Friday, June 24, 2016

Beras Cap Kapir Harbi

Madu tualang power! Click here



Dol, biarlah aku berterus-terang.

Kalau aku tgk muka Pak Lebai diatas ni 5 minit sebelum masuk waktu Maghrib, kompom aku tak boleh berbuka.

Gerun.

Dan aku tak berani kata, waktu Subuh nanti baru selera datang balik slow-slow.

Kah kah kah kah kah!!!

Muka Pak Lebai satu hal, membantutkan selera.

Yg keduanya, makanan kita dihasilkan kapir harbi.

Beras kapir harbi yg mesinkan.
Air batu buatan kapir harbi. Cincau kapir harbi buat.
Ikan pun kapir harbi yg bawak naik motor keliling kampung. Santan beli kat kedai runcit kapir harbi.
Ayam kapir harbi yg banyak ternak.
Kuih-muih semua hasil dari tepung dari kilang kapir harbi.
Gula dikontrol kapir harbi paling kaya di Malaysia.

Itu baru sikit aku senaraikan. Belum masuk bab sapa buat butang baju Melayu. Kah kah kah!!!

Pak Lebai ni nak buka puasa dgn hapa? Kah kah kah kah!!!

Kalau budak-budak boleh la bukak pose korek hidung tiap2 hari. Kah kah kah!!


22 comments:

  1. Dol.. banyak orng melayu jadi tokey babi dol.. MASYUK!!. Setahun babi boleh branak samapai 6 ekor. Paling besar tokey babi melayu dekat n9. boleh jadi dia makan babi yg melayu bela la dol. Babi sunnah?? Kahkahkah. Mungkin babi tu di beri makan kurma cumpur kismis kahkajkah.
    Sunnah Atok Lu la mlayu oiii..
    (Ajee adee musti suke makan babi ni)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh pemakan babi kau ni

      Delete
    2. Orang Tua NyaNyok ni lupe yang BAPAK SEGALA CINA KAPIR HARBI TU ADA KAT BUKIT GENTING TUU.SIAP KAWAN BAIK DENGAN SULTAN NEGERI KAU WAHAI ORAMG TUA

      Delete
    3. Kahkahkah. Ada babi makan cili ! Wei Babi.Hanya babi yang makan kismis kurma je yang dapat title babi sunnah kahkahkah.

      Delete
    4. Harbi kepala bapakkkkk dia

      Delete
  2. Umno pun tentang perlaksanaan hudud knp mufti ni tak berani tegur. Brp tahun dah umno perintah Malaysia. Mana hudud? Mufti makan gaji kerajaan pun subahat wei!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhhhhh...dia tu hanya seekor unta

      Delete
  3. Hoiii! Celaka semua. Jangan kamu usik dap. Biarpun dap nak melayu mudah murtad. Biarpun dap bantu g25 berusaha hapuskan terus mahkamah syariah. Biarpun dap nak guna nama Allah dalam bible melayu lagi. Biarpun dap nak galakkan lgbt. Biarpun dap nak dokong islam liberal. Jangan. Tolong jangan berani sesekali usik dap. Nak kata apa pun pada kami, silakan. Nak kata kami terlebih makan dedak dap? Silakan. Nak kata kami barua balaci dap? Silakan. Nak kata kami melayu skru melayu. Kami terima. Tapi bila kamu usik dap. Pantanggggg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh mcm lembu gila

      Delete
    2. dap tanak gst... boleh je umno buat...

      bn umno buat lesen judi arak woi... bukan mana2 kapir harbi...

      Delete
    3. 2.25 walaung totok pis
      Hoiii! Celaka semua. Jangan kamu usik umno mca mic gerakan. Biarpun mca nak melayu mudah murtad. Biarpun dap bantu umno berusaha hapuskan terus mahkamah syariah. Biarpun mca nak guna nama Allah dalam bible melayu lagi. Biarpun umno nak galakkan rompak balak. Biarpun mca nak dokong islam liberal. Jangan. Tolong jangan berani sesekali usik umno mca mic gerakan . Nak kata apa pun pada kami, silakan. Nak kata kami terlebih makan dedak umno? Silakan. Nak kata kami barua balaci mca? Silakan. Nak kata kami melayu skru melayu. Kami terima. Tapi bila kamu usik mca. Pantanggggg....kahkahkah.

      Delete
    4. Mca dan gerakan bukan harbi kot?
      Sbb dia kawan yaHADY
      Unta punya pis

      Delete
  4. Andai kata DAP ditakdirkan masuk BN join ngan UMNO, tentu hilang kafir harbinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus dibersihkan jadi halallan toyyibah.kahkahkah

      Delete
    2. Senang je. Suruh ahli DAP minum air zamzam. Otomatik tukar DAP Sunnah kahkahkah

      Delete
    3. sponsor pergi umrah sekali........baru kaw!

      Delete
    4. Apa hukum guna barang harbi?
      Cth. beras harbi, ikan harbi, oren harbi, butang baju harbi, spender harbi......

      Delete
  5. Mufti rupanya...mati-mati aku ingatkan sapa tadi hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betula geng,gua ingat jaga bank mana tadi?

      Delete
  6. mufti.. mursyidul am.. tok guru.. masing2 berebut nak mengkafirkan org.. nak rebut pahala berganda agaknya..

    ReplyDelete
  7. Mopti taik namanya.kalau bab membodek kerajaan nomboq satu.xtau otak letak mana, org yg bukan mopti pun tau bezakan baik buruk,harbi atau babi. Otak letak kat pungkok...lain kali ngaji biar pandai,jgn malaih lepastu salahkan dap..bak kata libanglibu "keja malaih, duit hangpa mau,babi hangpa "

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.