Friday, March 11, 2016

Ini Dia Nik Amar Punya Perang

Madu tualang power! Click here


Macam ni lah Dol, fikir baik-baik.

Dol,

lu nak pergi berperang ni. Golok, gendang, rebana, parang semua dah siap.

Tapi lu punya panglima asyik dapat pujian, dapat pingat, dapat masuk suratkhabar muka depan, dapat anugerah, macam-macam dia dapat dari pihak musuh.

Amacam Dol? Lu masih nak menggadai batang tembolok lu utk pasukan perang lu? Apalancaw kan??

Jadi Dol, memang bangsat la lu kalau masih nak ikut malahon sarban 5kilo ni.

Kahkahkahkah!!!

Letusan & Pancutan Serban 5kilo

Madu tualang power! Click here

Dalam memahami kemelut jiwa raga parti walaon dan boss walaon sekarang ini, ada baiknya kita beranaloji supaya mudah para walaon dan non-walaon memahami apa yg telah dialami oleh boss parti lebai sarban 5kilo itu sebelum ini.

Apa buah-butir yg meletus & terpancut keluar dari mulutnya sudah tentu hasil dari pengalaman & rentetan peristiwa yg dialaminya.

Cuba luangkan sedikit masa mudah2an kita boleh memahami & dapat mengambil sedikit iktibar. Kahkahkah!!

Bayangkan. 

Bayangkan sepasang laki-bini baru berkahwin. Hajat dihati memang nak berladzat-ladzatlah. Kahkahkah!

Tapi potong stim, dari awal-awal lagi bapak dah datang duduk sekali. Siap tasbih, jubah & serban 5 kilo. Kah kah kah kah!!!

Salah sikit kena tegur. Serba tak kenalah duduk dalam rumah sendiri. Kahkahkah!

Kompom palat punya. Rumah dah la kecik. Dinding batu-bata tak plaster. Katil berkeriut sikit, bunyi lepas keluar. Kah kah kah!!!

Nak berenjut kena tunggu bapak pergi masjid. Kahkahkahkah! 

Memang potong stim. Kahkahkah!! Nak berjawab, takut. Kecut. 

Sehinggalah satu hari bapak buat keputusan nak balik kampung selama-lamanya.

Legaaa noooo...

Time ni dia punya sembang tak ada segan silu.

Ceruk itu nak tabur. Ceruk ini nak balun.

Makan madu Arab, makan madu Jerman. Kah kah kah kah!!!

Ubat pun dia makan. Cuma semua orang masih tak tahu ubat cap apa & pukul berapa dia makan ubat.

Kah kah kah kah!!!