Friday, August 26, 2016

Jangan Pedajal Ustaz Kazim & Sekolah Tahfiznya

Madu tualang power! Click here


Baru2 ni bini aku tanya, "sekolah abang dulu macam tu jugak ke?" Kah kah kah!!!

Dia bertanya ekoran timbul kes budak lelaki senior sebuah sekolah tahfiz telah  bermain-main dgn lubang taik budak lelaki junior sekolah tahfiz tersebut.
Kah kah kah!!

Jawapan aku ialah, "tak, sekolah abang tak macam tu".

Sekolah berasrama penuh yg aku pergi dulu ialah sekolah laki-pompuan. Ada budak jantan, ada budak betina. Ada cikgu jantan, ada cikgu betina. Juga ada tukang kebun. Pak guard. Tukang masak betina. Tukang masak jantan.

Populasinya bagus. Ratio jantan betinanya cukup harmoni. Tak macam MCKK atau STAR Ipoh  yg sentiasa memendam perasaan. Kah kah kah!!

Jadi kami pelajar baik jantan mau pun betina, boleh berimaginasi dan berilusi.
Tak macam budak sekolah semua jantan MCKK & STAR Ipoh yg akan jadi huru-hara kalau bertandang ke sekolah kami bila disorak oleh awek-awek cun.
Sebab tak biasa. Geli lebih.
Kah kah kah!!

Sehinggalah aku grad dari sekolah tersebut, tak pernah pun aku dgr kes bodoh main lubang taik junior. Ptuuui!!! Kah kah kah!!


Berbalik kpd kepada sekolah Ustaz Kazim ini, kita kenalah bersangka baik, jangan buruk-burukkan dia. Dia tu ustaz yg entah berapa kilo serbannya, merangkap pendakwah bebas, merangkap saudagar tahfiz dan juga merangkap nyaris2 jadi ahli Majlis Tertinggi HAMNO.

Power tu Dol....
Kah kah kah!!

Lagi satu kalau iya bebudak tu dah sampai tahap main lubang taik junior, fahamilah perasaan mereka yg 24 jam dikelilingi batang pedang setiap hari.

Kah kah kah!!

Yg bertahfiz-tahfiz ni nak jadi ustaz satu hari nanti. Merekalah yg akan memikul beban mendidik anak bangsa seagama tentang ehwal Islam. Apa kejadah kesudahannya kalau bakal ustaz2 ni dok kelebek lubang taik junior??

Cukup cilaka, sebab ada kebarangkaliannya, anak2 kita satu hari nanti akan dididik oleh ustaz2 yg terbabit dgn kes main lubang taik junior ni.
Mintak dijauhkan. Mintak simpang.
Haru. Inilah dunia yg kita diami sekarang.

Tapi lagilah cilaka kalau ada pengetua tahfiz yg tau ada kelaku haramjadah bebudaknya yg gemor bermain lubang taik, tapi cuba sorokkan demi menjaga nama sekolah dan wang yuran yg akan masyuuuk setiap bulan.

Memang cilake.