Wednesday, April 20, 2016

Zakir Naik Dah Makan Keliling

Madu tualang power! Click here
 


Zakir Naik ni bijak orgnya. Bukan calang2 org.

Bukan setakat Quran, Bible & kitab2 Hindu pun dia hafal.

Pun begitu, Zakir ini tak lebih dan kurang dgn ustaz2 yg kita selalu tgk di kaca tv. Kita kena berlaku adil.

Ustaz yg muncul di tv, kena ikut skrip. Kalau bawak skrip sendiri, kena berceramah di stesen tv sendirilah. Kahkahkah!

Ustaz Zakir pun samalah jugak. Kalau tak ikut skrip, dah lama kena perambat. Kahkahkah!

Dol, lu ingat Ustaz Zakir senang hati mau petik surah 1MDB? Kahkahkah!

Ustaz Zakir kenal baik dgn Anwar Ibrahim. King Faisal dia puji. Malah Mahafiraun pun dia puji! Kahkahkah!

Sekarang ni Najib & Hadi pun digosoknya. Kahkahkah!

Boss lebai tersenyum sinis, walaon dah senyum sampai ke jambang. Kahkahkah!


39 comments:

  1. Kalau xikut skrip,sampai lapangan terbang terus kena tangkap hantar pulang ke india..die kena ikut skrip lah, dtg negeri najib xkan nk lawan najib nt kene halau la.lebih baik die puji najib selamat dunia akhirat.. Kahkahkahkah. Xkn die x tau kes 1mdb?? Xberani sentuh pun??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia melihat dari perspektif ummah...bergabung atau berpegang dengan tali Allah. Tgna pun dah pesankan...sbb korg suka ungkit pesan tgna...klu umno nak laksana islam maka pas jatuh haram dan harus dibubarkan...jadi pan jatuh haramlah. Tapi oleh krn dlm hati tu dah gelap...maka mcm2 fitnah dan maki hamun keluar dari mulut. So klu xleh membantu meninggikan syiar islam...bantula org yg nk meninggikan islam...ni tidak...kondem...maki...kondem...fitnah...tanpa rasa malu...aina iman antum?

      Delete
    2. Ceh! ANON 1:25 PM....baru dapat cakap Arab sepatah dua bukan main berlagak ekau ye...

      Betullah ayat "berpegang dengan tali Allah tu. Tapi kenalah pakai otak yang dikurniakan Allah. Jika satu kumpulan tu asyik melakukan perkara kemungkaran seperti menipu, rasuah-merasuah, mempermain-mainkan HUDUD kejap sokong kejap tidak, mereka perlu diperangi bagi membersihkan kaum munafik.
      Cakap kat haji sotong kau tu cucup-cukuplah menyeleweng, baliklah ke panggal jalan. Dah tersesat jauh Hadi tu!
      Aku nak tunggu hari di mana babi sudah boleh terbang agar aku dapat melihat UMNO akan melaksanakan hudud.

      Delete
    3. sejak bila nabi ajar politik nak laksanakan agama islam bro!!politik itu buatan manusia,pas tu parti politik bukan agama,kalau macamtu ko punya kepala otak,habis macamana negara2 yg tak ada pas/umno,semuanya kafir ka!!nak meninggikan agama islam kena ikut cara dakwah para ambiya bro!!barulah agama tersebar bukar dakwah cara PAS/UMNO.lingkup agama islam dibuatnya.

      Delete
    4. Walaon pas anggap pas tu ugama kot.sape keluar pas kafir... Negara lain2 semua kira kafir lah sbb xda pas.kahkahkahkah. Begitu lah pemikiran walaon

      Delete
  2. klu bijak berkata2,boleh cepat kaya,klu tambah hadith,quran.....lagi tambah kaya....klu pandai belit2 sikit,pusing2 sikit......cepat jadi jutawan,tambah banglow,tambah kereta mewah,tambah saham,boleh le tambah pulak bini2....berbini2 le

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah. Aku setuju bab bini 2 tu tp nk tambah sikit, kalau dah berbini dua tu kena beli madu libanglibu,power oooo.kahkahkahkah. Support madu libanglibu siap jampi ngan ayat2 quran kasi Zakar Naik (bukan zakir naik ya) punyaaaaa.kahkahkahkah

      Delete
    2. Klu walatokong bijak buat fitnah lagi bagus...tokong sayang lebih.

      Delete
    3. Klu nak tambah rumah sila tanam pokok manggis byk2...tapi satu kelemahan...mungkin dpt rumah talak swimpool and bad fengsui..tapi still untung

      Delete
    4. Ala dr dulu smpi skrg isu swimming pool.alahai lembab nya otak walaon pas ni...kahkahkahkah

      Delete
  3. Kah kah kah ........ kalau tak ikut skrip yg direncanakan oleh PAN dan DAP maka ulamak2 yg dulu depa puji pun la ni depa dok kutuk dan fitnah .......... mmg dasar kaki fitnah puak2 PAN ni ! Puak2 hang pa mmg cari nahas ....... tempah tiket ke neraka jika tak taubat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba klu dia kutuk pas, aku rasa hg yg paling melenting siap keluar mcm2 nas. yg dok islamkan org depan khalayak ramai, kemudian penonton bertepuk sorak ni ajaran Rasulullah saw atau Zakir naik

      Delete
    2. Bila ketua segala fitnah mengfitnah orang lain mengfitnah. Bila iblis menghukum orang lain sebagai ahli neraka.
      Bila manusia sengaja membutakan hati mereka maka Allah berkata ' Aku butakan mereka sebagaimana impian mereka'
      Bergembiralah wahai si'buta'

      Delete
    3. Ulamak2 mana plak yg kena fitnah tu cuba habaq mai.yg aku tau pan yg lunyai kena fitnah pengkhianat la jebonla anwarinasla, xlupa juga pkr kena fitnah pil kuda tu siapa punya kerja.. Dap punya kerja ka walakontol2 cuba la bijak sikit malu kat org lain tgk pas vonggok mcm gini. Kahkahkahkah

      Delete
  4. Dia pinter kerna langsung ngakk pernah nonton bideo import jermang.
    Lagi madunya jagoan bangat dari madu pak libanglibu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh rapat skit lagi amoi...nanti talak masuk dlm picture...say...tokongggg

      Delete
    2. Aku lebih rela mkn babi dgn tokong tau...dari mkn ayam dgn najib...uwekkk

      Delete
  5. seperti kata prof. ungku aziz, melayu lebih rela berbaik dengan cina, keling tetapi melayu dengan melayu tak boleh .......DENGKI DAN IRIHATI....!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu ada dua jenis,yg bagus dan penyamun2 mmg xblh bersatu bro..

      Delete
  6. Seperti kata dari pesuruh Allah. Tidak ada yang lebih baik dari kamu melainkan mereka yang lebih bertakwa( bukan warna kulit)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabda pesuruh tokong...itu misir sama joldan pun talak buat hudud...so melisia pun talak perilu hudud la...apa susah2

      Delete
    2. Sape pesuruh tokong tu.hadi ke?

      Delete
  7. Tak kan terjemahan al-quran pun nak ikut skrip? Ini fahaman mana ? Setidak-tidaknya Dr Zakir Naik dah berjaya besar dengan misi dakwahnya. Kita tidak mengenepikan ulama atau para ustaz tempatan, tapi selama ini tak pernah pun kita dengar adanya tahfiz al-quran, tahfiz kepada kitab hindu, tahfiz juga kepada kitab kristian dikalangan mereka disini. Tahfiz kepada semua kitab dan menjadikan ia satu perbandingan lantaran menjadikan misi dakwah Dr Zakir Naik lebih berkesan dan telah menarik ribuan umat menyertai saudara kita. Tidakkah kita berasa bangga dengan definasi dakwah yang mulia ini ? Tidak usahlah kita berselisih pendapat dalam hal yang boleh memecahbelahkan ikatan persaudaraan, sebaiknya-baiknya kita cari suatu solusi bagaimana untuk lebih meyakinkan umat-umat masakini dalam konteks dakwah sebenar. Ustaz juga manusia biasa dan pastinya tidak lari dari sebarang cacamarba. Dengki mendengki nyatanya adalah lumrah manusia tapi usahlah jadikannya satu kebiasaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro tp mcmne agaknye zakir naik tu kalau die sebut mengenai 1mdb,ulas kes tu mengikut syarak,agak2 blh kuar tv x?

      Delete
    2. Terjemahan quran mmg xmunngkin ikut skrip tp ulasan,atau penerangan boleh jadi berbagai2 versi,versi pas lain, versi umno utk mghalalkan duit pun lain.so blh jd mcm2 ulasan

      Delete
  8. Salam Encik anonymous di atas,

    Sapa kata pan jatuh haram? Ulama ke diri sendiri? Adakah parti encik ajar mengharamkan yang halal???

    Kalau disebabkan PAS dah ada maka PAN dikatakan haram, macam tu mazhab Maliki, Syafie dan Hambali pun haramlah sebab mazhab Hanafi dah ada???

    Cerdik sikit Encik. Jangan dibodohkan orang!!!

    Yang jahil,

    Nobody

    ReplyDelete
  9. Kalu umgok nk meninggikn Syiar Islam depa x perlu tunggu nk bergabung dgn parti volleyball...ada berapa juta billion ulama agamawan dlm umgok, x kn x bole nk fikir kot....umgok memang X DAK NIAT nk mperkasakn Islam.org kmpung aku kata x dak political will...ini semua permainan politik

    ReplyDelete
  10. Tahun dpn mgkin zakir dpt anugerah Tokoh maal hijrah...( sheikh yusuf qardawi x termakan dedak umgok )

    ReplyDelete
  11. Kalau saper2 kutuk2 negara kita, kutuk2 pemimpin kita, perli sana, perli sini, kira bagus la? Kira x ikut skrip la kan?

    Jiwa bangkang = jiwa kacau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kutuk2 kosong sapapun xpercaya bro,sila buka akal fikiran,ni dah benda betul salah mmgla org kutuk2 mcm kes mdb jelas terang2 salah tp masih pemimpin2 malaysia buat2 bodo mmgla kena kutuk sbb nmpk sgt pemimpin malaysia bodo kes besar mdb pun nk dsorok lg..mcm pas dah tau umno kaki penipu masih nk percaya umno sokong hudud kelantan, skrg kena kutuk bodo xpercaya ckp ora awal2. Bijak dan bongok adalah berbeza

      Delete
  12. Alahai, semua tu ada petunjuk, cuba Mat Sabu atau LKS atau Azmin bertanyakan Mahathir dihadapan khalayak ramai, diatas pentas lagi, tanya Mahathir kemana perginya kes2 seperti PKFZ, Perwaja atau kes DSAI tu benar ke atau rekaan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba hadi tanya Najib isu mdb berani ke????kahkahkah. Awal2 dah terkencing dlm seluar kot.kahkahkahkah

      Delete
    2. Cuba suruh Tony Phua berikan bukti najib bersubahat dengan 1mdb, ke Tony Phua sama macam Najib.

      Delete
    3. Najib bos mdb tp xterlibat pulak yea.kahkahkahkah. Najib sign lulus duit tp die xsalah sbb xbaca sebelum sign.kahkahkahkah. Bijak2 otak walakontol2. Kahkahkahkah

      Delete
  13. Mane pulak si libanglibu ni,org heboh2 kes prn sarawak tp libanglibu senyap sunyi sibuk entot dlm bilik ker.kahkahkahkah. Keluar la sekejap bilik tu update blog dulu.tau la madu power hari2 mau.pastu sambung balik..bwk cd german sekali...kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar-dengar PAN akan pecat DAP dan PKR kerana melanggar perjanjian presiden2 PH.....tikam-menikam depan depan tu bukan belakang....

      Delete
    2. Laaa.komen2 walakontol buduh sekali.kahkahkahkah

      Delete
  14. PAN tidak lagi jadi khadam kepada DAP, PAN akan memecat DAP dan PKR kerana melanggar keputusan presiden2 PH, tinggallah PAN dengan keseorangan seperti keldai kehilangan ibu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa.nape admin siar komen2 walakontol2 buduh mcmni.sian pas terserlah kebuduhannya.kahkahkahkah

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.