500 ekar bukan perkara mudah.

Kebanyakkan mereka yg dapat tanah tersebut akan menyerahkan kepada pihak lain utk tujuan perladangan.

Hasil balak sahaja sudah cukup untuk membuncitkan perut anak cucu cicit hingga 7 keturunan.

Senario diatas boleh dilihat secara begini,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia)' telah memberi kelulusan kepada pengerusi jawatankuasa tanah Kelantan iaitu,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia)' itu juga untuk meluluskan pemberian tanah milik kerajaan negeri seluar lebih 5500 ekar kepada Akademi Yakin yang dipengerusikan oleh,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) itu juga dan diserahkan konsesi kepada tiga syarikat yang ada kaitan dengan,

'Orang kuat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) itu juga... 

Habis botak licin hutan-hutan. Puak-puak ni kalau dibagi peluang, dgn orang-orang asli sekali depa nak jual.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Walaon dapat hapa?
Letih memancing tak dapat-dapat cabutan bertuah, nak berak pun kambus pasir, air tak disediakan.

Kahkahkah!
Kahkahkah!