Wednesday, May 24, 2017

Penampor Mat Over Telah Mengalahkan Undian TIME

Madu tualang power! Click here

‘In which town is Trump more popular than Najib?’


Salleh Said Keruak says the so-called Time opinion poll is not relevant to Malaysian politics and will not really sway public opinion

---------------------------------------------------------------------------------------


Ayahanda PM kita telah terkenal disegenap pelosok dunia. Terkenal kerana satu perkara yg Tuan  Guru Haha kata perlu 4 saksi yakni, 1MDB.

Berbelas-belas negara yg terpalit dgn skandal yg diauta Jho Low ini telah pun membuat siasatan kecuali, Tanah Melayu Idop Melayu ini.

Kahkahkah!

Akibat dari skandal ini, majalah Time yg dikuasai Yahudi itu telah menyenaraikan Najib antara 5 pemimpin yg orang paling meluat seluruh dunia.

Kahkahkah!

Apa nak heran, Mugabe yg turut dibenci ulat taik itu pun masih kekal sampai sekarang. Kan?

Kahkahkah!

Tapi jgn silap, Lebai Wasatiyah masih ada para walaon dan Terengganu. Populariti Lebai Wasatiyah di Ganu sekarang telah melebihi Tuan Guru Haha.

Tuan Guru Haha tak kisah. Inilah namanya taawun, tabayun, lebaiyun. Kahkahkah! 

Dol, lu bukan walaon. Apa lu taw? Kahkahkah!

Kesan penampor Mat Over ini ibaratkan kalau Lebai Wasatiyah bertanding parlimen Marang nanti, dia akan menang percuma.

Kahkahkah!

Cuma sedikit pedoman buat Mat Over;

1. Kalau nak jilat, hati-hati nanti terjilat saluran najis.
2. Nak gosok nak jilat kena pandai. Kalau tak pandai, alamat jadi macam walaon. Usahkan dedak, karung dedak pun tak jumpa.

Kahkahkah!

Tuesday, May 23, 2017

Susah Azmin Ali Bini 4

Madu tualang power! Click here

Image result for pertemuan azmin ali exco PAS

Kalau dilihat betul2 gambar di atas, bini Azmin sebenarnya cuma 3.

3 orang tu dah memang masyuuk. Tak heran kalau Azmin nak perambat.

Cuma yg sorang lagi tu belum berapa masyuk, tu Azmin tengah tenteramkan dia la tu.

"Sabar la, nanti lepas PRU akan datang abang masuk la meminang. Abg janji"

Terkulat-kulat dia,

" Abang janji taw? Abang jangan kelentong taw?"

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Inilah dia tuan-tuan, penangan Madu Tualang Libang Libu.

Senget-benget si Azmin.

Kahkahkah!

Thursday, May 18, 2017

Sindrom Kurang Gula, Nasi Dagang & Mat Over

Madu tualang power! Click here

Image result for pour some sugar on me

Gula ialah salah satu bahan asas yg diperlukan tubuh badan kita.

Pengambilan gula dilakukan dgn menyudu gula secara terus ke dalam tembolok, melalui minuman dan pemakanan.

Keperluan gula utk seorang dewasa hanyalah satu sudu teh sehari shj.

Arwah atuk aku kuat minum manis sehinggakan separuh gelas tehnya dipenuhi susu pekat. Tapi dia tukang rumah yg berkerja keras, setiap kalori susu pekat manis itu digunakan sepenuhnya. Sehingga akhir hayatnya beliau bebas dari kencing manis, darah tinggi atau sakit jantung.

Tapi Dol, kalau lu kerja opis 9-5 buat tabiat macam tu, cepat lu meninggal.

Kahkahkah!

Budak2 telebih gula2 boleh menyebabkan mereka berkelakuan hyper-active. Kurang gula boleh menyebabkan kemurungan/depression. Manakala berlebihan gula menggemukkan, contohnya bini Lebai Wasatiyah.

Kahkahkah!

Kajian saintifik juga telah mendapati kekurangan gula boleh menyebabkan sistem tubuh badan tidak dapat berfungsi dgn baik.

Suatu ketika dahulu sebuah penjara di England dgn pengawasan ahli perubatan telah menjalan kajian terhadap sekelompok banduan, yg mana diet yg diberikan kpd mereka dalam satu tempoh tertentu tidak mengandungi gula.

Hasilnya menggembirakan. Semuanya jadi macam orang gila. Kahkahkah!

Juga tahanan-tahanan di Guantanamo Bay tidak diberikan gula utk melemahkan semangat dan seterusnya banyak maklumat dgn mudah dapat diperolehi dari mereka.

Kita di Msia bumi bertuah, gula masih mudah diperolehi. Harga gula kita masih terendah di rantau Asean. Jauh lebih murah Belanda. Murah ya amat kalau dibandingkan dgn Zimbabwe yg mana rakyatnya terpaksa menggigit batang tebu kalau nak merasa manis.

Kahkahkah!

Kita harus berterima kasih kpd FGV kerana telah mengambil monopoli gula dari Robert Kuok. Tak kisahlah kalau dulu harga gula cuma RM1-00 sekilo, kemudian mencanak RM1-50. Mencanak lagi sehingga RM2-95 sekarang dan ada ura-ura nak naik lagi harga sebanyak 0-30 menjelang Ramadhan ini.

Apa ada hal. Msia masih aman. Kahkahkah!

Masyarakat kita pengguna gula yg tegar. Bubuh la harga tinggi mana pun, kita tetap beli.

Cuma jangan kurang gula. Pantang.

Kalau kurang gula dalam nasi dagangnya, tu yg jadi macam Mat Over. Kahkahkah!

Mat Over ni mungkin budget ciput dan berjimat cermat. Pandai-pandai kurangkan gula. Sekarang dah jadi tak berapa betul menampor orang sana sini. Kahkahkah!

Nasib baik yg ditampornya Si Teo. kalau ditampornya Si Najib? Lagi haru.

Kalau ditampornya pulak Tua Guru HaHa?? Dah la kawan tu baru keluar ICU.

Kahkahkah!

Sindrom kurang madu tualang
Sapa2 yg takut terkena sindrom kurang madu tualang, sila klik gambar botol di sebelah kanan >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
Malam ni malam Jumaat. Cuma buat la persiapan utk malam Jumaat minggu depan. Kan?
Kahkahkah!


Wednesday, May 17, 2017

Berhenjut Tapi Lupa Sarung

Madu tualang power! Click here

PKR minta semua lantikan politiknya di Kelantan letak jawatan

Updated 2 hours ago · Published on 17 May 2017 7:51AM · Oleh Diyana Ibrahim · 0 comments
PKR mengarahkan semua lantikan politiknya di dalam kerajaan negeri Kelantan melepaskan jawatan serta-merta sebagaimana diputuskan dalam mesyuarat parti itu malam tadi.
Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata keputusan itu sudah disampaikan kepada pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Kelantan.
--------------------------------------------------------------------------------------

Tidak seperti sikap berdolak-dalik khadam HAMNO yakni Parti Audivellfirporscherangerover Se-Malaysia (PA$) tentang kewajaran perlunya 3 EXCO mereka di Selangor berambus segera dari jawatan, PKR telah mengambil langkah yg sepatutnya.

PKR memutuskan sebarang lantikan kerajaan negeri tara guna. Letak jawatan.

Dalam bahasa Jerman, "aku pun tak hingin lah!"

Kahkahkah!

Pun begitu, PKR dilihat lebih mudah membuat keputusan kerana jawatan lantikan mereka cuma ciput-ciputan. 

Mungkin jawatan lantikan itu cuma ketua kampung, bilal, siak dan tukang pam tayar keretapi.

PKR tak ada Majlis Syoru Alamak. Tiada AJK.K.K.K.K.K.K. Tiada pucuk pelepah batang `pimpinan yg gelabah dgn slogan "Henjut! Henjut!".

Hanya PA$ dok tengah stim henjut sana sini. Henjut PKR! Henjut DAP! Henjut Amanah!

Tapi situasi khadam HAMNO yakni PA$ (Parti Audivellfirporscherangerover Se-Malaysia) tidak semudah PKR.

3 EXCO lantikan Selangor itu memang masyuuk! 

Khabarnya gaji ADUN shj amat ladzat mencecah belasan ribu ringgit. Tambah gaji EXCO, senang-senang cecah hampir 3ploh ribu ringgit.

Seandaiya, 3 EXCO tersebut ada yg telah membeli Q7. Lepas ni sapa nak bayar? Ada yg telah membeli Fortuner, membeli Range Rover. Sapa nak bayar?

Jangan harap Mat Nasa nak tolong cover, walaupun duitnya berjuta.

Mat Nasa pun tengah lelah. Injapnya walaupun dah diletakkan atas salji kutub utara, masih panas tak senang duduk dikerjakan Rafizi.

Kahkahkah!

Ingat berani Chief Lebai memaksa 3 EXCO itu letak jawatan?

3 EXCO itu boleh buat keputusan utk pergi meyundal dalam kelambu PKR atau kelambu Amanah seperti ADUN Ulu Kelang & ADUN Morib yg telah lama lari ke kelambu PKR.

Kalau Chief Lebai memaksa, memang suwey. Memang suwey.

Itu umpama tengah sedap berhenjut, tiba-tiba nak tarik balik semua keluar. Atas alasan lupa pakai sarung.

Memang kepala Chief Lebai nak kena libas dgn kain batik.

Kahkahkah!

Image result for dick head

Tuesday, May 16, 2017

Idop Lagi Member Kita

Madu tualang power! Click here

Bekas pemimpin Pas minta Melayu bersatu

Mati-mati orang ingat dia dah lari ke kutub utara. Sebab di kutub utara ada salji. Sejuk.

Boleh dia pegi duduk atas salji lama-lama. Duduk menyejukkan injap dia yg dibakar panas oleh Rafizi.

Kahkahkah!

"Rafizi ini berniat jahat dan memfitnah. Saya akan ambil tindakan undang-undang"

Kahkahkah!

Nampak gayanya member kita ni kena tukar nawaitu,

"Saya akan ambil tindakan undang-undang, tapi saya serahkan kpd keputusan mesyuarat Majlis Syoru dan juga Ahli J.K.K.K.K.K.K.K.K dan pucuk pelepah pimpinan parti kawan lama saya Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia (PAS)"

Kahkahkah!

Membuntuti
Terkebil-kebil, terkebil-kebil,
janji massyuuuuk!
Kahkahkahkahkah!

PAS Kelantan Yg Baik Hati

Madu tualang power! Click here

Kelantan kekalkan penyelia Dun, Parlimen PKR hingga PRU14

---------------------------------------------------------------------------------------

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR kekal. Tak kena pecat dan tidak dipaksa berhenti.

Kerajaan Negeri Kelantan bermurah hati mengekalkan mereka dgn harapan EXCO PAS di kerajaan negeri Selangor tidak lagi dikatakan sebagai kelapaq jawatan, 
tak tau malu, 
pi berambuih la, 
sayang duit gaji besar, 
sayang elaun itu ini besar,
muka tembok,
dayus (ini Broheng Ali yg kata), 
boleh pergi jamuan sana sini & mencari peluang baca doa makan di merata-rata dalam negeri.

Kahkahkah!

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR itu gaji & elaun lebih dari EXCO PAS 3 kerat di Selangor.

Kahkahkah!

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR itu amat berpengaruh dan boleh menentukan MB bangun pagi pukul berapa.

Kahkahkah!

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR ini amat berkuasa, kalau Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR ini lalu, Mohd Amar pun kena bongkok-bongkok tanda hormat.

Betapa mereka menghormati bekas rakan toholol siyasi.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Friday, May 12, 2017

Pakai Sarung Pun Sarunglah!

Madu tualang power! Click here

PAS: Kekal dalam Selangor demi maslahah rakyat

Walaupun kerjasama politik PAS-PKR secara rasminya terbatal, PAS tetap kekal dalam kerajaan Selangor demi “maslahah” atau kebaikan rakyat, kata Sallehen Mukhyi.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ini baru real kaplevutoh


Kaplavana kaplevutolah maslahah maskargo maskawin mascotek.

Maslahah bila kena batang hidung sendiri, jadi pengkhianat bila orang lain buat benda yg sama.


Dol, ada senario yg boleh menerangkan situasi di atas dgn bahasa paling mudah;

kita andaikan PAS sebagai perempuan yg dah tak berapa laku. 

Manakala PKR kita bubuh sebagai seorang jantan kaberet. 

Mereka ini duduk serumah dan kedua2nya masih bernafsu. Tapi sekejap-sekejap bercakar, sekejap lagi bercakar balik. Kemudian rehat bercakar, berhenti sekejap, main.

Kemudia bercakar balik, berhenti kejap, main. 

Kah kahkah!

Si betina beriya-iya nak berambus tapi orang tua tak kasi, "jangan, nanti tara masyuuuuk! tara masyuuuuk, tara masyuuuk"

Kahkahkah!

Maka si betina pun stay serumah dgn jantan. 

Palatnya sekarang main kena pakai kondom. Si betina paksa si jantan pakai kondom.

Jantan pun jenis bebal bangang tak reti basa malu, kondom pun kondomlah!! Janji ada geli.

Kahkahkah!!!

Image result for i am a protitute and i am a virgin

Tuesday, May 9, 2017

Satu Lagi Cabang Pengagihan Wang Zakat Ditemui

Madu tualang power! Click here

Salah guna wang, pegawai zakat Pulau Pinang, kontraktor direman

Updated 2 hours ago · Published on 9 May 2017 8:53PM · 0 comments
EMPAT pegawai tinggi Pusat Zakat Pulau Pinang ditahan reman tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes penyelewengan wang zakat bernilai jutaan ringgit.
----------------------------------------------------------------------------------------

Ramadhan hampir tiba tak beberapa hari lagi.

Kebiasaannya setiap tahun di bulan Ramadhan warga laman sosial akan mengutuk berjela-jela pusat pungutan zakat & Jamil Khir atas kegagalan mengagih-agihkan wang zakat yg khabarnya dah berjumlah bilion-bilion.

Kemarahan mereka berasas kerana pusat pungutan zakat secara amnya dilihat gagal total dalam pengagihan wang tersebut.

Sebut sahaja zakat, maka terbayanglah deretan kaunter kutipan dalam bilik berhawa dingin dan dikendalikan oleh pekerja-pekerja yg kemas bertali leher atau bertudung fesyen terkini.

Tidak cukup dgn itu, pusar pungutan zakat juga menyediakan kaunter bergerak demi memudahkan pembayar zakat.

Manakala sebut saja proses permohonan zakat, maka akan terbayanglah berdozen borang perlu diisi, beberapa orang pegawai perlu ditemui, beberapa tingkat bangunan perlu digagahi dan kadangkala memerlukan cop dan tanda tangan sokongan orang besar.

Itu pun belum tentu lulus.

Letih memohon zakat. Kerjanya sukar dan terasa betapa si pemohon disukarkan. Mintak sedekah tadah tempurung lagi mudah dan lumayan.

Maka sebab itu, wang zakat semakin tahun semakin bertimbun dek kerana karenah birokrasi.

Namun telah ada kutu-kutu yg nampak peluang ini dan telah berikhtiar utk mengeluarkannya sendiri.

Menurut sumber tidak saheh, jumlah disalah guna itu berjumlah jutaan ringgit sahaja, belum cecah RM2.6 bilion.

Menurut mereka juga, RM2.6 bilion pun PAS tak ambik pot, inikan pulak baru jutaan ringgit. Lantak.

Cubaan menemui Jamil Khir utk mengesahkan samada penyalah-guna itu termasuk dalam asnaf ke-11 & ke-12 masih tidak berhasil.

Susah nak jumpa Jamil Khir sekarang, tambahan pula Ramadhan hampir tiba.

Kahkahkah!


Berekar-ekar Ruang Utk Nik Abduh Di Utusan Malaysia

Madu tualang power! Click here


Nik Abduh anggap Umno dan Pas dapat markah, Pakatan Harapan kosong
-----------------------------------------------------------------------------------------

Zaman berubah. Sapa boleh sangka Utusan Malaysia boleh memberi berekar-ekar ruangannya utk Nik Abduh. 

Itu baru Nik Abduh. Nik Abduh apalah sangat. Bertanding dalam kandang sendiri pun bungkus teruk.

Belum lagi lebai-lebai besar 5kilo macam Tontowi atau Nik Amar.

Malah kalau Tuan Guru Haha mahukan ruangan, separuh Utusan Malaysia pun dia boleh dapat sekarang ini.

Bandingkan dgn berapa inci kolum yg Fadzil Noor & Nik Aziz dapat di Utusan Malaysia sepanjang hayat mereka. Itu pun kolum menghentam.


Dol,

mari kita buat pemerhatian. Mukhriz anak Madey, Izzah anak Anwar & Guan Eng anak Kit Siang.

Ketiga-tiga anak pemimpin di atas semuanya cenderung kpd perjuangan bapa masing2. Mereka telah berjaya dihasut semaksimumnya oleh bapa masing2. 

Mukhriz tak ada gaya nak blah dari HAMNO, begitu juga Izzah & Guan tetap setia dgn PKR & DAP mereka.


Nik Abduh ni nak dibubuh di mana?

Sedangkan dia anak Nik Aziz. Sosok yg cukup2 bencikan HAMNO.

Dia diberi makan oleh Nik Aziz, diberi pakai & diberi pelajaran secukupnya.

Kalaulah kau dapat teman sekuliah di universiti macam Nik Abduh ini, boleh lumpuh kau, rosak urat saraf.

Urat kentut entah ke mana, urat pacak mencanak entah ke mana. Celaru.

Kahkahkah!

Sepanjang tugasnya sebagai Ketua Pemuda Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia (PAS) apa yg diingati orang cuma 'shy shy tiger'.

Kahkahkah!

Mungkin masa Nik Abduh membesar, kismis jampi tidak wujud lagi. Ayam 30 juzuk tak ada. Roti 30 juzuk pun tak ada.

Kahkahkah!

Image result for ayam 30 juzuk

Awang Masih Tidur

Madu tualang power! Click here

Dol,

tadi bangun pagi, 'Awang' lu bangun sekali tak?

Atau pun selesai gosok gigi hinggalah sampai siap lu pakai baju, makan pagi dan masuk kereta, 'awang' lu masih tidur?

Kahkahkah!

Masalah tu Dol. Awang yg sihat akan bangun lebih awal dari lu sendiri Dol. Pukul 5 pagi dia dah tegap terpacak. Itu baru betul Dol.

Kahkahkah!




Jangan jadi seperti gambar diatas, nak angkat bulu ayam pun tak boleh dah. Kahkahkah!!

Jadilah seperti gambar di bawah, buah kelapa 2 bijik pun boleh sangkut tak jatuh-jatuh. Kahkahkah! Nak sangkut hanger boleh, sangkut buaian budak boleh, tarik kerusi boleh, tolak pintu boleh & nak mengangkat orang pun boleh. Tapi kalau gedempol membadak macam Kak Ros, abang tak mampu le.

Kahkahkah! 


Try madu tualang Libang Libu sekali tengok.

Harga masih RM150-00 sebotol (telah termasuk kos Pos Laju). Tiada GST.

Untuk lebih info, klik di atas gambar botol di sebelah.

Kahkahkah!

Monday, May 8, 2017

Ayat Penuh Makna Dari Mahfuz Otai Lama

Madu tualang power! Click here

Pengarah baru bakal bawa PAS 'terbang ke awan biru'

"Tok Pa (Mustafa) mungkin dilihat sudah tidak lagi layak berbanding setiausaha politik Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana beliau adalah pakar penerbangan yang mungkin akan membawa penerbangan PAS jauh ke awan biru," katanya kepada Malaysiakinihari ini.
------------------------------------------------------------------------------------


Walaon jangan perasan, tak ada sapa yg nak bawak lu naik kapalterbang free.

Kahkahkah!

Apa yg diucapkan Mahfuz itu membayangkan hanya tinggal beberapa milimeter sahaja lagi utk melengkapkan persenggamaan HAMNO-PAS. Selama ini Parti Anak-beranak-cucu-cicit-Aji-Adi Se-Malaysia (PAS) cuma masuk sikit demi sedikit. 

Kahkahkah!

Dgn adanya tenaga baru, Chief Lebai berasa gagah umpama pekena madu Libang Libu & Chief Lebai dah tak sabar nak tekan masuk perabis. Perabeh boh, masok perabih!

Kahkahkah!

Walaon jgn cepat naik stim la, kahkahkah! Kalau Chief Lebai naik kapalterbang pun, dia tak bawak lu punyalah. 

Dia bawak Salehin, Nik Abduh, Tontowi, anak dia, menantu dia.

Lu tinggallah sorang2 tepi laut main wau.

Kahkahkah!

Image result for P.U.K.I

Lebai Wasatiyah Akan Jadi Santa Claus

Madu tualang power! Click here

Najib umum RM80 juta untuk Lapangan Terbang Sandakan

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan peruntukan sebanyak RM80 juta bagi projek naik taraf landasan Lapangan Terbang Sandakan yang akan dimulakan pada pertengahah tahun ini.
----------------------------------------------------------------------------------------

Kalau Lebai Wasatiyah nak jadi Santa Claus tak pelik. Rambut putih, misai putih, kalau berjambang pun kompom putih, perut gendut, tinggi pun lebih kurang mat Saleh.

Cuma jangan suruh Mat Sabu & Satipul Bahri jadi Santa Claus udah le.

Kahkahkah!

Dol,

PRU dah dekat ni duit bukan lagi bersimpang-siur dalam bentuk lori 2 tan. Tapi dalam bentuk lori kontena.

Orang Sandakan dapat RM80 juta utk repair airport. Selepas ini berjutalah pelancong masuk Sabah. Selepas ini orang Sandakan ke hulu ke hilir naik kapal terbang.

Projek Jamban Jambatan Manong Kuala Kangsar akan dibuat pecah tanah kali ke-6 selepas ini. Syukuuuuuur.... pangkah HAMNO!

Hospital Rembau akan siap sebelum hujung tahun ini. Pheww!

Hospital Parit Buntar pun nampaknya dah mula buat kerja tanam cerucuk. Kahkahkah! Syukurrrr... ramai Bangla boleh cari makan. Ramai Cina Doll boleh menadah. Nikmat-nikmat.

Kahkahkah!

Dol, pandang kiri kanan. Bermacam-macam projek dibangunkan utk kesejahteraan rakyat.

Tak lama lagi harga getah akan naik ke RM5-00 sekilo setelah hampir 4 tahun merempat menggigil ditahap RM1-90 sekilo.

Harga sawit pun akan naik juga. Peneroka FELDA tak akan dilupakan jasanya. Semoga dapat lupakan sekejap GST, harga gula tepung beras petrol yg melambung.

Kahkahkah!

Projek sana-sini Dol, habis kontang pasir sungai belakang rumah lu nanti nak buat bangunan.

Kahkahkah!!!

Lebai walaon jangan risau. Keretapi bawak kuah ini akan sampai juga ditempat anda.

Apa yg lebai perlu lakukan cuma, kena kenal kawan-kepada-kawan-kepada-kawan-kepada-lebai-kepada kawan orang rapat Lebai Wasatiyah.

Cuma dgn satu panggilan talipon, lebai walaon boleh memungut sebijik 4WD Fortuner & sebijik 4WD Land Rover sebagai hadiah jadi orang tengah. Eh tak salah! Mana ada salah. Nikmat nikmat.

Tak payah susah-susah, Lebai Walaon cuma perlu cakap "anta kenal ente, ente kenal kawan anta, ente bagi projek jute-jute le"

Kahkahkah!!!

Image result for 4WD masuk gaung
4WD yg baik ialah 4WD free yg
terjunam masuk gaung. Kahkahkah!

Sunday, May 7, 2017

Songkok Hancing & Serban Haprak

Madu tualang power! Click here


Almost half of Chinese surveyed want to emigrate

 | May 6, 2017

Oxford University study shows 15% of Malays want to leave 
Malaysia, too, although Malays and Indians express a greater 
willingness for collective action to resolve discrimination issues.

PETALING JAYA : While the Chinese have the highest desire 
to emigrate due to perceived unfairness in the country, about 
15% of Malays, too, want to leave the country.
A study by Oxford University also found that Indians were the most 
inclined to work collectively to resolve issues affecting them.
The CIMB Foundation funded study found that 15.5% of Malays, 
48.8% of Chinese and 37.3% of Indians reported a stronger than 
average desire to emigrate from Malaysia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hasil dapatan sebuah kajian dari Universiti Oxford jelas menunjukkan ketidakpuasan hati kaum Cina & India terhadap diskriminasi keatas bangsa mereka.

Kajian ini melibatkan 503 Melayu, 500 Cina & 501 India.

Hampir 50% Cina, 37% India menunjukkan keinginan untuk berambus dari M'sia & mencari kehidupan baru di luar negara manakala 16% Melayu turut berkeinginan untuk berhijrah namun majoriti Melayu masih sayangkan Tanah Melayu.

Image result for MARA annuar musa

Dikalangan bijak pandai Cina, 52% dari mereka ingin berambus manakala dikalangan bijak pandai India peratusannya meningkat ke 42%. Melayu cuma bertambah 2%.

Kahkahkah!

Kajian itu juga mendapati Melayu & India sanggup mengambil tindakan bersepadu seperti berdemonstrasi utk memperbaiki taraf sosio-ekonomi bangsa masing-masing manakala Cina tak ambik pot, Cina lebih cenderung utk berambus dari Malaysia. Blah lagi bagus.

Inilah realitinya yg mana rakyat Malaysia sudah tidak cintakan tanahairnya sendiri. Akibat dari polisi pentadbiran yg terlalu mendahulukan Melayu dari bangsa-bangsa lain.

Image result for tanah rizab melayu

Polisi yg gagal. Gagal melahirkan Melayu yg berdaya saing & berjaya melahirkan generasi Cina & India yg menyampah dgn kerajaan. 


Jadi kesimpulan yg boleh dibuat ialah;

1. Cina & India sampai bila pun tak merasa mereka itu betul-betul rakyat Msia & akan terus terasa didiskriminasi. Manakala Melayu merempat macam mana pun dia akan tetap menggenggam penumbuk ke udara, "Idop Melayu!". 

Image result for felda dulu tolong sekarang ah long2. Telah ada keyakinan bahawa tempat lain pun boleh cari makan.

3. Bijak pandai Cina & India berasa kebolehan mereka lebih dihargai ditempat lain.


Juga kesimpulan paling bernas ialah Melayu tidak akan berganjak apa jua berlaku.

Kita masih selamat & selesa di tanahairku tercinta. Kita masih ada 2 tempat berlindung.

Kita boleh memilih utk keluar dari songkok hancing dan diam di bawah serban haprak.

Steady walaon! Idop walaon!

Kahkahkah!