Tuesday, March 1, 2016

Perkhabaran Derita

Madu tualang power! Click here


Dalam keadaan negara yg makin hancai-boncai, Mahafiraun masih dgn perangai lamanya keluar masuk HAMNO, Najib sedap nak berumrah di Arab Saudi & Hadi Awang dok masih stim dgn baju Melayu pink, tak ramai yg tahu harga getah telah berada di bawah paras RM2-00/kg utk sekian lama.

Selama itulah pekebun-pekebun kecil getah menanggung derita dan aku tak fikir Mahafiraun, Najib mahu pun Hadi Awang akan berbuat sesuatu memandangkan mereka bukan mencari makan pagi, petang, malam dgn menoreh getah.

Ini derita umat Melayu, di bumi Melayu dan diperintah Melayu. Sedangkan Si Siam yg menyembah tokong pun telah berbuat sesuatu utk meringankan bebanan rakyat di waktu harga getah merudum.

Harga getah di bawah paras RM2-00/kg adalah angka yg tidak munasabah langsung diwaktu harga gula RM2-80/kg, harga sepeket kondom RM5-50/3keping dan harga tayar rim 15inci paling murah pun RM150-00.

Itu belum kita ambik harga beras, harga ayam & harga ayam pakai kasut. Kah kah kah kah!!!

Mustahil gamaknya bagi manusia semacam Mahafiraun, Najib & Hadi Awang akan terfikir bahawa tayar kereta yg mereka naiki itu juga adalah hasil titik-peluh bangsanya sendiri.

Seolah-olahnya dah macam tak akan ada seorang pemimpin Melayu pun yg akan bersuara menaikkan isu harga getah yg terlampau murah.

Mana akal pemimpin Melayu?




3 comments:

  1. Hentamla labu cite politik laie sodap cito gotah busuukk...

    ReplyDelete
  2. apa cite getah ni,kan brim ada cukup utk makan setahun.tak tau bersyukur ke.kalau tak nk menoreh beratur bangla nk menoreh

    ReplyDelete
  3. Libanglibu risau kot getah xde nt die nk menyontot german xda kondom susah oooooo
    Kahkahkahkah. Power udah power penangan madu asli.kahkahkahkah.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.