Monday, May 30, 2016

Makanan Terbaik Untuk Bulan Puasa

Madu tualang power! Click here

Sudah tentu makanan terbaik di bulan Ramadhan sejak zaman berzaman ialah kurma.

Kurma terbaik, tak kiralah kurma bongkah di zaman aku kecik2 dulu atau kurma Yusuf Taiyob siap bertangkai lagi trendy zaman sekarang.

Kurma terbaik.

Nabi berbuka dgn kurma.

Kita pun berbuka dgn kurma, kan?

Bezanya, lepas kurma kita bedal nasik. Lepas tu popia basah 5 ketul. Lepas tu murtabak. Kahkahkah! Oh indahnya Ramadhan..

Sabor, sabor, kejap lagi Ramadhan akan tiba.

Tabiat makan kena jaga Dol.

Makanan terbaik dibulan puasa ialah makanan yg dimakan sedikit. Bukan mencekik sampai terbalik pusat.

Juga makanan yg tidak dibazir yg dicurah masuk longkang jamu iblis.

Apa yg ada atas meja, semua licin tak bersisa.

Kalau nak bagi terbaik lagi, tambah madu dalam menu. Lepas tarawikh kena sesudu, lepas sahur kena sesudu.

Bukan mahal pun RM144 je. Di Low Yat harganya RM288 sebotol. Kaghkahkah!

Duit BR1M ada lagi kan? Kah kah kah!

Kalau rasa berminat, boleh KLIK DISINI, KLIK DISINUN atau CLICK HERE utk pesanan.

 

Libang Libu akan bercuti 2 minggu.

Cuti panjang macam ni biasanya digunakan utk balik kampung, pergi makan kenduri  puas2 & ziarah sambil dapat lagi makan free rumah sedara mara.

Juga paling penting ambik stok baru madu tualang hutan.

Semua pesanan yg diterima akan disudahkan apabila sekolah dibuka semula & madu akan sampai di kepala tangga rumah masing2.

Para penziarah blog LibangLibu yg dihormati, kami ucapkan selamat bercuti.

Friday, May 27, 2016

Staff Gomen Memang Kurang Air

Madu tualang power! Click here


Dol,

aku pun Melayu jugak macam kau.

Melayu ni banyak kerja dgn gomen.

Kaum kerabat aku banyak yg cari makan dgn gomen.

Kerja gomen memang happy, cukup 25hb pergi cucuk duit dah masyuk dlm akaun.

Depa kata org gomen ni keluar makan-minum 4 kali sehari. Betul ke? Kahkahkah!

Sebenarnya & seikhlasnya, minum la berapa kali kau nak keluar minum. Kahkahkah!

Berapa baldi sangat kau bole togok. Kahkahkah!

Bab minum ni tak merisaukan sgt la. Kahkahkah! Belum ada pegawai kerajaan mati sebab keluar minum kerap sgt. Kahkahkah!

Yg celaka bab 'makan'. Bab ni memang cilaka. Makan rasuah.

Dia makan bukan sikit. RM100 juta Dol!

Paling best, yg makan rasuah ni lalu-lalang bawah hidung Si Khairy ni la kot?

KAHKAHKAH




Friday, May 20, 2016

Menang Jadi Haron, Kalah Jadi Hadi

Madu tualang power! Click here




Inilah bahasa ketua parti berasaskan Islam. Kununnya.

Inilah parti yg semenjak-duamenjak ini condong herot senget songsang mereng ke HAMNO.

Inilah bahasa Pak Lebai satu ketika dulu dgn merah-merah muka mengeluarkan amanat utk pengikutnya.

Kita boleh gerenti tak akan ada satu patah ayat pun dari Tuan Murshidul Haron cuba menegur selaku org paling power dalam PAS.

Itulah dia bahasa presiden, bahasa org kuat ulamak sedunia. Kununnya.

Kalau HAMNO itu sekawanan lembu & DAP sekawanan babi, maka Tuan Guru Hadi ini hanyalah ketua kpd sekawan puak-puak di bawah ini.

Wednesday, May 18, 2016

Terbaek Dari Facebook: Cerita Najib Ambik Beg Budak Sekolah

Madu tualang power! Click here


Gambar dicedok dari TukarTiub

Kahkahkah!

Baiklah Dol, memandangkan English lu hancai-boncai, aku terjemahkan lawak yg diimpot dari Tamil Nadu, India ini.

Dulu-dulu terjadi kisah kapalterbang yg dinaiki Ronaldo, Ananda Krishnan, Najib, Rajinikanth & seorang budak sekolah, mengalami kerosakan.

Palatnya, payung terjun cuma ada 4. Kahkahkah!

Ronaldo kata; "Aku pemain bola paling handal. Aku perlu hidup. Dia pun ambik payung terjun & terjun.

Ananda kata; "Aku org ke2 kaya di Msia, aku mesti hidup. Dia ambik payung terjun & terjun.

Najib kata; "Aku PM paling popular di Msia. Aku nak hidup lama. Dia pun capai beg & terjun.

Jadi tinggal satu payung terjun.

Rajinikanth pun kata pada budak sekolah, "Sayangku, kau lah masa depan negara ini. Ambik lah payung terjun itu & terjun lah."

Si budak sekolah cuma tersenyum & berkata, "Macha, kita ada 2 payung terjun sebenarnya. Najib tu entah hapa kenanya, dia pergi capai beg sekolah saya"

KAH KAH KAH KAH!!!!

Friday, May 13, 2016

Kombinasi Noh Udang, Jamal lkan Tongkol Dan Ali Tinju

Madu tualang power! Click here

Dulu kawan karib 3 serangkai.

Tapi Jamal Ikan Tongkol rajin bawak beg Noh Udang. Sesekali, kalau Noh Udang berak sembelit keluar taik kambing, Jamal lKan Tongkol dah ready dgn minyak dhab Arabnya. Kahkahkah!

Sudah tentulah hati Noh Udang terpaut pada Jamal Ikan Tongkol. Kahkahkah!

Jamal Ikan Tongkol dapat tanah berelung-relung, Ali Tinju terpaksa bertinju sampai bernanah-nanah nak cari makan. Kahkahkah!

Kecik hati la kawan karib. Kahkahkah!

Terpaksa la kawan karib bukak pekung, kalau tidak lagi hebat la Jamal Ikan Tongkol jadi MP Sg Besar. Kahkahkah!

Ini skrip ketam paut belakang ketam, tak bagi ketam di atas keluar dari tong.

Skrip ni dipakai sekarang didalam PKR, dalam DAP & dalam PAS pun dah ada.

KAHKAHKAH!
PTUiHHHHH!

Friday, May 6, 2016

Melayu Tinggal Butang

Madu tualang power! Click here

Sabarlah Dol, satu masa nanti kita umat Melayu ni akan cuma tinggal Keretapi Tanah Melayu & butang baju Melayu.

Itu pun kalau KTM tak tukor nama. Kahkahkah!

Yg stim sangat nak dikaji tanah milik Melayu Penang.

Tanah milik Melayu Penang sejak zaman duduk bawah ketiak Chong Eu dulu pun dah menipis. Apa nak heran?

Berapa ratus ribu ekar tanah milikan Melayu di KL, Selangor, Pahang, Perak? Kahkahkah!

Banyak sgt ke tanah kita sampai boleh duduk ngangkang mamah tanah? Kahkahkah!

Tanah KTMB di Singapore pun patut dikaji, dedak apakah yg dijamu sehingga kita boleh terlepas tanah yg begitu strategik & sentimental.

Juga perlu dikaji kenapa lawyer cap guni dedak yg dihantar dlm mengendalikan kes Pulau Batu Putih.

Sekarang Pulau Batu Putih tidak wujud lagi. Sejak jadi milik Spore, namanya telah ditukar ke Branca-ntah-hapa-ntah.

Tanah milikan Melayu Penang jadi isu sebab kapir makan babi DAP perintah.

Kalau kapir makan babi Gerakan/MCA yg perintah, kau sodoklah tanah Penang tu sampai botak licin tenggelam dalam laut pun tak apa.

Kahkahkah!



Thursday, May 5, 2016

Letih Kita Dikerjakan Hadi Awang

Madu tualang power! Click here


Kahkahkahkah!

Kerusi ADUN Sarawak ada berapa puluh? Kerusi DAP bertanding ada berapa ribu?

Kahkahkah! Kalau nak Bumiputera Islam memerintah, maknanya lagi 8,000 tahun la BN pegang Sarawak. Parti bumiputera di Sarawak semua condong senget ke HAMNO/BN.

Tak kan itu pun tak nampak. Kahkahkah!

Sapa pegang tak penting. Yg penting jgn rasuah, jgn rembat balak suka hati, jgn kebas tanah org asal suka pala bapak kau.

Lebih baik duduk celah kangkang kapir yg bersih drpd duduk bawah payung HAMNO/BN yg korup sampai tulang sum-sum. Kahkahkah!

DAP tak boleh. HAMNO/BN tak boleh. Habis nak bagi sapa?

Bagi PAS la.... Kakahkah!

Sudah lah! Pooorah!

Dapat pegang Tganu sekali, dah terkebil-kebil.

Letih. Kahkahkah! Kahkahkah!


Wednesday, May 4, 2016

Mahkamah Kapir Itali Bebaskan Si Pencuri

Madu tualang power! Click here


Yusuf Qardawi pernah berkata, dia nampak Islam dalam negara kapir & nampak kapir dlm negara Islam.

Ajaib, sebuah mahkamah di Itali telah membebaskan seorang pencuri keju & sosej atas alasan  makanan itu akan dimakan utk meneruskan hidup.

Ajaibnya lagi, pencuri itu berbangsa Romania, bukan org tempatan.

Kalaulah pencuri itu org Rohingya itam legam kurus kering tak cukup zat ditangkap mencuri di negara Islam Malaysia, nescaya telah habislah keluar cirit hijau dari dlm perutnya dikerjakan orang. Kahkahkah!

Di negara Islam Msia, mencuri sebab sesak tak berduit nak beli susu anak pun akan dibalon separuh nyawa. Kahkahkah!

Di negara Islam Msia ini, membalon penyamun yg menyamun kita pun salah. Kahkahkah!

Di negara Islam Msia ini, membalon perogol yg cuba menaiki perut kita pun silap2 ke dalam jel org yg nak kena rogol. Kahkahkah! Perogol boleh cari celah Bedah lain yg tak melawan. Kahkahkah!

Menyampah taw! Berbulu taw! Kahkahkah!

Tapi lagi berbulu celah bedah kalau org dah lenjan  bilion2, para pak lebai pak alim pak serban 5kilo para sahibus samahah al fadil,  semua main aci nyorok. Kahkahkah!

Semua ambik MC mengadu kena sakit kancing gigi. KAKAHKAH! KAKAHKAH!