Wednesday, February 3, 2016

Pusat Penyembelihan Protong

Madu tualang power! Click here



Nak berniaga tak reti. Harga lagi mau naik. Ini sudah sembelih.

Model yg ada dok pusing model itu aje lah saban tahun.

R&D budjet paling ciput, sejak dulu asyik dok fokus power window selalu jem. Kahkahkahkah!!!

Spare part memang lauk, buat menggunakan bahan murah, jual berdentum-dentam.

Nak jual ke luar negara, safety tak lepas. "You better ride a donkey", kata Jeremy Clarkson. KAHKAHKAH!

Syarikat besi tin Milo buruk ini ilham Mahafiraun. Tiap-tiap tahun rugi tak pernah untung. Tiap-tiap tahun mintak modal baru.

Nak ekspot ke Zimbabwe pun Mugabe tak mau. Kahkahkah!!

Last-last, paling mudah sembelih rakyat sendiri. Mau tak mau orang beli jugak sebab kereta Proton masih termurah di pasaran.

Semelih jangan tak semelih. Kahkahkakah!!!

Sapa paling ramai memandu Proton?

Jawabnya, orang kita Melayu. Berhutang keliling buah pinggang kita 9 tahun. Kahkahkahkh!

Hanya kerana nak menghidupkan syarkat besi tin Milo buruk Mahafiraun.

Pembeli Proton lah yg kerap kantoi bayar installment. Paling ramai kena cangkuk.

Paling penting, Proton banyak menyumbang utk industri saman negara. Kah kah kah kah!!!

BMW 7 series cermin gelap jarang kena tahan. Kahkahkahkah!!!

Aku pun pakai Proton daaaa.. Sampai habis bayar la. Sampai khatam. 9 tahun kerja keras.

KAH KAH KAH KAH KAH!!!

5 comments:

  1. dari 2013 hingga kini, kalau dia memang tak ada niat nak kotakan janji dia tu, dia berdosa sepanjang masa hingga dia tunaikan. org yg bergelumang dosa memang lupa ajaran agama.

    ReplyDelete
  2. Às..salam.. kereta kedua aku.. kereta proton.. proton knigh..pengalaman aku. satu hari kereta aku cermin belakang tak boleh naik aku hantar bengkil. Sebelah kereta aku baiki keta toyota dx.kalau tak salah aku keluaran akhir 70..sbb dua masaalah pintu.. dua2 cover pintu di buka..masaalah toyota hanya sembur anti karat.. memang padan lah usia dia. Masaalah kereta proton aku tak leh naik sbb dawai dr punat penaik dgn dawai antara kunci dan sekadar di ikat dgn skru.dia telah tanggal di mungkin sering di gunakan. Kalau ikut logik akal memang dia senang tanggal.. aku pergi tgk kereta tayota dx tu.apa yg aku tgk dawai punat tu dgn dawai ke kunci.. di bengkok antara keduanya..bila aku perhatikan.. seandai kereta toyota dx diguna 50thn lagi.kedua2 dawai.takkan longgar atau tanggal..beza dgn proton.selepas itu memang aku kurang berminat pada proton.. sedang perbezaan usia kedua2 kereta hampir 20 tahun. Kalau teknologi pintu tu.. proton tak boleh ikut.memang proton ni kereta tin milolah..biarlah aku beli kereta luar negara mahal tp aku rasa berbaloi..itu belum cerita kedap bunyi..antara 3 thn ke 4 thn kebykkan kereta proton dah tiada. Walau pun tutup tingkap bunyi luar dgn dlm lebih kurang sama.. keta yg aku pakai skg 15 usianya.. honda.. tapi kedap bunyi masih baik..itu lah pengalaman aku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni strategi business, kalu buat kereta tahan sampai 100tahun mana ala untong

      Delete
  3. Woi libang.. palabutuh hang la boh gambaq najib nak turun rege kete tu.... aku nak mentekendarah pagi ni pun..dah xdak selera...

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.