Saturday, October 1, 2016

Protong Dah Sampai Ajal

Madu tualang power! Click here

Bloomberg: Proton akan jual 51 peratus sahamnya

 Hari ini, 2:29 tengahari      Hari ini, 2:31 tengahari
Pembuat kereta nasional Proton Holdings Bhd bercadang melepaskan 51 peratus pegangannya sebagai sebahagian strategi mendapatkan rakan niaga asing dan menjana aliran tunai dalam keadaan ekonomi tidak stabil, lapor Bloomberg.

Syarikat kereta mana la yg akan sudi berkongsi niaga dgn Proton ni. Kah kah kah !!!

Syarikat mana la yg sudi hulur batang tengkuk dgn syarikat sarat hutang ini. Kah kah kah!!!

Susah hati vendor-vendor bumiputera Melayu Islam. Kah kah kah!!! Wiper Wira dalam gudang nak tolak ke mana? Getah lapik kaki, getah alas dalam boot, nak tolak ke mana ni??? Kah kah kah!!!

Buat tukun la. Ternak siput sedut. Kah kah kah! Tak lalu makan vendor-vendor dapat berita ni.

Proton ni sepatutnya 30 tahun sudah tutup kedai. Kah kah kah!!!

Ini semua dek kerana Mahafiraun bermimpi tengah malam bahawa Tanah Melayu akan jadi pengekspot kereta terulung di rantau Asean. Kah kah kah!!!

Terulung hapa ke benda, "you better ride a donkey than this car". Kah kah kah!!!

Aku pun pakai Proton la, dah 9 tahun aku naik kaldai tiap2 hari. Kah kah kah!!!!



9 comments:

  1. 51 persen tu saja nak bagi lebai mangkuk ayun-bodoh sombong-baik mampus dari menyusahkan masyarakat berkata ' kite bukan jual abis syarikat kiter. cuma 51 persen jer.. kroh kroh kroh'(sambil kembali menyondol lumpur kubang mencari saki baki dedak yang bergaul selut dan najis)
    Semoga melayu baghal dan lebai dubuk terus jadi kuli batak orang asing

    ReplyDelete

  2. mahatet ingat dia bijak sgt

    dia klepet protun pkfz mas perwaja ipp bakun, pastu dia kata dia tak curi satu sen pun..itu smua jd masaalah sbb perniagaan jatuh jer..huhu!

    mahatet rasa bijak sgt2 ler tu klepet dedak dgn cara buat projek..projek hancuss...rkyt bayor!


    deng deng deng..

    bila anak murid mahatet bernama ahjib gor dtg, dia 100x lebih bijak drp mahatet...ahjib boleh buat dgn sklip-mata jer dgn modal air-liur-basi dia jer dia buat idea 1MDB, 42biliyun masyuuk!

    itu yg buat mahatet jelous nak gilerr tu!

    roper2nya ahjib lg trsgt2 pandai 100x lebih pandai drp mahatet ddlm bab klepet huh!

    skrg..

    ahjib dah TUTUP langsung pintu klepet utk si mahatet tu, itu lg yg buat mahatet tak ketentuan hala tuju tu...ari tu dia ingat nak BOLOT smua hasil minyak, tup2 harga minyak pun MERUDUM dum dum dum..

    utk mahatet tu..
    omputeh kata : benih yg kau tanam kini dah SEGAR bugar mnjd hasil tuaian yg sgt LUMAYAN..

    mungkin sikit ari lg ada anak2 mahatet yg akan bungkus bangkrup..saksikan!

    aku bukan smaskali sokong ahjib dgn sisdondon pilkuda nya itu, ttpi aku mengimbau bgmn mahatet itu terasa yg dia sgt2 LICIK nya pd suatu ketika dulu..kini dah nampak dah bhw dia tu smemangnya tolol setololnya!

    klu tak tolol, seseorng itu tak akan klepet menCURI walau satu "SEN" pun..

    yg jujur sejujur2nya lg amanah yg TAK hingin klepet 1sen HAK org lain tu lah org yg sbnr2nya BIJAK..biarpun dia mungkin tlh di klepet 1000x oleh org yg sprt mahatet dan ahjib itu..

    adakah org yg suka klepetCURI sprt mahatet ahjib serta ulamak sotong itu bisa rasa TENANG?

    huhu...peace bro..


    ReplyDelete
  3. matlamat proton tak tercapai sbb org kuat jadikan proton lubuk duit utk dia kroni2 dia. bekal komponen sub standard pun terima.

    tiap kali tukar ceo, mk bertukarlah top mgmt dan pembekal2. ceo baru akan bawa geng dia kroni2 dia bolot jwtn dan bekalan.

    bila staff reject shipment komponen, toke komponen helo PO1 (proton officer 1), PO1 bambu staff. staff terpaksa dgn malu accept shipment.

    bila designer nak guna komponen kualiti, kena reject sbb mahal dan suruh tukar guna yg murah.

    sbb tu proton ni kejap bosch, kejap Stanley, kejap Renault, kejap Mitsubishi...

    last2 campro. singkatan KAMsiaPaRjO...

    wallahu a'lam...

    ReplyDelete
  4. Power window kereta proton adalah yang paling canggih, hebat, advance pernah tercipta kah kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Habih tergadai harta Negara.Beruntung la Rakyat Malaysia yang undi Najib Umngok dan BN.

    ReplyDelete
  6. Ko orang gang Pakatan Hopeless mmg bangang nak mampos!!! Sekejap jilat MahaTaik MamakKutty bila nak jatuhkan UMNgOk & Najeebool...lepas tu kutuk pulak!! Sebiji macam paria DAPig!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii.. PIGS. Diamlah. Berlakon nak sondol najib lak. Nape? Dedak najib dah abis?

      Delete
  7. Kereta keluaran Singapura & Indonesia 10 kali lebih bagus dari kereta keluaran Malaysia.

    ReplyDelete
  8. Mengkomer cuba positive thinking sikit.asyik nk kutuk2 proton je hah.aku pakai proton wira elok je power window tekan2 lekat,kene tekan pastu tolong pegang cermin tu angkat keatas baru mau tutup.tu maknanya proton mau mendidik kita tolong menolong,sesama power window pun kita tlg naikkan,apatah lagi sesama manusia kita kena tolong menolong.kalu proton rugi maka kita kene tlg bayorkan..tu cara islang sebenar menurut tuan guru aji adi islang gemilang ngang ngang ngang

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.